Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 16 jan 2014, 22:13
Aansluitingen in Brussel-Centraal worden nooit toegelaten.
Aansluiting vragen in Brussel-Centraal voor een ander station.Kristofke schreef:Aansluitingen in Brussel-Centraal worden nooit toegelaten.
Ik heb gewerkt in Brussel in de maand juli, de IR naar Gent komende van de luchthaven had iets meer dan 10 min. vertraging, dus heb ik in Brussel-Centraal aan de mensen die daar rond liepen of het mogelijk was om in Denderleeuw aansluiting te voorzien met de trein naar Geraardsbergen, de TBG die kwam controleren net voorbij het station van Liedekerke. Waarom vragen aan een TBG als je het al op voorhand kan vragen in het station.Kristofke schreef:En waarom is de GSM van de treinbegeleider niet goed genoeg?
Omdat u toevallig in Brussel-Centraal opstapt kan u dat daar vragen ja, maar dat is niet in elk station mogelijk, en dus is het best in zulk geval om de treinbegeleider op te zoeken.Stijn91 schreef:Ik heb gewerkt in Brussel in de maand juli, de IR naar Gent komende van de luchthaven had iets meer dan 10 min. vertraging, dus heb ik in Brussel-Centraal aan de mensen die daar rond liepen of het mogelijk was om in Denderleeuw aansluiting te voorzien met de trein naar Geraardsbergen, de TBG die kwam controleren net voorbij het station van Liedekerke. Waarom vragen aan een TBG als je het al op voorhand kan vragen in het station.Kristofke schreef:En waarom is de GSM van de treinbegeleider niet goed genoeg?
Is dit een politieke zet om het zo naar buiten te brengen? Of sensatiezucht van media? Of … ik weet het even niet meer.De honderd belangrijkste spoorlijnen zullen er in de nieuwe dienstregeling van eind dit jaar gemiddeld 3,3 procent langer over doen. Dat zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols in Het Nieuwsblad en De Standaard.
Voor het eerst is tot op de minuut bekend hoeveel langer de treinen vanaf december over hun traject zullen doen. Dat blijkt uit de gelekte
dienstregeling die de NMBS vanaf eind dit jaar wil invoeren. Dat alle treinen trager zouden rijden om stipter te kunnen zijn, was al bekend. Nu blijkt ook hoeveel trager.
Zo gaat het om tot zeven minuten extra van Brugge naar Brussel-Centraal, tot tien minuten extra van Gent-Sint-Pieters naar Kortrijk en tot 29 minuten extra van De Panne naar Brussel-Centraal.
Vooral voor de as tussen Brussel-Zuid en Brussel-Noord wil men meer tijd nemen. Het is er zo druk dat de meeste vertragingen daar ontstaan. En daardoor zijn de treinen in theorie momenteel misschien sneller, maar in praktijk halen ze dat vaak niet. "Liever een realistische uurregeling dan een regeling waardoor je je overstap alleen in theorie haalt", luidt het bij de NMBS.
Wederom 100% RIOOL-journalistiek. Als ge natuurlijk de snelste trein van vandaag vergelijkt met de traagste trein van december...kika schreef:http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ager.dhtmlIs dit een politieke zet om het zo naar buiten te brengen? Of sensatiezucht van media? Of … ik weet het even niet meer.De honderd belangrijkste spoorlijnen zullen er in de nieuwe dienstregeling van eind dit jaar gemiddeld 3,3 procent langer over doen. Dat zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols in Het Nieuwsblad en De Standaard.
Voor het eerst is tot op de minuut bekend hoeveel langer de treinen vanaf december over hun traject zullen doen. Dat blijkt uit de gelekte
dienstregeling die de NMBS vanaf eind dit jaar wil invoeren. Dat alle treinen trager zouden rijden om stipter te kunnen zijn, was al bekend. Nu blijkt ook hoeveel trager.
Zo gaat het om tot zeven minuten extra van Brugge naar Brussel-Centraal, tot tien minuten extra van Gent-Sint-Pieters naar Kortrijk en tot 29 minuten extra van De Panne naar Brussel-Centraal.
Vooral voor de as tussen Brussel-Zuid en Brussel-Noord wil men meer tijd nemen. Het is er zo druk dat de meeste vertragingen daar ontstaan. En daardoor zijn de treinen in theorie momenteel misschien sneller, maar in praktijk halen ze dat vaak niet. "Liever een realistische uurregeling dan een regeling waardoor je je overstap alleen in theorie haalt", luidt het bij de NMBS.
Die discussie is al vaak gevoerd en omhelst heel wat meer dan dergelijke "kort door de bocht"-uitspraken...bobke schreef: Men zou beter de NZV wat ontlasten. Treinen met eindstation in Brussel-Zuid of laten omrijden rond Brussel.
Bedankt om al de vermelde verbindingen te verduidelijken met tekst en uitleg. Er doet hier iemand z'n job beter dan die bende journalistenstefanic schreef:Als ge natuurlijk de snelste trein van vandaag vergelijkt met de traagste trein van december...
Ik ben ver van een expert, maar zowat alle treinen op lijn 73 rijden toch via Gent? Wel is het zo dat in het weekend op de lijn De Panne - Brussel al wordt omgereden via Aalst.Inderdaad: een pak langer RECHTSTREEKS van DePanne naar Brussel, daar de IRi via L50 rijdt ipv L50A. Maar slechts een minderheid van L73 rijdt voorbij Gent, en via (comfortabele) overstap ben je even snel (zelfs sneller) in Brussel als vandaag, en bovendien met een ruimer aanbod dan vandaag!
Ik denk dat Stefanic met "voorbij Gent" eerder bedoelde, dat de meeste mensen slechts tot Gent rijden. Echter denk ik dat er meer en meer mensen tot Brussel rijden.RLL schreef:Ik ben ver van een expert, maar zowat alle treinen op lijn 73 rijden toch via Gent? Wel is het zo dat in het weekend op de lijn De Panne - Brussel al wordt omgereden via Aalst.