Noorderkempen Brecht !!!!!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Hoe lang zal die feesttent er ook staan? Twee dagen? Lijkt me absurd dat Descheemaecker daar zo'n probleem van gaat maken, het is een feestje waar veel man op afkomt en die wil je dan ergens kwijt... dat lijkt me niet gek hoor...
Prachtig maar dan moet je als gemeente niet zagen dat de parking te klein is.AlexNL schreef:Hoe lang zal die feesttent er ook staan? Twee dagen? Lijkt me absurd dat Descheemaecker daar zo'n probleem van gaat maken, het is een feestje waar veel man op afkomt en die wil je dan ergens kwijt... dat lijkt me niet gek hoor...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik denk ook niet dat dat bedoeld was voor die dag, maar uitgaande van een reizigersverwachting die dus anders is bij Infrabel/NMBS.
Ach de top van de NMBS is eigenlijk doodsbang dat deze verbinding succesvol wordt, want dan moeten ze daar een degelijke dienstregeling organiseren, en krijgen ze van overal vragen voor het (her)openen van stopplaatsen en het verhogen van de commerciële snelheid.
Wanneer Noorderkempen een succes wordt kan de NMBS daar dan niets meer tegen inbrengen, dus misschien dat Descheemaeker de bui al ziet hangen...
Wanneer Noorderkempen een succes wordt kan de NMBS daar dan niets meer tegen inbrengen, dus misschien dat Descheemaeker de bui al ziet hangen...
Zeg pietje is zoiets nu net niet een beetje te zwartgallig. Noorderkempen met andere (al dan niet gesloten) stopplaatsen vergelijken is een beetje ver door de bocht. Hier gaat het om een regio die nog geen spooraansluiting had. De redenen waarom er nu een bescheiden aanbod is naar daar is hier al meermaals aangehaald en heeft totaal niets met onwil te maken. Als je die redenen gaat wegwuiven is het altijd makkelijk om kritiek te geven. Ik ga Stefanic zijn woorden niet allemaal herhalen.
Ik denk dat men Noorderkempen zal behandelen als alle andere stopplaatsen....dienst uitbreiden bij sukses...pietje schreef:Ach de top van de NMBS is eigenlijk doodsbang dat deze verbinding succesvol wordt, want dan moeten ze daar een degelijke dienstregeling organiseren, en krijgen ze van overal vragen voor het (her)openen van stopplaatsen en het verhogen van de commerciële snelheid.
Maar ook "sluiten" bij "geen" sukses zodat het netwerk snel en soepel blijft...
Een antennelijn van 24 km bedienen voor paar honderd man hoeft ook niet...
We wachten af hoe het verkeer zich ontwikkelt en dan praten we weer....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Danku Dentheo voor de nuchtere reactie: één klein opmerkingetje echter:dentheo schreef:Ik denk dat men Noorderkempen zal behandelen als alle andere stopplaatsen....dienst uitbreiden bij sukses...pietje schreef:Ach de top van de NMBS is eigenlijk doodsbang dat deze verbinding succesvol wordt, want dan moeten ze daar een degelijke dienstregeling organiseren, en krijgen ze van overal vragen voor het (her)openen van stopplaatsen en het verhogen van de commerciële snelheid.
Maar ook "sluiten" bij "geen" sukses zodat het netwerk snel en soepel blijft...
Een antennelijn van 24 km bedienen voor paar honderd man hoeft ook niet...
We wachten af hoe het verkeer zich ontwikkelt en dan praten we weer....
Noorderkempen is een STATION, geen stopplaats
Verder ter verduidelijking:
Het huidige aanbod (vanaf 15 juni) wordt uitsluitend bepaald door de beschikaarheid van middelen (materieel en personeel):
-Er zijn momenteel maar (AL!!) 2 treinen die op L4 KUNNEN rijden. Eentje voor de dienst en eentje als reserve.
-Het aanbod dat momenteel 's avonds 'snel' stopt heeft te maken met diensten bestuurders (die er beperkt zijn op dit moment) net zoals de loketuren afgestemd zijn op de shiften.
Noorderkempen wordt niet negatief maar ook niet positief gediscrimineerd: zodra de middelen het toelaten EN het de reizigersaantallen het verantwoorden zal het aanbod natuurlijk uitgebreid worden.
Maar lees de voorgaande zin dus goed: BEIDE voorwaarden moeten voldaan zijn. Al staan er 10.000 man op dat perron: zonder meer treinen die er KUNNEN rijden KAN het aanbod niet uitgebreid worden. En vooralsnog gaat dit ook niet zonder treinpersoneel. Enige uitbreiding op korte termijn zal zijn: een rijtuig (of meer?!) bij aan de trein hangen om de reizigersstroom op te vangen.
Laat ons dus aub rustig kijken hoe het evolueert en laat ons op basis van wat we zien de logische volgende stappen zetten.
spoorwegrealist
Is het verschil nog altijd het feit of er al dan niet wissels liggen ?stefanic schreef: Noorderkempen is een STATION, geen stopplaats
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
station = personeel aanwezig (ongeacht de hoeveelheid openingsuren)
stopplaats = zonder personeel
Merchtem is een station maar wissels hebben wij hier al jaren niet meer (de bundelsporen zijn hier omgevormd tot parking).
stopplaats = zonder personeel
Merchtem is een station maar wissels hebben wij hier al jaren niet meer (de bundelsporen zijn hier omgevormd tot parking).
Hangt een beetje af van de afdeling. Voor Infrabel is Merchtem geen station meer, voor NMBS wel. NDK is een station voor beide.
tja niet moeilijk voor infrabel ligt hier niets meer waar ze veel werk aan hebben tenzij de overweg en de doorgaande hoofdsporen 

Deze namiddag even naar Noorderkempen gefietst.
Parking rond de tent bomvol...twee rijen wagens op een nabijgelegen weide (patron NMBS zat er dus niet ver naast).
Er was nog plaats op de trein indien men direkt mee terug kwam, dit omdat de twee laatste treinen uit Antwerpen volgeboekt waren.
Parking rond de tent bomvol...twee rijen wagens op een nabijgelegen weide (patron NMBS zat er dus niet ver naast).
Er was nog plaats op de trein indien men direkt mee terug kwam, dit omdat de twee laatste treinen uit Antwerpen volgeboekt waren.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
met andere woorden kan het na 4 maand een rijtuig 2de klas meer ingezet worden? zou toch practig zijn maar laten we alles afwachten.
een inhuldigingsdag is niet hetzelfde als een dag door de week als je enkel met de gewone pendelaars te maken krijgt.
Die wei zal wel speciaal voor de gelegenheid tot 'parking' zijn omgedoopt. Zelfs zonder de tent op de parking was dat mogelijk nodig geweest.
Mocht het echt te druk worden, hoop ik dat ze dat enkele stuurstandrijtuig aan de andere kant openstellen. En dan de tbg in Luchtbal van kant veranderen, of zo. Of zijn er bepaalde kleinigheden die dit verhinderen (geen communicatie mogelijk tussen beide, of zo?)
Mocht het echt te druk worden, hoop ik dat ze dat enkele stuurstandrijtuig aan de andere kant openstellen. En dan de tbg in Luchtbal van kant veranderen, of zo. Of zijn er bepaalde kleinigheden die dit verhinderen (geen communicatie mogelijk tussen beide, of zo?)