IJzeren Rijn
Re: IJzeren Rijn
Wat is het alternatief? Hebben heren politici, studiebureaus in binnen- en buitenland daar al over nagedacht?
Re: IJzeren Rijn
De Duitsers steken hun geld liever in verbetering van de verbinding over Venlo. Daar hebben zij namelijk het meeste aan en dan kan bij hun de meeste vrachtauto's schelen als je dat bedoelt.
Het is opmerkelijk dat de Duitse kant van het verhaal zo weinig wordt belicht. Zelfs voor België en Nederland is een en ander nauwelijks rendabel te maken, maar kennelijk vraagt niemand zich af waarom Duitsland zoveel geld in het project zou moeten steken.
Het is opmerkelijk dat de Duitse kant van het verhaal zo weinig wordt belicht. Zelfs voor België en Nederland is een en ander nauwelijks rendabel te maken, maar kennelijk vraagt niemand zich af waarom Duitsland zoveel geld in het project zou moeten steken.
Re: IJzeren Rijn
Het alternatief? Heropening tot Weert, en een bocht net voor Weert richting Eindhoven en een bocht net voor Eindhoven naar Venlo en zo naar Duitsland? Maar dat lijkt dan eigenlijk nergens meer op.
Re: IJzeren Rijn
Al dat geld is toch alleen voor die "graanhamsters " of wat zijn het.
Ongelooflijk hoeveel miljoenen de NMBS had kunnen verdienen, door elke week één lok naar Mönchengladbach te sturen voor "lijnstudie" of een "Kaffee mit Kuche".
Ongelooflijk hoeveel miljoenen de NMBS had kunnen verdienen, door elke week één lok naar Mönchengladbach te sturen voor "lijnstudie" of een "Kaffee mit Kuche".
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: IJzeren Rijn
Ik vind dat de regering zich er maar eens naarstig mee moet gaan bemoeien. Daar dient de overheid toch voor, om onze economie te sturen? Oh wacht, we hebben al 6 maanden geen regering meer.. 

Re: IJzeren Rijn
En met welke argument zou een eventuele regering (welke eigenlijk, Brussel of Vlaanderen?) de Duitsers er dan van moeten overtuigen om zinloos geld uit te geven?
Re: IJzeren Rijn
De regeringen van NRW en de BRD natuurlijk. *kuch* De ene politieker (B) vergeet compleet dat er zoiets is als Rotterdam, de andere (Nl) vergeet de Antwerpse haven, nog een andere wil het niet door zijn achtertuin (D) ... Er valt veel te zeggen voor de IJzeren Rijn, maar gezien verschillende belangenconflicten en prioriteiten denk ik dat het verloren energie is om er voor te lobbyen.brunel schreef:En met welke argument zou een eventuele regering (welke eigenlijk, Brussel of Vlaanderen?) de Duitsers er dan van moeten overtuigen om zinloos geld uit te geven?
Re: IJzeren Rijn
De IJzeren Rijn wordt momenteel maar op 1 manier bekeken: goederentreinen tussen Antwerpen en het Ruhrgebied.
Er bestaat ook een andere kant van een medaille: reizigerstreinen.
België, Nederland en Duitsland zijn (dacht ik, aan de hand van opzoekingswerk op internet) zeker te vinden om terug reizigerstreinen te laten bollen tussen Neerpelt-Weert-Roermond-Dalheim. Weert en Hamont is zelfs vragende partij om terug te kunnen treinen richting Antwerpen. Over Budel heb ik niets teruggevonden...
Alleen hebben Nederland en Duitsland schrik vanaf het moment er reizigerstreinen gaan rijden op deze as, er ook wordt gestart met goederentreinen...
Er bestaat ook een andere kant van een medaille: reizigerstreinen.
België, Nederland en Duitsland zijn (dacht ik, aan de hand van opzoekingswerk op internet) zeker te vinden om terug reizigerstreinen te laten bollen tussen Neerpelt-Weert-Roermond-Dalheim. Weert en Hamont is zelfs vragende partij om terug te kunnen treinen richting Antwerpen. Over Budel heb ik niets teruggevonden...
Alleen hebben Nederland en Duitsland schrik vanaf het moment er reizigerstreinen gaan rijden op deze as, er ook wordt gestart met goederentreinen...
Laatst gewijzigd door LML op 09 jan 2011, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: IJzeren Rijn
De huidige route via montzenLRDArdo schreef:Wat is het alternatief? Hebben heren politici, studiebureaus in binnen- en buitenland daar al over nagedacht?

-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: IJzeren Rijn
de verbinding over venlo wordt steeds minder gebruikt door DBS , sinds dec gaat bijna alles via de Betuweroute en Emmerich naar Rotterdambrunel schreef:De Duitsers steken hun geld liever in verbetering van de verbinding over Venlo. Daar hebben zij namelijk het meeste aan en dan kan bij hun de meeste vrachtauto's schelen als je dat bedoelt.
Het is opmerkelijk dat de Duitse kant van het verhaal zo weinig wordt belicht. Zelfs voor België en Nederland is een en ander nauwelijks rendabel te maken, maar kennelijk vraagt niemand zich af waarom Duitsland zoveel geld in het project zou moeten steken.
nu zullen ze daar is gaan investeren in die lijn
belgische politiek en de Antwerpse haven zou meer druk moeten zetten , ijzeren rijn blijft de kortse weg naar duitsland , en kan zwaardere treinen aan , zolang dat niet gebeurt duurt het nog 100 jaar
Re: IJzeren Rijn
Weet je wat mijn analyse is? Dat zelfs de Belgische/Vlaamse politiek niet echt gelooft dat de IJzeren Rijn nu zo'n noodzakelijke verbinding is. Dan is het moeilijk overtuigen. Nederland is nog gehouden aan het verdrag, maar Duitsland niet. Waarmee zouden die moeten worden overtuigd? Er is capaciteit genoeg via Montzen en die enkele tientallen kilometers maken het verschil niet.
Het wordt tijd om er een punt achter te zetten. Er zijn zinvollere bestedingen voor dat geld.
Het wordt tijd om er een punt achter te zetten. Er zijn zinvollere bestedingen voor dat geld.
Re: IJzeren Rijn
We moeten ook denken aan de eventuele splitsing van Vlaanderen en Wallonië.
Eens België uiteengevallen is, zullen de Vlamingen de treinen nar 'hun' havens niet meer over 'vijandelijk' grondgebied willen sturen.
Eens België uiteengevallen is, zullen de Vlamingen de treinen nar 'hun' havens niet meer over 'vijandelijk' grondgebied willen sturen.
Re: IJzeren Rijn
Ik ga er van uit dat dit als grap bedoeld is?Trammist schreef:We moeten ook denken aan de eventuele splitsing van Vlaanderen en Wallonië.
Eens België uiteengevallen is, zullen de Vlamingen de treinen nar 'hun' havens niet meer over 'vijandelijk' grondgebied willen sturen.
Bij een scheiding worden er verdragen afgesloten en dan is er nog de EU die grensoverschrijdend verkeer garandeert.
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: IJzeren Rijn
Budel behoort onder de gemeente Cranendonck , en die zien de reizigerstrein ook zitten , zij opperen een Halte in Budel schootLML schreef:De IJzeren Rijn wordt momenteel maar op 1 manier bekeken: goederentreinen tussen Antwerpen en het Ruhrgebied.
Er bestaat ook een andere kant van een medaille: reizigerstreinen.
België, Nederland en Duitsland zijn (dacht ik, aan de hand van opzoekingswerk op internet) zeker te vinden om terug reizigerstreinen te laten bollen tussen Neerpelt-Weert-Roermond-Dalheim. Weert en Hamont is zelfs vragende partij om terug te kunnen treinen richting Antwerpen. Over Budel heb ik niets teruggevonden...
Alleen hebben Nederland en Duitsland schrik vanaf het moment er reizigerstreinen gaan rijden op deze as, er ook wordt gestart met goederentreinen...
ook worden er gesprekken gevoerd aan NL zijde om voor 1 dag een trein in te zetten tussen Neerpelt-Weert om hun eisen kracht bij te zetten mogelijke datum is Do 01-06-11 (hemelvaartsdag) als dit haalbaar is of de weertse kermis eind september (NMBS staat positief tegenover het initiatief en wil meewerken,Ook zal ProRail benaderd worden voor het verlenen van nodige vergunningen. )Het Nederlandse ministerie Verkeer en Waterstaat liet informeel weten dat de NMBS gewoon rijpaden moet aanvragen en bij IVW ATB-ontheffing moet vragen.
Re: IJzeren Rijn
Zo is het de vorige keer tenslotte ook gegaan.pietje schreef:Ik ga er van uit dat dit als grap bedoeld is?Trammist schreef:We moeten ook denken aan de eventuele splitsing van Vlaanderen en Wallonië.
Eens België uiteengevallen is, zullen de Vlamingen de treinen nar 'hun' havens niet meer over 'vijandelijk' grondgebied willen sturen.
Bij een scheiding worden er verdragen afgesloten en dan is er nog de EU die grensoverschrijdend verkeer garandeert.

In ieder geval zal Duitsland niet erg onder de indruk zijn van dat argument.