Pagina 248 van 411
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 16 okt 2020, 21:32
door ostbahnhof
ze kunnen met de MW41 misschien “historische” ritten mee uitvoeren... Antwerpen-charleroi, Oostende-Hasselt etc

Klassiekskes zouden ook al goed zijn

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 17 okt 2020, 17:33
door b-loc
Deze middag zag ik in Schellebelle een M6Bx, M6B, enkele M4B's, M4AD en een HLE18 richting Aalst rijden.
Dit op het uur van de IC2212 Gent Sint-Pieters - Lokeren.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 17 okt 2020, 18:18
door 260689
b-loc schreef: ↑17 okt 2020, 17:33
Deze middag zag ik in Schellebelle een M6Bx, M6B, enkele M4B's, M4AD en een HLE18 richting Aalst rijden.
Dit op het uur van de IC2212 Gent Sint-Pieters - Lokeren.
E18005 Oostende - Leuven reed met die samenstelling 1xM6BX - 1xM6B - 4xM4B - 1xM4A - 1xM4BD met de 1890
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 18 okt 2020, 12:03
door 260689
E18021 Leuven - Oostende rijd met 9 M5 en 2133+2105 kop/staart.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 24 okt 2020, 19:34
door thejay
Niet de moeite om een nieuw draadje voor te openen, dus past het beste hier.
IC 9223 FBMZ->Asd was vanochtend afgeschaft. Om de reizigers naar Noorderkempen niet een uur in de kou te laten staan was er een inventieve oplossing bedacht. IC 1808 FSD-> FN bestond uit drie Desiro's... deze heeft men in FN op spoor 21 laten binnenkomen en het voorstel treinstel werd ontkoppeld om door te rijden naar Noorderkempen. Zo bleef de vertraging beperkt tot +/- 15 minuten.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 26 okt 2020, 12:22
door Terminus
Ik zie in het weekend vaker M6-rijtuigen op de IC Antwerpen-Charleroi.
Zaterdag 17/10 op de IC3112: HLE18 + M6
Zaterdag 24/10 idem op de IC3109
Enkele weekends eerder (weliswaar met werken voorbij Brussel) meldde ik al de samenstelling met de 6M4'en + 2M6 op dezelfde relatie.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 26 okt 2020, 12:24
door Terminus
De meeste samenstellingen op de IC Brussel-Luxemburg lijken me nu met 3 I11 en 3 I10 rijtuigen te rijden.
Ik vermoed door de vrijgekomen I11-rijtuigen en om nog slechts 2 types rijtuigen te mixen.
Twee vragen die ik me hierbij stel:
- Is het beter de samenstelling uit te breiden met het vrijgekomen materieel? Men blijft met 6 rijtuigen bollen, waar er misschien vaak 8 nodig zijn
- Zijn de vrijgekomen I6'en opnieuw naar een P-trein verschoven?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 26 okt 2020, 15:03
door Steve
Ben je 100% zeker dat het I10'en zijn en geen I6'en? De beide P-treintjes Aalst - Brussel (7015-7016 en terug) hadden deze ochtend alvast nog hun I10'en aan boord.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 26 okt 2020, 22:02
door Terminus
Helemaal zeker

Allemaal middengang, wel misschien iets vaker de versie met airco.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 27 okt 2020, 16:39
door Klassiekje
De I6'en zitten er meestal nog gewoon in hoor.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 27 okt 2020, 20:18
door Terminus
Intussen 3 samenstellingen gezien zonder

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 28 okt 2020, 09:35
door 260689
Klassiekje schreef: ↑27 okt 2020, 16:39
De I6'en zitten er meestal nog gewoon in hoor.
Alle treinen waar I6 in zat is deze eruit gehaald. Nu is de samenstelling als volgt: en dat geld voor alle samenstellingen die in deze configuratie rijden.
1xI11BDX + 1xI11A + 1xI11B + 3xI10B waarvan minstens 1 rijtuig met fietsenafdeling is. Ze gebruiken nog maar 2 type rijtuigen meer in deze trein.
Die 3e I11 zal inderdaad door het vrijkomen daar geplaatst zijn.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 28 okt 2020, 09:36
door Steve
En waar gaan de (nog maar pas gerenoveerde) I6'en dan naartoe?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 29 okt 2020, 13:05
door Klassiekje
Maandag nog twee verschillende samenstellingen gezien naar Luxemburg met I6. Maar dat zal dan een uitzondering geweest zijn

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 29 okt 2020, 15:42
door 260689
Vandaag rijd de E7613 Brussel-Zuid - Luxemburg als volgt:
1I11BDX + 1I11A + 2I11B + 2I10B
Het lijkt er dus op dat ze een homogene conferentie willen hebben met de vrijkomende I11.
De reden dat deze maar met 6 rijtuigen rijden zal maken dat ze in Luxemburg op de spoor 1 kunnen ontvangen worden. Is een doodlopend spoor waar deze configuratie aan het perron kan zodoende ze niet op de doorgaande sporen moeten staan. En stoptreinen die worden uitgevoerd door een Desiro komen altijd aan op spoor 2. Er rijd een een configuratie rond (1M6BX + 1M6B + 1M6 BD + 1M6A + 1M6B + 1T13) die eveneens doorrijd naar Luxemburg en op spoor 1 ontvangen wordt.