carlos schreef:vertel jij dan maar waar een light versie, die een noodstop kan uitvoeren, die aan uw centraal beheerssysteem zijn positie kan doorgeven en die van het centraal beheerssysteem de snelheid waar tegen gereden moet worden kan ontvangen onveilig is?
Een RBC kan geen snelheden doorgeven, enkel vrije blokken (of vrije afstanden in het geval van schuivende blokken). De trein moet zelf, aan de hand van de door hem gekende parameters, daaruit remcurves maken.
Maar goed stel dat het zou kunnen is jouw systeem gevaarlijk bij:
1) gevallen van verminderde adhesie
2) wisselingen van bovenleidingsspanningen/fases
3) voorziene wijziging in de samenstelling van de trein
4) overgang naar een ander land (national values)
5) onvoorziene wijziging in de samenstelling tijdens het rijden
Daarnaast is het systeem onwenselijk omdat:
1) je er niet mee op een ander ETCS-niveau kan rijden
2) er geen dienstremmingen zijn bij een vergetelheid van de bestuurder maar meteen noodremmingen
3) er geen mogelijkheid is STM's in te bouwen
4) een eenduidige logging van de handelingen niet mogelijk is
Maar ik stel voor dat we heir nu over ophouden en teruggaan naar de reële ETCS en de implementatie daarvan in België