BENELUX

260689
Berichten: 3745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

Merijn schreef:Wat trein 9221 betreft, was de ÖBB-stam inderdaad toegankelijk voor de reizigers (van een Nederlandse treinliefhebber vernomen). Dit doet mij dus inderdaad ook vermoeden dat er iets is waardoor deze niet in België kunnen/mogen rijden.
Deze heeft inderdaad gereden aangezien ik die met men eigen ogen heb gezien.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 493
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: BENELUX

Bericht door Merijn »

Ik was er vergeten bij te zeggen dat deze trein pas toegankelijk was vanaf Roosendaal. Ik heb het aangepast in mijn eerste post.
Terminus
Berichten: 1146
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

Dit staat nu op Railtime. Zoek ook zeker de fout(en).

17:38 Er heeft zich een technisch incident voorgedaan op het Nederlandse net.
Verstoord verkeer. Thalys 9252 (Amsterdam 15u53 - Brussel-Zuid 18u42) is afgeschaft tussen Roosendaal en Brussel-Zuid.
Thalys 9257 (Brussel-Zuid 20u18 - Amsterdam 23u09) is afgeschaft tussen Brussel-Zuid en Roosendaal.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Lol Thalys, 92XX treinen zijn allemaal benelux en totaal geen thalys.
Terminus
Berichten: 1146
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

Inderdaad, Steven. En meer bepaald zijn het de omlopen die met de Oostenrijkse rijtuigen zouden moeten gebeuren.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

En Steven, echt geen wind horen waaien in Brussel wat er aan de hand is met het ÖBB materieel. ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Niet echt, wij met brussel zuid doen geen benelux treinen dus geruchten opvangen is voor ons over dat onderwerp van weinig belang.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: BENELUX

Bericht door Kristofke »

In de infomail van TC van daarstraks ivm de afschaffing stond "materieel niet toegelaten op het Belgische net".
rvdborgt
Berichten: 4657
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Kristofke schreef:In de infomail van TC van daarstraks ivm de afschaffing stond "materieel niet toegelaten op het Belgische net".
Is de toelating dan verlopen sinds ze in de nachttreinen nog in België zijn geweest?

Groetjes,
Rian
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

Morgen zou men gaan het opnieuw proberen, ook in Belgie met reizigers...

We zullen het gaan zien...
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Papieren toegefaxt uit Oostenrijk ? :lol: :lol: :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

Het zijn RIC rijtuigen (ICR is dat niet (meer), door de verbouwing naar ICRm), dus in welk gedeelte zou het probleem zijn?

(anderzijds: als er geen toelating is, waarom dan helemaal naar BrusselZuid slepen? Waarom niet meteen aan de grens weigeren?)
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

En er is antwoord:
Broek53 inhttp://somda.nl/forum/10045/%D6BB+rijtu ... luxdienst/: Het was geen technisch probleem als zodanig, maar een soort procedure-probleem met de deursluiting en -vergrendeling. In NL zijn we inmiddels zover dat de gewone UIC-deursluiting niet meer geaccepteerd wordt, met name omdat specifiek bij de Oostenrijkse rijtuigen (en waarschijnlijk ook vele andere) de deuren nog geopend kunnen worden nadat het sluitcommando is gegeven en dat zo blijft totdat de trein 5 km/h rijdt. NSH heeft daarom besloten de stam met de zgn. TB 0 te gaan rijden (Tür Blockierung ab 0 km/h). Dat is een soort centrale deursluiting MET vergrendeling en ontgrendeling in de cabine, maar zonder "groene lamp' in de cabine. De B-rijtuigen van de OeBB-stam en de Traxx-locomotieven zijn daarvoor ingericht.
NSH was al van plan deze TB 0 te gaan invoeren, mede omdat de ICR-rijtuigen ook op die manier kunnen werken (let wel: dat is iets anders dan de treinstelmodus) en besloot de TB 0 in te voeren op de Oostenrijkse stam omdat bij de eerste rit op 1/4 bleek dat de deuren van deze rijtuigen wel erg eenvoudig geopend kunnen worden na het sluitcommando. Daarna was het zaak de NMBS zover te krijgen dat ook daar de TB 0 geaccepteerd en ingevoerd kon worden. In België wordt het systeem tot nu toe niet gebruikt. Voor het overtuigen reed de 9216/9221 maandag jl leeg in België. Dat had succes, de OeBb-stam mag rijden en sterker nog: alle Beneluxstammen gaan nu binnenkort met TB 0 rijden.
kika
Berichten: 2865
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: BENELUX

Bericht door kika »

MaartendeJ schreef:
Broek53 inhttp://somda.nl/forum/10045/%D6BB+rijtu ... luxdienst/In België wordt het systeem tot nu toe niet gebruikt. Voor het overtuigen reed de 9216/9221 maandag jl leeg in België. Dat had succes, de OeBb-stam mag rijden en sterker nog: alle Beneluxstammen gaan nu binnenkort met TB 0 rijden.
Met een lege trein rijden een succes noemen doet mij de wenkbrauwen fronsen. Ik snap niet wat daar succesvol aan is?
AlexNL
Berichten: 2291
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Waarschijnlijk heeft dat lege ritje de heren in Brussel overtuigd dat TB-0 niet spontaan bovenleidingen in brand zet, overal ballast naartoesmijt of reizigers plet tussen de deuren.
Plaats reactie