Dienstregeling december 2017
Re: Dienstregeling december 2017
Onmogelijk, alleen al het veranderen van stuurpost, de remproef en het eventueel vervangen van personeel duren al een veelvoud daarvan. En als er dan indertijd een keertijd van een uur komt, is dat natuurlijk veel meer dan nodig maar toch veel beter dan de huidige 9 minuten, die vaak onvoldoende zijn om opgelopen vertraging weg te werken.
Re: Dienstregeling december 2017
Het zou me niet verbazen dat het materieel wisselt tussen de S3 en S10 om zodoende minder lange stilstanden te hebben in Dendermonde.
Re: Dienstregeling december 2017
Eergisteren gehoord dat de IC Essen - Charleroi grotendeels met M6 zou worden gereden. M5 zou dan rijden op de "trage IC" Antwerpen - Brussel.
Re: Dienstregeling december 2017
Grotendeels? Zouden er nog steeds Desiro's, varkens, klassiekjes en dergelijke tussen gegooid worden?
Re: Dienstregeling december 2017
Reeds enig nieuws wat er naar De Panne zou rijden? Ik heb al Breaks vernomen, kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2017
Hm, volgens de huidige dienstregeling heeft de S3 10 minuten stilstand in Ddendermonde, dat zal wel krap zijn, ja. De S10 heeft er 15, is dat niet zo fraai als mogelijk?Het zou me niet verbazen dat het materieel wisselt tussen de S3 en S10 om zodoende minder lange stilstanden te hebben in Dendermonde.
Als men de beide omwisselt - in de huidige dienstregeling! - dan hebben ze allebei meer dan een half uur, dat is toch ook niet ideaal hé. Er is dan trouwens meer materiaal nodig en dus ook meer personeel, zou ik denken.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Dienstregeling december 2017
Beide verbindingen zijn anderhalf uur tot twee uur onderweg en ook nog eens redelijk vertragingsgevoelig, dus dan lijkt een halfuur stilstand me ook niet overdreven. 10 of zelfs 15 minuten zijn op moeilijke dagen gewoon te krap om alles gedaan te krijgen, inclusief vertraging absorberen.
Re: Dienstregeling december 2017
...en er moet ook wat tijd gegeven worden voor sanitaire behoeften, koffietje, iets eten, sigaretje... in de meeste andere jobs zijn toch ook koffiepauzes voorzien ?Steve schreef: ↑25 sep 2017, 11:55 Beide verbindingen zijn anderhalf uur tot twee uur onderweg en ook nog eens redelijk vertragingsgevoelig, dus dan lijkt een halfuur stilstand me ook niet overdreven. 10 of zelfs 15 minuten zijn op moeilijke dagen gewoon te krap om alles gedaan te krijgen, inclusief vertraging absorberen.
Re: Dienstregeling december 2017
Absoluut, al kun je die rustpauzes voor een belangrijk deel ook opvangen door personeelswissels, zeker als het eindpunt ligt in een station waar zoiets makkelijk mogelijk is (aanwezigheid van een depot en/of cel treinbegeleiding nota bene), in tegenstelling tot veel andere beroepen waar je niet zomaar even andere mensen kunt plaatsen.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2017
Daar raken we toch aan de compromissen die moeten gemaakt worden bij het verdelen van de diensten? Uiteraard worden de vertragingen erger als men het materiaal en de mensen intensiever inzet - en dat effect versterkt zichzelf. Maar er zijn maar zoveel bestuurders en zoveel begeleiders, wat men op de ene plaats verruimt zal men elders moeten versmallen.
Eerlijk: mijn S5 is behoorlijk betrouwbaar, terwijl hij toch gebruik maakt van meerdere intensief bereden lijnen - L27 en L26 zitten aardig vol, in de spits - het lijkt mij dat de huidige compromissen treffelijk werken. Maar ik zie niet wat er elders gebeurt, natuurlijk.
Eerlijk: mijn S5 is behoorlijk betrouwbaar, terwijl hij toch gebruik maakt van meerdere intensief bereden lijnen - L27 en L26 zitten aardig vol, in de spits - het lijkt mij dat de huidige compromissen treffelijk werken. Maar ik zie niet wat er elders gebeurt, natuurlijk.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Dienstregeling december 2017
Was tot voor enkele jaren ook M6+18 en redelijk zuiver, volgens mij, de ganse dag....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling december 2017
Dag allemaal,
De nieuwe dienstregeling is sinds vandaag te raadplegen via de NMBS-website, in de gewone planner.
Groetjes,
Rian
De nieuwe dienstregeling is sinds vandaag te raadplegen via de NMBS-website, in de gewone planner.
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling december 2017
De NMBS kennende zal dit inderdaad toch wel 10 minuten stilstand voor de S3 en 15 minuten stilstand voor de S10 zijn.Portbou schreef: ↑25 sep 2017, 12:07...en er moet ook wat tijd gegeven worden voor sanitaire behoeften, koffietje, iets eten, sigaretje... in de meeste andere jobs zijn toch ook koffiepauzes voorzien ?Steve schreef: ↑25 sep 2017, 11:55 Beide verbindingen zijn anderhalf uur tot twee uur onderweg en ook nog eens redelijk vertragingsgevoelig, dus dan lijkt een halfuur stilstand me ook niet overdreven. 10 of zelfs 15 minuten zijn op moeilijke dagen gewoon te krap om alles gedaan te krijgen, inclusief vertraging absorberen.
Kijk maar naar de S4 (Aalst - Vilvoorde). Deze heeft in Aalst 14 minuten de tijd om van kant te keren en in Vilvoorde 10 minuten (met hetzelfde materieel en personeel). In Aalst moet er in die 14 minuten zelfs soms nog gekoppeld worden.
Of kijk naar de S5 (Mechelen - Edingen). Die heeft 9 minuten om van kant te keren in Edingen (met hetzelfde materieel en personeel).
En koffiepauze, was het maar waar, soms kan het heel druk zijn.
Re: Dienstregeling december 2017
In Dendermonde geeft men nu al geregeld personeelwissels niet alleen voor de S treinen maar ook voor de IC naar Sint Niklaas.
Re: Dienstregeling december 2017
Op de website van NMBS zit hij er nu blijkbaar weer wel in tot Essen, volgens meldingen op Facebook.Steve schreef: ↑21 sep 2017, 10:52 Volgens de planner rijdt de tweede L, maar enkel tussen Puurs en Noorderdokken, behalve één heen-en-terugrit per dag die tot Essen gaat. Er is meer dan een uur stilstand in Noorderdokken, dus het zal inderdaad zijn dat de Benelux voorlopig in de weg zit om verder te gaan. Benieuwd of het dan uiteindelijk Roosendaal of Essen wordt, maar ik vermoed het laatste...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide