Pagina 26 van 38

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 08 jun 2012, 23:48
door Steve
Matjas__ schreef:
kika schreef:
Matjas__ schreef:Op te merken valt, in verband met de samenstelling, dat deze treinen zouden rijden met 9 M6 rijtuigen ipv de gebruikelijke 10! Dit omdat de afstanden tussen de seinen te Mechelen (men kan maar op 4 sporen ontvangen worden van de L.25N, spoor 7,8,9 en 10) te kort is om de trein aan het perron te brengen. Er is slecht 1 meter speling om te ontkoppelen, en daarvoor dient de bestuurder tot tegen het sein te rijden met 10 rijtuigen. Dus 1 stam van de 2, die van Poperinge/Kortijk of die van De Panne zou rijden met 4 rijtuigen en de ander met 5.
Dat is een prachtig voorbeeld om als antwoord te dienen wanneer iemand vraagt waarom xyz niet met materieel abc van die of die lengte wordt gereden: het is niet eenvoudig om bruikbare samenstellingen en omlopen op te stellen.
Graag zou ik even een fout rechtzetten; vandaag (vr 08/06) was de 3639 van Landen naar De Panne reeds klaargemaakt voor de nieuwe beurtregeling; elke stam was voorzien van 4 rijtuigen, dus 8 in totaal ipv de voorgestelde 9 (idem 3638). Viel op te merken dat deze stam zéér grondig gereinigd was te Hasselt; zijkanten EN fronten waren vrij van enig vuil, wat niet veel voorkomt. Met een schone lei de beurtregeling beginnen? De eerste ritten door het diabolo-project vuilvrij verzekeren? Mooie foto's langs de nieuwe lijn? Wie weet... ;)

Grtjs Matjas.
Plots van 10 naar 8 rijtuigen, dat zal pijn doen. En dus ook 4 in plaats van 5 op het deel naar De Panne en voor alle overige ritten (overdag of tijdens het weekend), en dat kan dan plots wel krap worden met alle studenten en toeristen. Geven met de ene hand, terugnemen met de andere... :(

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 02:17
door KB
Op deredactie.be staat er een opiniestuk over de Diabolo: http://opinie.deredactie.be/2012/06/07/ ... -voor-pps/.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 13:16
door Tram44
Weet er iemand of er in de normale treindienst vanaf morgen treinen rijden over het viaduct van Haren?

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 14:10
door Nils
Tram44 schreef:Weet er iemand of er in de normale treindienst vanaf morgen treinen rijden over het viaduct van Haren?
Momenteel is het alleen voorzien voor Thalys om van deze route gebruik te maken,
of dat effectief de eerste weken al zo zal zijn, kan ik niet met zekerheid zeggen.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 14:33
door Steve
Vandaag de Diabolo Experience gedaan. Qua animatie en spektakel hebben ze duidelijk niet op een euro gekeken: een perron vol ogenschijnlijk onschuldige wachtende reizigers die plots danssterren worden als de muziek aanslaat, vuur- en lichtspektakels in de tunnel, en een heel animatiedorp dat speciaal met tijdelijke perrons e.d. gebouwd is op de middenberm van de E19.

Geïnteresseerden en liefhebbers zullen wel ietwat op hun honger blijven: het is traag vertrekken uit de tunnel om het hele spektakel te kunnen zien, vervolgens wordt er naar links afgeslagen, en na slechts een minuutje op lijn 25N stopt de trein al bij het animatiedorp. Terug via exact dezelfde reisweg, maar dan wel op volle snelheid (en in die tunnel ging het goed vooruit, dus er wordt gelukkig niet getreuzeld zoals onder Antwerpen). Niks Mechelen dus, noch het ritje op de echte lijn 25N waar ik ietwat op gehoopt had.

Qua materieel: 5 (of 7 - ik twijfel even) I11'en en een I10 ingesloten door twee 18'en (duidelijk nog zonder aangepaste software, waardoor naast de vele pendelaars nu ook het grote publiek volop met het beeld van een lawaaierige stofzuiger zit - "amai mama, die trein maakt zoveel lawaai"). Ik had de indruk dat beide locomotieven tractie leverden, want bij de terugrit vanaf het animatiedorp vloog de trein zowat weg van het perron. Best indrukwekkend, en dan werd volgens mij nog niet eens de hoogste tractiestand gebruikt.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 14:50
door Tram44
Zelf zat ik op de eerste trein vanmorgen en had ik gehoopt minstens tot op het viaduct van Haren te rijden, maar helaas.

Terug ging het wel een eindje richting Mechelen en dan via de andere tunnel terug naar het station van Brussel-Nationale-Luchthaven. Daarmee is de hele driehoek afgereden, maar morgen zal ik toch nog even terug moeten om de brug over de E19 te bereiden en de hele rit Mechelen-Luchthaven te doen.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 14:58
door Steve
Tram44 schreef:Zelf zat ik op de eerste trein vanmorgen en had ik gehoopt minstens tot op het viaduct van Haren te rijden, maar helaas.

Terug ging het wel een eindje richting Mechelen en dan via de andere tunnel terug naar het station van Brussel-Nationale-Luchthaven. Daarmee is de hele driehoek afgereden, maar morgen zal ik toch nog even terug moeten om de brug over de E19 te bereiden en de hele rit Mechelen-Luchthaven te doen.
De hele driehoek afgereden? De trein reed gewoon via exact dezelfde route... volgens mij zelfs via dezelfde tunnelkoker. De noordelijke verbindingstak van/naar Mechelen (waarmee de driehoek inderdaad was afgereden) is niet aan bod gekomen, had trouwens ook een frontverandering vereist.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 15:08
door FLV-FGSP
Mijn trein (was ingeschreven voor 11u40) deed ook de driehoek zoals bij forumdeelnemer Tram44.
De loks waren 1840 en 1866.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 15:10
door TrainzDr3ver
Ik ben daarnet is gaan zien aan de brug in Vilvoorde, toen waren het loks 1863 & 1859

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 16:35
door Trammist
Het is toch MIVB-tram 39 die driehoekt bij Ban-Eik ? De 44 (die wel een stuk samen met de 39 rijdt) heeft een keerlus in Tervuren.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 16:40
door TrainzDr3ver
Trammist schreef:Het is toch MIVB-tram 39 die driehoekt bij Ban-Eik ? De 44 (die wel een stuk samen met de 39 rijdt) heeft een keerlus in Tervuren.
Het gaat hier duidelijk wel over een forumlid he haha :lol:

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 16:55
door LHOON
Nils schreef:
Tram44 schreef:Weet er iemand of er in de normale treindienst vanaf morgen treinen rijden over het viaduct van Haren?
Momenteel is het alleen voorzien voor Thalys om van deze route gebruik te maken,
of dat effectief de eerste weken al zo zal zijn, kan ik niet met zekerheid zeggen.
Probleem is wel de "slechte" aansluiting van L25N op L124 die deze optie uitsluit voor de ICs die naar Charleroi doorrijden.
En de meeste andere diensten op L25 bedienen ook nog Vilvoorde of andere tussenstations.

Het zal dus wacthen zijn op de volgende grondige herziening van de dienstregeling om hier meer treinen te zien.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 16:56
door FLV-FGSP
TrainzDr3ver schreef:
Trammist schreef:Het is toch MIVB-tram 39 die driehoekt bij Ban-Eik ? De 44 (die wel een stuk samen met de 39 rijdt) heeft een keerlus in Tervuren.
Het gaat hier duidelijk wel over een forumlid he haha :lol:
Heb het nu wat duidelijker opgeschreven.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 17:26
door Bibke
Ik heb ook de eerste trein genomen en ben ook op mijn honger blijven zitten in het Diabola village.
De terug rit was ook met een stukje naar Mechelen. Na het keren kregen we meerdere noodremmingen. En bij het optrekken waren er steeds serieuze schokken.

Maar inderdaad het spectakel bij het vertrek (de dansers en de verlichting in de tunnel) mochten gezien worden.

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Geplaatst: 09 jun 2012, 18:52
door 260689