Pagina 239 van 424
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 15 jul 2020, 20:53
				door ianryckewaert13
				Steve schreef:Vorige week donderdag zag ik ergens rond 18 u één (1) M6 BDx geduwd door een HLE 18 op volle snelheid passeren op lijn 50. Iemand een idee wat daar de bedoeling van was? Het was zeker geen M7.
Etcs miss of overbrengen naar cw Mechelen voor installatie etcs
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
 
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 15 jul 2020, 20:59
				door Shrek
				ianryckewaert13 schreef: ↑15 jul 2020, 20:53
Steve schreef:Vorige week donderdag zag ik ergens rond 18 u één (1) M6 BDx geduwd door een HLE 18 op volle snelheid passeren op lijn 50. Iemand een idee wat daar de bedoeling van was? Het was zeker geen M7.
Etcs miss of overbrengen naar cw Mechelen voor installatie etcs
 
Als je zelf niet meer info hebt dan de vraagsteller moet je niet persé antwoorden  
 
Alle M6 BDx hebben trouwens al lang ETCS ingebouwd.
 
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 15 jul 2020, 21:28
				door 260689
				Shrek schreef: ↑15 jul 2020, 20:59
ianryckewaert13 schreef: ↑15 jul 2020, 20:53
Steve schreef:Vorige week donderdag zag ik ergens rond 18 u één (1) M6 BDx geduwd door een HLE 18 op volle snelheid passeren op lijn 50. Iemand een idee wat daar de bedoeling van was? Het was zeker geen M7.
Etcs miss of overbrengen naar cw Mechelen voor installatie etcs
 
Als je zelf niet meer info hebt dan de vraagsteller moet je niet persé antwoorden  
 
Alle M6 BDx hebben trouwens al lang ETCS ingebouwd.
 
Het is M6Bx. Er zit geen pakwagen ruimte in de stuurrijtuigen 

 
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 15 jul 2020, 22:11
				door Steve
				Terecht punt, gewoonte van de I11. Voor alle duidelijkheid: het stuurrijtuig hing vooraan en de loc duwde, dus dit was zeker geen gewone overbrenging.
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 15 jul 2020, 22:50
				door ianryckewaert13
				Steve schreef:Terecht punt, gewoonte van de I11. Voor alle duidelijkheid: het stuurrijtuig hing vooraan en de loc duwde, dus dit was zeker geen gewone overbrenging.
Richting oostende stuurstand?
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
 
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 15 jul 2020, 23:40
				door LML
				Ik heb lange tijd geleden me laten wijsmaken dat de loc kant 'kust' moet bevinden en het stuurrijtuig kant 'binnenland'...?
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 15 jul 2020, 23:42
				door ianryckewaert13
				LML schreef:Ik heb lange tijd geleden me laten wijsmaken dat de loc kant 'kust' moet bevinden en het stuurrijtuig kant 'binnenland'...?
Dat is normaal gezien standaard voor de klim naar ans 
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
 
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 15 jul 2020, 23:45
				door LML
				Niet alleen dat. Een loc is ook zwaarder dan een stuurrijtuig bij hevige (ruk)wind. Daarom de loc kant 'kust'.
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 16 jul 2020, 06:29
				door CursorX
				Dat hoeft niet persee, enkel bij de i11 die richting Eupen rijden is het een verplichting, maaf dat heeft te maken met de helling tussen Ans en Luik. Het machien moet op kop hangen bij de klim.
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 16 jul 2020, 12:44
				door ianryckewaert13
				CursorX schreef:Dat hoeft niet persee, enkel bij de i11 die richting Eupen rijden is het een verplichting, maaf dat heeft te maken met de helling tussen Ans en Luik. Het machien moet op kop hangen bij de klim.
Zelfde met Brussel zuid Antwerpen centraal met de m5 +21/27  
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
 
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 16 jul 2020, 13:09
				door dentheo
				Best eigenaardig, er zijn steile bergbaantjes in Europa waar de lok juist achteraan moet hangen.
Zij zien het risico waarschijnlijk ergens anders.
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 16 jul 2020, 15:37
				door Steven
				daar is niets eigenaardig aan als je alle regels kent die er bij komen kijken. Bij slechte adhesie of bij een loc die niet 100% in dienst is gaat men een extra loc vragen om de trein op te duwen van Luik naar Ans, doch er mogen geen twee locs aan staart zijn om de trein op te duwen naar Ans. Dus standaard moet voor de IC Eupen Oostende de loc vooraan hangen. Dit om te voorkomen dat de trein zou verbufferen bij het opdrukken, of in het ergste geval zou ontsporen bij vertrek in luik wanneer de trein door de wissels gaat.
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 18 jul 2020, 16:56
				door Klassiekje
				En in Antwerpen is er alleen een beperking op gesleepte last voor de niveaus -1 en -2.
Stuurrijtuig kan dus evengoed kant Brussel staan.
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 19 jul 2020, 13:37
				door bram2727
				Op de 2812 rijdt een ram m5 in de plaats van m6
			 
			
					
				Re: Ongewone samenstelling.
				Geplaatst: 19 jul 2020, 13:52
				door 260689
				bram2727 schreef: ↑19 jul 2020, 13:37
Op de 2812 rijdt een ram m5 in de plaats van m6
 
Wordt vanaf Brussels-Airport-Zaventem E2337 naar Oostende waar die waarschijnlijk zal omgewisseld worden met de voorziene samenstelling zodoende dat die M5 terug als IC-T/extra trein terug kan rijden naar Hasselt/schaarbeek.