Pagina 24 van 75
Re: werken: in stations
Geplaatst: 07 mei 2014, 14:17
door dentheo
Shrek schreef:dentheo schreef:Snel splitsen enige oplossing, met die scheepsliften was het toen ook snel gedaan.
Die staan er toch en werken vandaag?
Maar nu is het heel stil geworden rond nieuwe "technische monumenten", er zijn anders nog wel wat kanalen met een paar schepen per dag...

Re: werken: in stations
Geplaatst: 08 mei 2014, 17:23
door Tijgernoot
Als het doel is het busstation te verplaatsen zal dat wel lukken met dit plan, maar ze zouden beter gelijk ook iets aan de entree naar de stad doen, die vierbaansweg voor het station is met een klein plantsoentje verborgen tussen geparkeerd blik nu niet meteen een visitekaartje voor de stad. Met die verkeerstunnel aan de achterkant zou je denken dat dat mogelijk moet zijn.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 15 mei 2014, 14:14
door Hogersluys
Wazig plan. Een busstation op een dak is in principe vrij ruimte-efficient. Maar of het mooi is is een andere vraag.
Het station van Namen is trouwens toch nog maar pas (enkele jaren geleden) vernieuwd?
dentheo schreef:
Snel splitsen enige oplossing, met die scheepsliften was het toen ook snel gedaan.
Wat los je daarmee dan precies op?
Re: werken: in stations
Geplaatst: 15 mei 2014, 14:24
door Shrek
Hogersluys schreef:Wazig plan. Een busstation op een dak is in principe vrij ruimte-efficient. Maar of het mooi is is een andere vraag.
Het station van Namen is trouwens toch nog maar pas (enkele jaren geleden) vernieuwd?
Ja, en toen heeft men het dak vrijgehouden om er "iets" op te kunnen doen. Je kan dit plan dus zien als het verlengde van de toenmalige verbouwing.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 17 aug 2014, 23:36
door loic1811
In Brussel-Zuid zijn ze sinds vorige week bezig met de M hal te 'renoveren' benieuwd wat het resultaat zal zijn

Re: werken: in stations
Geplaatst: 23 aug 2014, 11:47
door Asterix
Re: werken: in stations
Geplaatst: 14 sep 2014, 21:19
door Lukas
Hoi,
Gisteren was men in Liedekerke bezig met het plaatsen van een betonnen koker onder de sporen. Ik vermoed dat dit een nieuwe onderdoorgang is. Door deze werken was er op lijn 50 in Liedekerke geen treinverkeer mogelijk. De treinen op lijn 50A konden wel door. Ook waren er in Schellebelle werken bezig.
Lukas
Re: werken: in stations
Geplaatst: 14 sep 2014, 22:23
door dentheo
Artikel bevat volgens mij lagere reiziger-cijfers dan vroeger....stond Centraal ooit niet op 90.000 ?
Re: werken: in stations
Geplaatst: 29 sep 2014, 10:58
door Desirotje
In liedekerke zijn er de laatste weken wat werken geweest.
Valt daar de komende maanden speciaal materieel te spotten?
Werktreinen of 62'ers met ballast?
Re: werken: in stations
Geplaatst: 30 sep 2014, 22:36
door Stijn91
Desirotje schreef:In liedekerke zijn er de laatste weken wat werken geweest.
Valt daar de komende maanden speciaal materieel te spotten?
Werktreinen of 62'ers met ballast?
Zou me verbazen, eventueel 's nachts maar zelf dan denk ik van niet.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 01 okt 2014, 20:24
door profke
In Nijlen werden deze week, slechts 2-3 jaar na de vorige uitbreiding , weer een aantal hoognodige fietsenrekken bij geplaatst (70 plaatsen). Daar zien ze duidelijk wel de groei van dit station. Nu nog een dienstregeling waarbij de twee treinen van 1uur NIET op 10 min van mekaar passeren...
Ik schat het aantal fietsplaatsen nu op een 500-tal.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 13 nov 2014, 10:25
door mervyn
Iemand enig idee wanneer men de renovatie van station Jette zal afwerken?
Dat ligt daar nu toch al enkele maanden stil.
Re: werken: in stations
Geplaatst: 13 nov 2014, 10:44
door Steve
mervyn schreef:Iemand enig idee wanneer men de renovatie van station Jette zal afwerken?
Dat ligt daar nu toch al enkele maanden stil.
Om niet te zeggen dat het al het hele jaar 2014 stilligt... de laatste tijd zijn ze volop bezig met allerlei zaken langs het spoor (bekaling e.d.) tussen Jette en Bockstael, maar niets in het station zelf.
Resultaat: de nieuwe onderdoorgang nog steeds in totale ruwbouwstaat en intussen vol met graffiti, de oude onderdoorgang nog steeds even lamentabel, heel wat problemen qua waterhuishouding (onderdoorgangen staan heel vaak onder water + de nieuwe afkappen lekken op de trappen en perrons). Ook heel de zone rond het stationsgebouw (de helft van perron 1) is nog steeds ontoegankelijk.
... en dan vermeld ik nog niet eens de nog lang niet geplaatste schermen op de perrons, de liften enzovoort...
Re: werken: in stations
Geplaatst: 05 jan 2015, 23:19
door TB_worden
Gisteren nog eens in het station van Genk geweest... Mooie opfrissing dat ze daar doen. Verhoogde, nieuwe perrons, een grote lichtkoepel boven de perrons, nieuwe banken, nieuwe roltrappen,... Je hoort vrij weinig van deze renovatie in de media maar als Infrabel aan al haar kleine stations zoveel aandacht gaat geven, chapeau dan...
De ruimte die men ooit vrij hield voor een mogelijk spoor 4, is nu ook definitief opgevuld. Komende vanaf de parking tot aan de toegang tot de onderdoorgang is het tijdelijke perron voor spoor 3 nu afgesloten met hekken en de andere toegang tot het perron vanaf de onderdoorgang is ook volledig afgesloten.
Een mooie update voor één van de kleinere stations van de NMBS. Mooi zo...
Op wikimedia commons overigens foto's gezien van de inauguratie van het toen nog gloednieuwe station van Genk in 1979. Times change

Re: werken: in stations
Geplaatst: 14 jan 2015, 13:41
door Tram44
Genk heeft door zeijn excentrische ligging maar een bescheiden treinaanbod, maar is wel een regionaalsteldelijk gebied.
Mocht er geen grens in de buurt zijn, waren er wellicht ook spoorlijnen richting Maastricht en Sittard geweest. De stad telt ongeveer 65.000 inwoners, vergelijkbaar met een stad als Sint-Niklaas. Hasselt is niet eens zoveel groter: 75 000 inwoners.