In Nederland ga je toch hard moeten zoeken naar stations die het nog steeds met "maar" een uurdienst moeten doen hoor. Daar is de halfuurdienst al lang de regel. Net als in het Zwitserse Mittelland. Zelfs in de het verstedelijkte zuiden van Engeland zijn halfuurdiensten eerder de regel dan de uitzondering...kika schreef:K V B: dat klopt niet. Stadjes van ocharme 20.000 inwoners die ergens tussen 2 steden niet langs een zeer belangrijke spoorlijn liggen die hebben meestal op zondag geen halfuurdienst in Europa. Een uurdienst lijkt me inderdaad ook zeker op z'n plek, maar sowieso vind ik het lovenswaardig dat de NMBS hier een verstandige zet doet met die extra P-trein. Ik blijf het een merkwaardig verschijnsel vinden die Belgische studentenverhuis.K V B schreef:Als je kijkt naar andere verstedelijkte gebieden in Europa dan is de halfuurdienst daar de norm. Zelfs op zondag. In Vlaanderen daarentegen...FLV-FGSP schreef:Een stad als Diest verdient toch meer dan een tweeuursverbinding met Leuven en Brussel? Wat mij betreft mag dat gerust verbeteren naar een uurdienst.
* zucht *
De tendens, zowel in Zwitserland als in Nederland is zelfs naar kwartierdiensten.