Pagina 27 van 415
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 12 jan 2010, 22:50
door overweg13
TrainzDr3ver schreef:Ik zie nu sinds een paar dagen soms een AM75 + AM62/66/73 in Leuven station, rond acht uur s'ochtends, en heb die ook al over lijn 36 zien rijden als IR o Leuven - Luchthaven - Nijvel, terwijl dit altijd klassiekjes zijn

Die vierledige stellen zijn wel degelijk voorzien op die verbinding.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 13 jan 2010, 12:40
door Bart
TrainzDr3ver schreef:Ik zie nu sinds een paar dagen soms een AM75 in Leuven station.
In het weekend zie je ze daar ook.
Als IR trein naar Sint-Niklaas.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 jan 2010, 20:55
door Terminus
IC 9241 naar Amsterdam met I6 & I10 vandaag. (Aangezien ik weinig verbaasde blikken zag op de perrons, is dit precies niet de eerste keer. Normaal is het de IC 9237 die in de week met Belgische rijtuigen rijdt...)
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 16 jan 2010, 12:28
door Dietrich
Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 16 jan 2010, 16:27
door Steve
Dietrich schreef:Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
Is normaal denk ik, in het weekend heb ik al meerdere keren een M6-stam gezien. Ik denk dat die één of twee treinparen verzekert.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 16 jan 2010, 16:35
door 260689
MIVB-reiziger schreef:Dietrich schreef:Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
Is normaal denk ik, in het weekend heb ik al meerdere keren een M6-stam gezien. Ik denk dat die één of twee treinparen verzekert.
Nu kan me niet klagen dat ze geen voldoende zitplaatsen hebben :p.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 16 jan 2010, 16:41
door Steve
260689 schreef:MIVB-reiziger schreef:Dietrich schreef:Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
Is normaal denk ik, in het weekend heb ik al meerdere keren een M6-stam gezien. Ik denk dat die één of twee treinparen verzekert.
Nu kan me niet klagen dat ze geen voldoende zitplaatsen hebben :p.
Nee, zeker niet. Maar dat maakt het wel des te frustrerender dat er op andere verbindingen nog steeds een chronisch en onveranderd plaatsgebrek is in het weekend.

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 16 jan 2010, 16:51
door 260689
L trein Eeklo-Gent-Ronse mogen voor mij met 2 MW41 gereden worden er is daar voldoende volk om met 2 MW's te rijden.
Ik vind dat alles standaard met 2 MW's en MS''en moeten rijden en dan zien wat het geeft.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 16 jan 2010, 16:55
door Duikbril AM86
260689 schreef:MIVB-reiziger schreef:Dietrich schreef:Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
Is normaal denk ik, in het weekend heb ik al meerdere keren een M6-stam gezien. Ik denk dat die één of twee treinparen verzekert.
Nu kan me niet klagen dat ze geen voldoende zitplaatsen hebben :p.
Dat is eigenlijk niet nodig die M6 op die verbinding, als je voldoende breaks (3) in de spits hebt zijn er voldoende zitplaatsen
beschikbaar. Op bepaalde tijdstippen buiten de spits 2 dan zijn er geen problemen.
Maar als de samenstellingen nooit niet kloppen dan zijn er te weinig zitplaatsen, gezien dat die in het weekend meer moet stoppen dan in de
week vind ik dat eigenlijk niet verantwoord om met die M6 stammen te gaan rijden.
Bovendien is dat ook niet goed voor de vertragingen als die treinserie met M6 wordt gereden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 16 jan 2010, 16:56
door Presario
Dietrich schreef:Daarnet de IC L naar Poperinge (IC 2333) zien passeren met een stam M6.
Was het een ram met 10 rijtuigen?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 17 jan 2010, 10:20
door Dietrich
Neen ik denk een stuk of 5, exact heb ik het niet gezien.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 20 jan 2010, 07:21
door spicyalan
Vanmorgen (20/01) reed de IC Antwerpen-Brussel-Charleroi (die van 6u40 in Mechelen) met een varkensneus (AM75) in plaats van de gebruikelijke Loc27 + M6'en.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 20 jan 2010, 19:41
door TrainzDr3ver
spicyalan schreef:Vanmorgen (20/01) reed de IC Antwerpen-Brussel-Charleroi (die van 6u40 in Mechelen) met een varkensneus (AM75) in plaats van de gebruikelijke Loc27 + M6'en.
Die heb ik ook al een paar keer gezien, zelfs al met 3 klassiekjes
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 20 jan 2010, 21:03
door jotie
Terminus schreef:IC 9241 naar Amsterdam met I6 & I10 vandaag. (Aangezien ik weinig verbaasde blikken zag op de perrons, is dit precies niet de eerste keer. Normaal is het de IC 9237 die in de week met Belgische rijtuigen rijdt...)
Als ik het goed begrepen heb, zijn er intussen twee stammen I6/I10 in dienst. In ieder geval was ik vanmorgen stomverbaasd om in de IC9205 terecht te komen die NIET met I6/I10 werd gereden, maar met die rotvervelende NS-rijtuigen. De voorbije weken was die I6/I10-combinatie immers al meermaals present en ik verheugde mij dan ook op het comfort ervan in de ochtendlijke uren. Helaas!
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 20 jan 2010, 21:26
door ferry
Hoi
Op de lijnen 12-25-124 worden een aantal IC treinen gereden met klassieke tweetjes of met AM75
f