Pagina 26 van 415
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 18 dec 2009, 15:50
door Beesty
Zoals reeds aangegeven in topic 'reportages' rijdt er op de verbindingen naar Oostende reeds enige tijd een samenstelling rond van 13 + 5a/b + 1bdx + 5a/b +1bdx. Deze heb ik zelf al opgemerkt op 09/12 te Gent-St-Pieters als P trein naar Oostende, en blijkbaar zou deze enkele dagen geleden ook nog gezien zijn als IC-A.
Iemand enig idée wat deze samenstelling mag betekenen? Gezien het voor en na de gewijzigde dienstregeling al zo was en nog steeds is heeft het vermoedelijk een andere oorzaak..
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 18 dec 2009, 16:23
door 260689
Beesty schreef:Zoals reeds aangegeven in topic 'reportages' rijdt er op de verbindingen naar Oostende reeds enige tijd een samenstelling rond van 13 + 5a/b + 1bdx + 5a/b +1bdx. Deze heb ik zelf al opgemerkt op 09/12 te Gent-St-Pieters als P trein naar Oostende, en blijkbaar zou deze enkele dagen geleden ook nog gezien zijn als IC-A.
Iemand enig idée wat deze samenstelling mag betekenen? Gezien het voor en na de gewijzigde dienstregeling al zo was en nog steeds is heeft het vermoedelijk een andere oorzaak..
Die samenstelling als P trein is het verlengde van de IC-O (treinnr 488) Maastricht - Brussel-Noord waar hij daar is aangekondigd als P trein (treinnr 8008) naar Oostende. (deze stopt bijkomend te Denderleeuw en in alle stations tussen Gent en Brugge) Die samenstelling heeft inderdaad ook heel even (1 dag) op de IC-A gereden. De reden van deze samenstelling is dat overdag maar 4 I11 B, 1 I11 A en 1 I11 BDX (totaal 6 rijtuigen + loc 13) gereden word. De 2de samenstelling in deze vorm van de P trein naar Oostende rijd als Brussel-zuid - Gouvy (treinnr 467) onder de noemer van IC-O, deze stopt niet in Leuven wel in Ans en gaat over de L2.
Hetzelfde gebeurt 's morgens ook:
IC-O Gouvy - Brussel-Zuid (treinnr 477) 2X 4 I11 B, 1 I11 A en 1 I11 BDX ( stopt te Ans maar niet in Leuven
P trein (treinnr 7002 ) Oostende - Brussel-Zuid waarna deze IC-O (treinnr 457 ) wordt (stopt in elk station tussen Brugge en Gent, ook stopt deze bijkomend te Denderleeuw) 2X 4 I11 B, 1 I11 A en 1 I11 BDX
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 18 dec 2009, 16:27
door Beesty
aha, tof om weten

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 21 dec 2009, 11:52
door Adler
21/12: IC4509 Charleroi-Essen samengesteld uit 1 klassiekje ! (=2 rijtuigen).
Onnodig te zeggen dat die trein bomvol zat tot Antwerpen.
Eerste klas volledig bezet door mensen met tweede klas ticket.
Waarom moet ik eigenlijk nog 50% meer betalen voor eerste klas ?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 21 dec 2009, 12:00
door 260689
20/12: IC-A 515 vertrek Gent om 16u24 (vertraging 20min) Werd gereden door loc 21 en 11 M4m rijtuigen inplaats van typ 13 en I11
IC-E 1515 vertrek Gent om 15u57 (vertraging 40min) werd gereden door 1 AM96 in plaats van 3
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 21 dec 2009, 13:21
door b-loc
MIVB-reiziger schreef:Is door het verdwijnen van de HLE16 vrij courant geworden hoor, een HLE13 + M4. Er is ook minstens een P-trein naar Welkenraedt met deze samenstelling.
Zijn er ook nog andere treinen met HLE13 + M4?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 21 dec 2009, 21:04
door Presario
Vandaag 856 en 888 met een enkel klassiekje. Het was drummen

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 21 dec 2009, 21:08
door Terminus
Presario schreef:Vandaag 856 en 888 met een enkel klassiekje. Het was drummen

Afgelopen vrijdag ook al.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 12 jan 2010, 09:06
door Asterix
Op de IC Q-verbinding rijden al gedurende ongeveer een week 1x Breaks terwijl dit voorheen 2x Breaks waren. Dit maakt de beschikbare ruimte zeer krap. Enig idee wat de oorzaak kan zijn van deze verminderde samenstelling? Er zijn misschien verschillende Breaks binnen voor modernisering?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 12 jan 2010, 09:16
door overweg13
Jeroen schreef:Op de IC Q-verbinding rijden al gedurende ongeveer een week 1x Breaks terwijl dit voorheen 2x Breaks waren. Dit maakt de beschikbare ruimte zeer krap. Enig idee wat de oorzaak kan zijn van deze verminderde samenstelling? Er zijn misschien verschillende Breaks binnen voor modernisering?
Die modernisering wordt (uiteraard) opgevangen bij het bepalen van de samenstellingen. Nu is het gewoon het winterweer dat maakt dat veel materiaal onklaar raakt, en dan is het behelpen. Elders kon je lezen dat gedurende het weekend met man en macht gewerkt is om voldoende materiaal klaar te stomen, maar de gevolgen van het winterweer zullen zich nog wel een hele tijd laten voelen.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 12 jan 2010, 10:20
door JayBeeke
Is door het verdwijnen van de HLE16 vrij courant geworden hoor, een HLE13 + M4. Er is ook minstens een P-trein naar Welkenraedt met deze samenstelling.
Zijn er ook nog andere treinen met HLE13 + M4?
MIVB-reiziger schreef:Is door het verdwijnen van de HLE16 vrij courant geworden hoor, een HLE13 + M4. Er is ook minstens een P-trein naar Welkenraedt met deze samenstelling.
Zijn er ook nog andere treinen met HLE13 + M4?
Het gaat om P8402, BXL Zuid - Welkenraedt.
mvg
JJN
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 12 jan 2010, 19:02
door Nicholas
Enkele dagen geleden zag ik in Nijlen de L-trein naar Antwerpen-Centraal van 19u48, deze werd gereden door 1 sprinter.
Ik neem aan dat dit ook een gewijzigde samenstelling is of rijdt deze altijd zo 's avonds?
Overdag rijdt er een break (of 2 zoals dit altijd was voor de brand in Herentals) op deze verbinding.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 12 jan 2010, 19:59
door Kalimero
Van verschillende hoeken hoor ik berichten over verkorte treinstellen. Zelf heb ik er ook al enkele maanden mee te kampen. Waar zijn al die rijtuigen dan naartoe ?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 12 jan 2010, 20:11
door treinbruno
Waarschijnlijk defect door de koude...
op lijn 59 zijn er ook een hoopje IC treinen die maar met 1 DMT worden gereden...

zelfs in de spits.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 12 jan 2010, 22:34
door TrainzDr3ver
Ik zie nu sinds een paar dagen soms een AM75 + AM62/66/73 in Leuven station, rond acht uur s'ochtends, en heb die ook al over lijn 36 zien rijden als IR o Leuven - Luchthaven - Nijvel, terwijl dit altijd klassiekjes zijn
