Dat is een personeelstrein die tussen het rangeerstation Antwerpen-Noord en Antwerpen-Berchem rijdt. Die stopt (onder andere) in de Noorderdokken.wva schreef: ↑15 aug 2020, 11:21 Hoi,
Ik zag vorige week maandag rond tussen 16h en 16h30 een break staan in het station Antwerpen Noorderdokken. Die heb ik daar nog nooit zien staan.
Voor welke dienst was die daar?
Of was die vermoedelijk ondergronds vanuit de kelder van Antwerpen Centraal naar daar uitgeweken om vervolgens richting Schijnpoort te gaan?
Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
Al niet meer zo speciaal maar toch:
gisteren op lijn25: M4stuurrijtuig+reeksi10+HLE21 in duw
gisteren op lijn25: M4stuurrijtuig+reeksi10+HLE21 in duw
Re: Ongewone samenstelling.
Dat kan niet, i10 heeft de juiste kabels niet om een hle21 met M4 in trekduw te laten rijden. Enkel een hle27 kan dat.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
k stond er ook versteld, of ik moet me sterk vergist hebben in het lezen maar t was een21
Re: Ongewone samenstelling.
Als het de 3315 was waar ik op zat was het een HLE27
Er zat ook nog een M4B tussen overigens. De slecht werkende deuren op een I10 hebben we er moeten bijpakken.
Er zat ook nog een M4B tussen overigens. De slecht werkende deuren op een I10 hebben we er moeten bijpakken.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
Heb het even gecontroleerd en het was inderdaad op donderdag 9 juli, 18 u met een marge van hooguit enkele minuten.
Re: Ongewone samenstelling.
Dank u voor de opheldering.Ducktape schreef: ↑15 aug 2020, 13:36Dat is een personeelstrein die tussen het rangeerstation Antwerpen-Noord en Antwerpen-Berchem rijdt. Die stopt (onder andere) in de Noorderdokken.wva schreef: ↑15 aug 2020, 11:21 Hoi,
Ik zag vorige week maandag rond tussen 16h en 16h30 een break staan in het station Antwerpen Noorderdokken. Die heb ik daar nog nooit zien staan.
Voor welke dienst was die daar?
Of was die vermoedelijk ondergronds vanuit de kelder van Antwerpen Centraal naar daar uitgeweken om vervolgens richting Schijnpoort te gaan?
-
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Ongewone samenstelling.
Interessant detail over die treinen is dat ze tussen 2004 en 2014 toegankelijk waren voor gewone reizigers, o.a. bedoeld voor werknemers van de fabriek van General Motors. De treinen stoppen aan een perron in het rangeerstation Antwerpen-Noord, dat in het kader van de werken aan de Antwerpse Ring geopend werd als station Antwerpen-Haven. Met ingang van de dienstregeling december 2014 werden ze terug pure personeelstreinen en werd het station Antwerpen-Haven opnieuw gesloten voor reizigers.
In een verder verleden stopten de personeelstreinen ook nog aan Ekeren-Brug (op het spoorviaduct aan het station van Ekeren) en aan de Leugenberg, maar die (personeels)haltes werden met de spoorwerken daar rond het jaar 2000 gesloten.
In een verder verleden stopten de personeelstreinen ook nog aan Ekeren-Brug (op het spoorviaduct aan het station van Ekeren) en aan de Leugenberg, maar die (personeels)haltes werden met de spoorwerken daar rond het jaar 2000 gesloten.
Re: Ongewone samenstelling.
Interessant, ik wist niet eens dat zo'n treinen bestonden.BlackEagle schreef: ↑16 aug 2020, 17:27 Interessant detail over die treinen is dat ze tussen 2004 en 2014 toegankelijk waren voor gewone reizigers, o.a. bedoeld voor werknemers van de fabriek van General Motors. De treinen stoppen aan een perron in het rangeerstation Antwerpen-Noord, dat in het kader van de werken aan de Antwerpse Ring geopend werd als station Antwerpen-Haven. Met ingang van de dienstregeling december 2014 werden ze terug pure personeelstreinen en werd het station Antwerpen-Haven opnieuw gesloten voor reizigers.
In een verder verleden stopten de personeelstreinen ook nog aan Ekeren-Brug (op het spoorviaduct aan het station van Ekeren) en aan de Leugenberg, maar die (personeels)haltes werden met de spoorwerken daar rond het jaar 2000 gesloten.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongewone samenstelling.
Ooit waren er ook van Brussel-Zuid naar Vorst-rijtuigen, ik herinner me vaag dat die wel durfden aan dat ene kopspoor staan, spoor 22 dacht ik?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Die rijden nog steeds, maar ze vertrekken gewoonlijk niet van spoor 22. Ze worden momenteel verzorgd door stellen die Brussel Zuid als begin/eindstation hebben en in Vorst-rijtuigen hun onderhoud krijgen, zoals de treinen van/naar Luxemburg bijvoorbeeld. Hoe het vroeger verliep, weet ik niet.jan_olieslagers schreef: ↑16 aug 2020, 18:00 Ooit waren er ook van Brussel-Zuid naar Vorst-rijtuigen, ik herinner me vaag dat die wel durfden aan dat ene kopspoor staan, spoor 22 dacht ik?