Die vierledige stellen zijn wel degelijk voorzien op die verbinding.TrainzDr3ver schreef:Ik zie nu sinds een paar dagen soms een AM75 + AM62/66/73 in Leuven station, rond acht uur s'ochtends, en heb die ook al over lijn 36 zien rijden als IR o Leuven - Luchthaven - Nijvel, terwijl dit altijd klassiekjes zijn
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
In het weekend zie je ze daar ook.TrainzDr3ver schreef:Ik zie nu sinds een paar dagen soms een AM75 in Leuven station.
Als IR trein naar Sint-Niklaas.
IC 9241 naar Amsterdam met I6 & I10 vandaag. (Aangezien ik weinig verbaasde blikken zag op de perrons, is dit precies niet de eerste keer. Normaal is het de IC 9237 die in de week met Belgische rijtuigen rijdt...)
Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
Is normaal denk ik, in het weekend heb ik al meerdere keren een M6-stam gezien. Ik denk dat die één of twee treinparen verzekert.Dietrich schreef:Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
Nu kan me niet klagen dat ze geen voldoende zitplaatsen hebben :p.MIVB-reiziger schreef:Is normaal denk ik, in het weekend heb ik al meerdere keren een M6-stam gezien. Ik denk dat die één of twee treinparen verzekert.Dietrich schreef:Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
Nee, zeker niet. Maar dat maakt het wel des te frustrerender dat er op andere verbindingen nog steeds een chronisch en onveranderd plaatsgebrek is in het weekend.260689 schreef:Nu kan me niet klagen dat ze geen voldoende zitplaatsen hebben :p.MIVB-reiziger schreef:Is normaal denk ik, in het weekend heb ik al meerdere keren een M6-stam gezien. Ik denk dat die één of twee treinparen verzekert.Dietrich schreef:Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.

L trein Eeklo-Gent-Ronse mogen voor mij met 2 MW41 gereden worden er is daar voldoende volk om met 2 MW's te rijden.
Ik vind dat alles standaard met 2 MW's en MS''en moeten rijden en dan zien wat het geeft.
Ik vind dat alles standaard met 2 MW's en MS''en moeten rijden en dan zien wat het geeft.
Dat is eigenlijk niet nodig die M6 op die verbinding, als je voldoende breaks (3) in de spits hebt zijn er voldoende zitplaatsen260689 schreef:Nu kan me niet klagen dat ze geen voldoende zitplaatsen hebben :p.MIVB-reiziger schreef:Is normaal denk ik, in het weekend heb ik al meerdere keren een M6-stam gezien. Ik denk dat die één of twee treinparen verzekert.Dietrich schreef:Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
beschikbaar. Op bepaalde tijdstippen buiten de spits 2 dan zijn er geen problemen.
Maar als de samenstellingen nooit niet kloppen dan zijn er te weinig zitplaatsen, gezien dat die in het weekend meer moet stoppen dan in de
week vind ik dat eigenlijk niet verantwoord om met die M6 stammen te gaan rijden.
Bovendien is dat ook niet goed voor de vertragingen als die treinserie met M6 wordt gereden.
Was het een ram met 10 rijtuigen?Dietrich schreef:Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
Vanmorgen (20/01) reed de IC Antwerpen-Brussel-Charleroi (die van 6u40 in Mechelen) met een varkensneus (AM75) in plaats van de gebruikelijke Loc27 + M6'en.
-
Die heb ik ook al een paar keer gezien, zelfs al met 3 klassiekjesspicyalan schreef:Vanmorgen (20/01) reed de IC Antwerpen-Brussel-Charleroi (die van 6u40 in Mechelen) met een varkensneus (AM75) in plaats van de gebruikelijke Loc27 + M6'en.
Als ik het goed begrepen heb, zijn er intussen twee stammen I6/I10 in dienst. In ieder geval was ik vanmorgen stomverbaasd om in de IC9205 terecht te komen die NIET met I6/I10 werd gereden, maar met die rotvervelende NS-rijtuigen. De voorbije weken was die I6/I10-combinatie immers al meermaals present en ik verheugde mij dan ook op het comfort ervan in de ochtendlijke uren. Helaas!Terminus schreef:IC 9241 naar Amsterdam met I6 & I10 vandaag. (Aangezien ik weinig verbaasde blikken zag op de perrons, is dit precies niet de eerste keer. Normaal is het de IC 9237 die in de week met Belgische rijtuigen rijdt...)
Hoi
Op de lijnen 12-25-124 worden een aantal IC treinen gereden met klassieke tweetjes of met AM75
f
Op de lijnen 12-25-124 worden een aantal IC treinen gereden met klassieke tweetjes of met AM75
f