Pagina 27 van 187

Re: Fyra.

Geplaatst: 09 jan 2012, 20:00
door MaartendeJ
Stand een maand geleden:
*De stellen 4801, 4804, 4805, 4808, 4809, 4881, 4882 en 4883 zijn in Nederland. (Volgens mij allemaal op de Watergraafsmeer, misschien een enkele op de Dijksgracht (daar tegenover) of elders in Belgie/NL)
*In Piacenza staan voor een retrofit** de 4802, 3 en 7.
*De 4806 is in Piastioa voor inbouw interieur
*4810-4816 zijn in Piastoia nog in aanbouw.

**Retrofit staat voor het aanbrengen van allerlei wijzigingen en verbeteringen die men in de loop van de tijd heeft verzonnen. Zoals SLT die herfst-/winterbestendig is gemaakt in de werkplaats Amsterdam Zaanstraat (die o.a. daarvoor weer in dienst is gesteld) was ook een retrofit.

Bron:http://somda.nl/forum/3884/14/HSL+Materieel/

Re: Fyra.

Geplaatst: 10 jan 2012, 07:04
door kika
Hier was nog niet gemeld dat Fyra tot eind 2012 nog eerst aan de huidige snelheid zouden rijden. Impliciet betekend dat ze al wel zullen rijden! www.voorbeterov.nl/111123b.php

Verder zijn er de afgelopen 2 weken 's nachts tests gedaan, heb allen de aankondiging van prorail gelezen, geen idee hoe het ging.

Re: Fyra.

Geplaatst: 10 jan 2012, 15:44
door ReisThijs
Er staat duidelijk bij "naar verwachting" dus er is nog helemaal niets zeker. Ze zeggen toch al jaren dat de V250 naar verwachting binnenkort gaat rijden.

Er staat ook niet bij op welk traject deze dan zal rijden, Amsterdam-Breda of Amsterdam-Brussel? Als men begint met Amsterdam-Breda is het logisch om de huidige dienstregeling aan te houden (dus max. 160) en dat in december aan te passen. Ook omdat er eerder waarschijnlijk ook niet genoeg treinen in dienst zijn om alle ritten met V250 te rijden.

Re: Fyra.

Geplaatst: 10 jan 2012, 19:59
door AlexNL
Er zijn verleden week inderdaad testritten geweest naar Antwerpen, Brussel en Breda. NS Hispeed verwacht inzet vanaf de tweede helft van dit jaar.

Meer informatie is nog niet openbaar.

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 jan 2012, 15:37
door neigezug
Andere eendebek, de Talgo

Talgo 250

Inter-operability at the service of railway operators worldwide.

Train with automatic variable gauge system and dual voltage designed for travelling on conventional and High Speed tracks.






Maximum commercial speed 250 km/h (UIC gauge) 220 km/h (Spanish gauge).

Maximum acceleration on curves
1.2 m/s2
Traction units
2
Traction Electrical.
Electricity supply
25 kV, 50 Hz / 3 kV c.c.

Installed power
4800 kW c.a. / 4000 kW c.c.
Power generators
Two identical, independent generators.
Bogies Bo - Bo
Wheelbase 2.8 m
Power axles
8
Maximum weight per axle 18 t.
Front Aerodynamic, optimised for pressure waves and side winds.
Pneumatic braking
Two discs per axle.

Electric braking
Regenerating (2400 kW) and Rheostatic (2000 kW)

Length 20 m
Maximum width
2.96 m
Height 4 m
Operation direction
Two way (”push-pull”)
Operation Single train or in multiple configuration

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 jan 2012, 11:43
door Shrek
Maar dat lijkt me nu niet aan de orde, als de ansaldo-rommel over 10 jaar versleten is misschien :P

iemad nieuws van de V250 FYRA

Geplaatst: 31 jan 2012, 21:21
door COCOKEN007
hoi iedereen,

is er nog nieuws over de FYRA.

Het is lang geleden

VG

Cocoken

Re: iemad nieuws van de V250 FYRA

Geplaatst: 01 feb 2012, 23:37
door FLV-FGSP
Volgens de optimisten zouden de stellen in september 2012 in normale dienst komen. Volgens de pessimisten gaan ze nooit rijden. De waarheid zal wel ergens daartussen liggen zeker?

Re: iemad nieuws van de V250 FYRA

Geplaatst: 02 feb 2012, 04:27
door COCOKEN007
we kijken er naar uit dat ze toch eens in produktie komen

We wachten af

bedankt

Re: iemad nieuws van de V250 FYRA

Geplaatst: 02 feb 2012, 13:04
door Shrek
COCOKEN007 schreef:we kijken er naar uit dat ze toch eens in produktie komen

We wachten af

bedankt
Ze zijn toch al in productie? Ik denk zelfs dat ze bijna allemaal al "af" zijn. :lol:

Re: Fyra.

Geplaatst: 02 feb 2012, 13:42
door AlexNL
Het spul heeft in ieder geval in Nederland een tijdelijke toelating.

Re: Fyra.

Geplaatst: 02 feb 2012, 13:47
door MaartendeJ
Er zijn nog 7 stellen niet in Nederland aangekomen: 4810-16. De overige treinstellen zijn al een keer in NL geweest, staan er nog of zijn terug naar Italie voor een retrofit/inbouw interieur. Zie vorige pagina, voorlopig is daar nog niets meer bekends over.

Sinds 22-12 huurt NSHispeed een treinstel (de 4805) om de opleiding voor een V250 te starten. Vanaf 18-1 geldt dat ook voor een tweede treinstel. "huren" overigens wegens papieren kwestie. NSH kan nu zelf ritten rijden (voor opleiding) in plaats van AB. Maar de berichten hierover zijn soms tegensprekend en soms een beetje onduidelijk.

"Later" gaan de treinstellen naar NSFS, NSH least de treinstellen daar weer van.

Toelating is dusver rond dat er een toelating om testritten te gaan maken, nog niet voor reizigersvervoer. Voor deze toelating reden de stelling onder een Verklaring van Geen Bezwaar.

Re: Fyra.

Geplaatst: 02 feb 2012, 22:30
door Joris
Hallo,
Met andere woorden, die stellen rijden de eerst volgende maanden nog geen diensten?
Groeten,
Joris De Mol

Re: Fyra.

Geplaatst: 02 feb 2012, 23:22
door MaartendeJ
Neuhnt. Als je volgend jaar december aanhoudt, kan het alleen nog maar meevallen...

Re: Fyra.

Geplaatst: 10 feb 2012, 11:42
door SteC
Gisteren reed er eentje rond 19h door Delft, richting Rotterdam.
Ik meen gezien te hebben dat deze voorzien was van stoelen (de binnenlichten stonden niet aan, dus ik kan me vergist hebben).