groentje schreef: ↑27 nov 2021, 11:52
Vanaf morgen (28/11/21) komt ETCS LS in dienst op lijn 40, waarmee een argument van de Nederlanders ("waarom moet de trein ETCS hebben als de lijn bijna geen ETCS heeft?") komt te vervallen.
Nee dat is niet waar, de ETCS daar komt pas volgend jaar in dienst. Nog steeds sneller dan dat het op de treinen zit wel
groentje schreef: ↑27 nov 2021, 11:52
Vanaf morgen (28/11/21) komt ETCS LS in dienst op lijn 40, waarmee een argument van de Nederlanders ("waarom moet de trein ETCS hebben als de lijn bijna geen ETCS heeft?") komt te vervallen.
Nee dat is niet waar, de ETCS daar komt pas volgend jaar in dienst. Nog steeds sneller dan dat het op de treinen zit wel
De hamvraag is welke reizigerstrein daar als eerste met ETCS zal rijden. Arriva's planning is vanaf zomer 2023. Haalt de NMBS dat nog voor die tijd?
groentje schreef: ↑27 nov 2021, 11:52
Vanaf morgen (28/11/21) komt ETCS LS in dienst op lijn 40, waarmee een argument van de Nederlanders ("waarom moet de trein ETCS hebben als de lijn bijna geen ETCS heeft?") komt te vervallen.
Nee dat is niet waar, de ETCS daar komt pas volgend jaar in dienst. Nog steeds sneller dan dat het op de treinen zit wel
Correctie: Het was voorzien vanaf 28/11, maar op 25/11 liet Infrabel weten dat het tóch niet doorgaat. NMBS had naar de bestuurders toe al enkele weken terug gecommuniceerd dat het wel in dienst zou komen.
Ducktape schreef: ↑27 nov 2021, 12:43
Correctie: Het was voorzien vanaf 28/11, maar op 25/11 liet Infrabel weten dat het tóch niet doorgaat. NMBS had naar de bestuurders toe al enkele weken terug gecommuniceerd dat het wel in dienst zou komen.
Dat is juist, de communicatie naar de operatoren toe was iets te optimistisch. Maar begin volgend jaar zal het wel klaar zijn
groentje schreef: ↑27 nov 2021, 11:52
Vanaf morgen (28/11/21) komt ETCS LS in dienst op lijn 40, waarmee een argument van de Nederlanders ("waarom moet de trein ETCS hebben als de lijn bijna geen ETCS heeft?") komt te vervallen.
Nee dat is niet waar, de ETCS daar komt pas volgend jaar in dienst. Nog steeds sneller dan dat het op de treinen zit wel
Ja, ik zag daarnet ook de rechtzetting dat het tot een niet nader bepaalde datum is uitgesteld
rvdborgt schreef: ↑27 nov 2021, 12:26
De hamvraag is welke reizigerstrein daar als eerste met ETCS zal rijden. Arriva's planning is vanaf zomer 2023. Haalt de NMBS dat nog voor die tijd?
groentje schreef: ↑22 apr 2022, 21:31
Welke stempel ontbreekt er nu weer?
Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
groentje schreef: ↑22 apr 2022, 21:31
Welke stempel ontbreekt er nu weer?
Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
Kan best zijn maar dat lees ik allemaal niet in dat artikeltje. Of is er nog een ander artikel?
groentje schreef: ↑22 apr 2022, 21:31
Welke stempel ontbreekt er nu weer?
Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
Die ze niet noodzakelijk zelf moeten ontwikkelen, ze kunnen die evengoed inkopen bij Alstom. Ook op de hle 18 zitten Alstom onderdelen voor etcs daar de TBL2 die er toen ook bij moest zitten enkel leverbaar was door Alstom.
groentje schreef: ↑22 apr 2022, 21:31
Welke stempel ontbreekt er nu weer?
Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
TBL1+ is niet nodig voor de route Maastricht-Luik, dat is vanaf juni 100% ETCS