Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AlexNL

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door AlexNL »

De CEO van het grootste spoorbedrijf van België strooit met "fuck you", zeurt over een feesttent (iets wat juist wel bij een feestje hoort imo) en klaagt ook nog eens dat hij een rotweek heeft gehad? Wat is dat voor incompetent persoon?

En wat is een C4?
Steven

Bericht door Steven »

C4 = ontslagbrief in België Internationaal is C4 ook gekend als een iets of wat explosief goedje ;-)
stefanic

Bericht door stefanic »

t'Is duidelijk dat niemand van jullie er gisteren bij was.

Minister Van Mechelen, Bovy (als vertegenwoordiger van kabinet Vanackere), L'Allemand en Haeck hebben tijdens hun toespraak allemaal diverse facetten toegelicht betreffende station Brecht etc. Toen Descheemaecker zijn zegje mocht komen doen was in principe alles al gezegd.
Dit heeft hij dan ook expliciet vermeld, en vertelde toen dat het voor de NMBS (en dus voor hem) en specifiek voor het personeel een slechte week geweest is: ongeval in Dinant, overval in Jemeppe-sur-Sambre,...
Hij vroeg dat iedereen eens wat meer respect zou tonen voor het personeel dat elke dag zijn nikkel afdraait om een zo goed mogelijke dienst te verlenen, in plaats van hen te beschimpen, aan te vallen of wat dan ook.
Naast de voorvallen van de voorbije week haalde hij nog enkele andere voorbeelden aan waar 'derden' de NMBS een 'F*k you' toewerpen en 0.0 respect tonen voor het bedrijf NMBS of haar personeel. En dan ging het inderdaad ook over terrassen, ijssculpturenfestivals en de feesttent die door het gemeentebestuur van Brecht op de parking is geplaatst. Er is inderdaad 'wat onenigheid' tussen de NMBS-top en de gemeente Brecht, naar aanleiding van uitspraken 'C4' die in het verleden in de mond zijn genomen naar aanleiding van het aanslepen van de ingebruikname (uitspraken die trouwens eergisteren in de pers herhaald en bevestigd zijn).
Ik persoonlijk ben in ieder geval zeer blij dat mijn baas het op dergelijk uitdrukkelijke wijze voor zijn personeel opneemt. Dit in combinatie met zijn vlotte tong levert soms harde uitspraken die stof doen opwaaien, maar vooral -hopelijk- meer dan een van die 'derden' eens aan het denken zet.

De insinuaties die ik hier lees als zou Brecht een verdere uitbreiding van het aanbod nu wel kunnen vergeten zijn misplaatst (en wederom een aanfluiting van het NMBS-personeel). Het is niet zo dat omwille van strubbelingen op een bepaald niveau de NMBS zou beslissen om de bewoners van de betreffende regio dan maar eens te gaan straffen.

In dezelfde zin moet ik toegeven dat mijn positieve ingesteldheid tegenover TTB begint weg te ebben. Ze hebben gelijk dat het aanbod vanaf 15 juni magertjes is, maar ze kennen zelf ook alle redenen waarom dit zo is. TTB moet optreden als vertegenwoordigen van onze klanten maar heeft tevens een bevoorrechte info-relatie met de NMBS. Het zou fijn zijn dat TTB dan ook in hun communiques niet enkel vragen en wensen uitten naar de NMBS toe, maar als tussenschakel tussen klant en dienstverlener ook de specifieke beperkende elementen waar de NMBS mee te kampen heeft naar de klant toe verwoord. TTB WEET immers dat we een groter aanbod beogen dan wat we nu zullen aanbieden in Noorderkempen. Maar daarvoor is het wachten tot de beperkende factoren weggewerkt zijn.
spoorwegrealist
Adler

Bericht door Adler »

stefanic schreef:Toen Descheemaecker zijn zegje mocht komen doen was in principe alles al gezegd.
En dat geeft hem volgens u het recht om schuttingtaal te gebruiken en te beginnen zeuren over die feesttent ?
En wat u 'wat onenigheid' noemt, geeft dan aanleiding tot zo uitspraken van de burgemeester ?
Man toch, hou toch op.
stefanic

Bericht door stefanic »

De burgemeester van Brecht heeft de NMBS-top incompetent genoemd en hen een C4 verwenst. En DAT is bij velen het verkeerde keelgat ingeschoten, vooral bij de velen die zeer lang hebben gewerkt om zo snel mogelijk (wat inderdaad lang duurde) iets op de sporen te krijgen.
DSM heeft dergelijke verwensingen (en alle andere uittingen van minachting voor AL het NMBS-personeel) in één krachtterm samengevat (dus een krachtterm gebruikt TEGEN het NMBS-personeel). Dit enkel om een duidelijke rode draad in zijn speech te brengen die uiteindelijk ging over het feit dat het personeel het de laatste tijd meer en meer te verduren krijgt (fysiek, verbaal) vanwege klanten of anderen die de term 'wederzijds respect' niet kennen. Inderdaad vele reizigers zijn om diverse reden gefrustreerd (vertragingen, defecten,...) maar dat is GEEN reden om een treinbegeleider of een perronchef of wie dan ook fysiek of verbaal te lijf te gaan, NOOIT :twisted: . DAT wilde Descheemaecker even ZEER duidelijk maken. Met 'den boom in' of 'de pot op' had die booschap niet half zo duidelijk geweest.

En Adler ik neem jou woorden over voor wie er gisteren niet bij was: 'man hou toch op'.
spoorwegrealist
Fles

Bericht door Fles »

Even geheel terzijde hoor, maar "overval in Jemeppe-sur-Sambre,..." :?: Wat is daar gebeurd? Of is daar al een topic over? Kon ff niks vinden... :oops:
overweg13

Bericht door overweg13 »

Fles schreef:Even geheel terzijde hoor, maar "overval in Jemeppe-sur-Sambre,..." :?: Wat is daar gebeurd? Of is daar al een topic over? Kon ff niks vinden... :oops:
Enkele dagen na de gebeurtenis in Dinant is op lijn 130 een TBG overvallen en met een mes bedreigd. De "klant" had het blijkbaar op de centen van de TBG voorzien. En zo wordt dat rijtje altijd maar langer en langer, al is het echt geen typisch spoorwegprobleem. De politiek van de straffeloosheid en de laksheid begint stilaan "zijn vruchten af te werpen".
Met vriendelijke groet

overweg13
stefanic

Bericht door stefanic »

Fles schreef:Even geheel terzijde hoor, maar "overval in Jemeppe-sur-Sambre,..." :?: Wat is daar gebeurd? Of is daar al een topic over? Kon ff niks vinden... :oops:
zie http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... ident.aspx
spoorwegrealist
Ofyles2

Bericht door Ofyles2 »

Is het dagelijkse kost daar, een CEO en een burgemeester die tijdens de opening van een spoorlijn elkaar voor alles uitmaken?
dentheo

Bericht door dentheo »

Robin schreef:
mja de andere begon al te zeggen dat die man de C4 moest krijgen.
Alles hangt af in welke volgorde het is gezegd he :wink: , als de ene met slijk gooit dan gaat de andere terug gooien he.
De laatste jaren is er bij ons in de streek geen enkel artikel verschenen over dat station en de treinperikelen zonder fouten.
Zaken die onder de paraplu van Infrabel liepen werden verweten aan NMBS enz enz.

Nu blokkeert de gemeente de helft van de infrabel (?) parking net op het moment dat men veel volk verwacht....
Anderzijds dringt de gemeente al aan op uitbreiding van diezelfde parking....

Ik zou zeggen aan Brecht hou op met zagen en laat ons binnen maand of vier nog eens kijken.
Indien Brecht een aantal passagiers heeft zo ongeveer gelijk aan de som van Kapellen Kalmthout en Essen ttz 3-4000 zal de frekwentie wel stijgen neem ik aan.
In een artikel stond nu duidelijk dat de NMBS gokt op duizend reizigers, dat is ongeveer Essen.
Als dat alles is en zonder tussenstops vanaf Antwerpen, denk ik dat de frekwentie nu al verhogen gek is.
Theo
Groeten vanop de Heide
Fles

Bericht door Fles »

dentheo schreef:Nu blokkeert de gemeente de helft van de infrabel (?) parking net op het moment dat men veel volk verwacht....
Gaat dit over die feesttent? :?:

Op een feestje gaan klagen DAT er een feesttent is? Waar ben je dan mee bezig zeg :roll:
groentje

Bericht door groentje »

Sorry, stefanic, de TTB heeft in deze juist gehandeld. Natuurlijk had MDS het -kort- over de voorvallen mogen hebben, maar dit was niet de plaats, nog de gelegenheid. Zelfs als alles al was gezegd. Een feesttent is trouwens per definitie iets tijdelijks. Om daarover wat te beginnen zagen... Waarmee ik de burgemeester van Brecht niet goedpraat, natuurlijk. Ook hij had bij deze gelegenheid iets feestelijker mogen klinken.
Ja, de TTB heeft bevoorrechte bronnen binnen de NMBS, en daar plukken we beiden de vruchten van. TTB plaatste de actiegroep Turnhout-Manage bijvoorbeeld wel in perspectief, toen de voorbije dienstregeling een lichte verbetering betekenden in het algemeen. Maar als iets niet goed is, en ondermaats (met een dienstregeling zoals die is uitgetekend voor NDK trek je geen volk), dan moet dat ook gezegd worden. Ik vond ze zelfs behoorlijk mild, want ze waren wel blij dat de trein -eindelijk- zou gaan rijden. Maar het is soms moeilijk om nog te geloven in de NMBS, als je ziet hoeveel beloftes de voorbije jaren zijn gebroken. Ik ben niet de enige die denkt dat je dan beter geen beloftes meer maakt, laat staan ze in het beheerscontract laat zetten.
dentheo

Bericht door dentheo »

Fles schreef:
dentheo schreef:Nu blokkeert de gemeente de helft van de infrabel (?) parking net op het moment dat men veel volk verwacht....
Gaat dit over die feesttent? :?:

Op een feestje gaan klagen DAT er een feesttent is? Waar ben je dan mee bezig zeg :roll:
De meeste feesttenten die ik ooit in Brecht bezocht hebben stonden in een wei , logisch in een agrarische gemeente.

NU zet men ze knal op een parking, gemaakt voor de reizigers die men deze dagen massaal verwacht .... en vraagt dan op de receptie uitbreiding van die parking, prachtig toch ?? :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
Fles

Bericht door Fles »

dentheo schreef:NU zet men ze knal op een parking, gemaakt voor de reizigers die men deze dagen massaal verwacht .... en vraagt dan op de receptie uitbreiding van die parking, prachtig toch ?? :lol: :lol:
Men zal toch de eenmaligheid van een zaterdagmiddags bitterballenfestijn wel kunnen onderscheiden van de structurele behoefte van de doorde-weekdagse pendelaars neem ik aan? Ik zal verder maar zwijgen..
dentheo

Bericht door dentheo »

Fles schreef:
dentheo schreef:NU zet men ze knal op een parking, gemaakt voor de reizigers die men deze dagen massaal verwacht .... en vraagt dan op de receptie uitbreiding van die parking, prachtig toch ?? :lol: :lol:
Men zal toch de eenmaligheid van een zaterdagmiddags bitterballenfestijn wel kunnen onderscheiden van de structurele behoefte van de doorde-weekdagse pendelaars neem ik aan? Ik zal verder maar zwijgen..
Men verwacht nu 10x maar reizigers dan normaal....hopelijk zitten er meer in één personenwagen dan pendelaars.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie