Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Niet heel ongewoon, maar wel opmerkelijk: vandaag rond 14:47 reed er 3x MR75 (waaronder 1 niet gemoderniseerd) door Mechelen-Nekkerspoel richting Antwerpen. Het leek een leeg materieel rit te zijn.
Niet. Die rijdt 's morgens vroeg, leeg van Ant-Schijnpoort naar daar. Vroeger was dat een ram M5 (3326), nu is het dus een andere verbinding geworden.
-
Die komt trouwens voorlopig niet voor in de pdf's van spoorboekje of lijnfolders. Ik heb het gesignaleerd, na Nieuwjaar zou het in orde moeten komen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Op weekdagen tijdens schoolvakanties is dit jammer genoeg de voorziene samenstelling. Waarom de samenstelling van deze rit in tijden van corona per se moet worden gehalveerd, is mij voorlopig niet geheel duidelijk...ostbahnhof schreef: ↑29 dec 2020, 13:15 IC1834 rijdt momenteel met 1 desiro van Antwerpen naar Oostende....Daar stap ik niet op!
Ik dacht dat de treinen in maximale samenstelling rijden?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201013_96112318 schreef: “Wij doen nochtans wat we kunnen om alles coronaproof te laten verlopen”, zegt Bart Crols van de NMBS.” Zoals in de zomer al aangekondigd werd, rijden onze treinen met een maximale samenstelling. Meer wagons kunnen we niet aan een trein koppelen. Dat is technisch niet mogelijk. Maar ook om veiligheidsredenen kan het niet omdat de laagste wagons anders niet meer aan het perron zouden stoppen.”
-
I6 of I10 rijtuigen ?
sommige 31.. en 33.. IC treinen rijden met 7 van deze rijtuigen + 2 M4
https://youtu.be/UhUditwkM48
sommige 31.. en 33.. IC treinen rijden met 7 van deze rijtuigen + 2 M4

Dit zijn I10 rijtuigen.railtravelmanager schreef: ↑07 jan 2021, 15:53 I6 of I10 rijtuigen ?
sommige 31.. en 33.. IC treinen rijden met 7 van deze rijtuigen + 2 M4![]()
I6 rijtuigen zijn onderaan beter afgewerkt
I6 rijtuigen
Een makkelijke om te onthouden: I6 heeft een rokje, bij de I10 is alles bloot.
-
Ha , grappig én effectief, die ga ik wel onthouden!
Enne, hoe kent men dan een I11? Bikini? :)
Enne, hoe kent men dan een I11? Bikini? :)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
deze trein rijdt in het rijpad van de 26.. IC treinen Antwerpen-Brussels Airport-Leuven-Hasselt

wist niet dat deze uit Essen kwam ...
- Dieselfreak
Toen ik gisterenochtend in Kortrijk de IC richting Antwerpen van 08:58 nam, bestond die niet uit MS96, maar uit M6. Is dit iets eenmaligs/tijdelijks, heeft het te maken met het ongeval in Ieper? Dit is voor zover ik me kan herinneren de eerste keer in bijna 24 jaar de eerste keer dat ik de IC Kortrijk - Antwerpen met een ander type materieel heb zien rijden dan MS96! 

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Is vorige jaren nog wel is gebeurd. Door de omleiding tussen Antwerpen en Sint-Niklaas via Boom/Puurs zullen er misschien te weinig AM96 geweest zijn en vervangen door een rame M6! Niet te min, goeie keus aangezien ze op maximale plaatst moeten rijden.Dieselfreak schreef: ↑10 jan 2021, 21:17 Toen ik gisterenochtend in Kortrijk de IC richting Antwerpen van 08:58 nam, bestond die niet uit MS96, maar uit M6. Is dit iets eenmaligs/tijdelijks, heeft het te maken met het ongeval in Ieper? Dit is voor zover ik me kan herinneren de eerste keer in bijna 24 jaar de eerste keer dat ik de IC Kortrijk - Antwerpen met een ander type materieel heb zien rijden dan MS96!![]()