Pagina 26 van 51

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 08 aug 2017, 15:12
door railtravelmanager
FLV-FGSP schreef:Lijn 27 wordt zondags niet bereden. Niet duidelijk voor de reizigers, maar Infrabel heeft het zo gewild.
erg vreemd ... op zondag rijden er toch goederentreinen op lijn 27 :D

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 08 aug 2017, 22:25
door stefanic
railtravelmanager schreef: 08 aug 2017, 15:12
FLV-FGSP schreef:Lijn 27 wordt zondags niet bereden. Niet duidelijk voor de reizigers, maar Infrabel heeft het zo gewild.
erg vreemd ... op zondag rijden er toch goederentreinen op lijn 27 :D
Toch niet. Op misschien een werktrein na rijdt er niets tussen minstens Kontich-Lint en Y-Drabstraat. Lijn 27 is dan ook om historische redenen gesloten op zondag. Vroeger werd L27 exclusief voor goederenverkeer gebruikt, en gezien er op zondag niets reeds, mocht de lijn zonder hinder toe voor onderhoud. Ondertussen wil NMBS het echter (al vele jaren) anders want alle verkeer is moeilijk in te plannen op enkel L25.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 08 aug 2017, 22:29
door rvdborgt
stefanic schreef: 08 aug 2017, 22:25Toch niet. Op misschien een werktrein na rijdt er niets tussen minstens Kontich-Lint en Y-Drabstraat. Lijn 27 is dan ook om historische redenen gesloten op zondag. Vroeger werd L27 exclusief voor goederenverkeer gebruikt, en gezien er op zondag niets reeds, mocht de lijn zonder hinder toe voor onderhoud. Ondertussen wil NMBS het echter (al vele jaren) anders want alle verkeer is moeilijk in te plannen op enkel L25.
Als het op zondag echt niet meer past op lijn 25, dan moet je aansturen op een overbelastingsverklaring.

Groetjes,
Rian

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 21 sep 2017, 07:04
door Davy
De nieuwe dienstregeling zit nu in de NMBS-app verwerkt.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 21 sep 2017, 10:26
door dentheo
Is die volledig ? Ik zie op lijn 12 de tweede stoptrein niet.
Of komt die slechts na het verdwijnen van de Benelux ?

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 21 sep 2017, 10:52
door Steve
Volgens de planner rijdt de tweede L, maar enkel tussen Puurs en Noorderdokken, behalve één heen-en-terugrit per dag die tot Essen gaat. Er is meer dan een uur stilstand in Noorderdokken, dus het zal inderdaad zijn dat de Benelux voorlopig in de weg zit om verder te gaan. Benieuwd of het dan uiteindelijk Roosendaal of Essen wordt, maar ik vermoed het laatste...

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 21 sep 2017, 11:06
door Davy
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de materieelsamenstellingen. Iemand al wat gehoord hierover? De geruchten die ik al eens gehoord heb, geen idee hoe waarheidsgetrouw dit is: Blankenberge Genk deels met Breaks en de terugkeer van de Klassiekjes naar Maastricht.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 21 sep 2017, 15:40
door 260689
Klein opvallen detail.

Om 06:09:V IC 906 Kortrijk - Namen
Om 07:09:V IC 907 Kortrijk - Namen
Om 17:47:A IC 937 Namen - Kortrijk
Om 18:48:A IC 938 Namen - Kortrijk

Dus per dag heb je 2x H/T ritten rechtstreeks van Kortrijk naar Namen.

Verder in Het weekend heb je de L trein Gent - Antwerpen die bijkomend zal stoppen in Gentbrugge en Beervelde. En zullen door Breaks gereden worden.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 21 sep 2017, 17:05
door CursorX
Davy schreef: 21 sep 2017, 11:06 Ik ben ook heel erg benieuwd naar de materieelsamenstellingen. Iemand al wat gehoord hierover? De geruchten die ik al eens gehoord heb, geen idee hoe waarheidsgetrouw dit is: Blankenberge Genk deels met Breaks en de terugkeer van de Klassiekjes naar Maastricht.
Het gerucht dat Blankenberge - Genk deels met breaks zal gereden worden heb ik ook al vrij hardnekkig gehoord, dus ik denk wel dat dit vrij waarschijnlijk is.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 21 sep 2017, 17:24
door Steve
Ik hoop alleen dat men niet met te kleine samenstellingen gaat werken "omdat ze nu elk hun eigen IC hebben"... die extra IC is er vandaag al (alleen beperkt tot Brugge of Gent in het weekend) maar niettemin zitten de 10 M6'en van de Knokke-Blankenberge meer dan vol (om nog maar te zwijgen over de treinen met MS96). Ook tussen Brussel en Genk zitten die treinen goed vol en daar is er geen echt alternatief om op terug te vallen.

In dat verband hoop ik ook dat er geen koppeling meer zal zijn tussen de Knokke-Airport en Airport-Oostende, want die laatste telt verschillende treinen met beperkte samenstelling - wellicht net voldoende voor het lange traject via Kortrijk maar absoluut onvoldoende voor het rechtstreekse traject naar Brugge en Knokke, zeker bij mooi weer.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 21 sep 2017, 20:01
door overweg13
Een voordeel zou wel kunnen zijn dat er overdag met minder lange treinen gereden kan worden. En dus kan er op die manier toch wat bespaard worden op materieelinzet, zonder de reizigers te treffen.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 22 sep 2017, 10:07
door jens123
overweg13 schreef: 21 sep 2017, 20:01 Een voordeel zou wel kunnen zijn dat er overdag met minder lange treinen gereden kan worden. En dus kan er op die manier toch wat bespaard worden op materieelinzet, zonder de reizigers te treffen.
Inderdaad zo rijdt smorgens de 1503 met 10 M6 terwijl 1 break of MS96 ruim voldoende zou zijn

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 22 sep 2017, 10:28
door Steve
jens123 schreef: 22 sep 2017, 10:07
overweg13 schreef: 21 sep 2017, 20:01 Een voordeel zou wel kunnen zijn dat er overdag met minder lange treinen gereden kan worden. En dus kan er op die manier toch wat bespaard worden op materieelinzet, zonder de reizigers te treffen.
Inderdaad zo rijdt smorgens de 1503 met 10 M6 terwijl 1 break of MS96 ruim voldoende zou zijn
... maar aangekomen in Genk rijdt diezelfde trein in volle spits terug naar Brussel (Genk 7.08 Brussel-Centraal 8.42) en zijn zelfs die 10 M6'en krap... en snel even van trein wisselen is ook geen sinecure daar. Vaak is het veel ingewikkelder dan je denkt. Zeker op zulke lange verbindingen zullen bijna alle treinen op een gegeven moment wel ergens in de spits terechtkomen (die ook breder en breder wordt) en zijn de mogelijkheden dus beperkt.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 22 sep 2017, 13:29
door groentje
Ik denk dat je inderdaad de moeite onderschat om te koppelen en ontkoppelen, treinen gaan parkeren in de bundel... Dat vraagt ook personeel, en dus geld, dat ik betwijfel dat je op het einde nog veel zal besparen...

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 25 sep 2017, 09:43
door mervyn
Ik heb een vraagje of de treinen Zottegem-Denermonde in de nieuwe dienstregeling (nu Oudenaarde-Dendermonde).

In de huidige dienstregeling komen de treinen uit Oudenaarde om .25 in Dendermonde en vertrekken ze terug richting Oudenaarde om .34.
Dit is dezelfde trein en ze hebben een keertijd van 9 minuten.

In de nieuwe dienstregeling echter komen de treinen uit Zottegem toe om .29 in Dendermonde en vertrekken ze terug uit Dendermonde om .30.
Ik vermoed dat dit niet dezelfde trein zal zijn aangezien ze dan maar 1 minuut keertijd hebben?