Pagina 27 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 apr 2011, 08:50
door dentheo
Misschien zaten er wel een paar "proefkonijnen" in die van deur naar deur liepen om er eens aan te rukken ?
Daarna konden ze dan hun "fiat" geven.
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 apr 2011, 16:13
door MaartendeJ
De Apm-rijtuigen zijn dus niet aangepast voor die deursluiting TB0, en daardoor:
-Slechts 1 rijtuig 1ste klas
-Dat rijtuig staat aan het begin of einde van de stam
-de deuren aan het B-rijtuig wordt bewaakt door een balkonwacht
-de deuren aan de loc (of aan aan het einde) zijn afgesloten "defect"
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 apr 2011, 17:25
door Marianne
Nu, de invoering van die rijtuigen in de Benelux- dienst gaat blijkbaar niet zonder slag of stoot.
Zullen die afgesloten deuren en andere "hulpmiddelen" geen problemen opleveren voor de afhandeling bij stations? Het is vaak een drukke trein. Of gaat het maar om enkele rijtuigen?
Groetjes,
Marianne
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 apr 2011, 17:28
door Steven
Het gaat om 1 rijtuig 1ste klasse langs 1 uiteinde dus weinig problemen daarover denk ik, zeker als je goed leest dat het dan telkens om de eerste of de laatste deur gaat.
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 apr 2011, 20:22
door rvdborgt
MaartendeJ schreef:De Apm-rijtuigen zijn dus niet aangepast voor die deursluiting TB0, en daardoor:
-Slechts 1 rijtuig 1ste klas
-Dat rijtuig staat aan het begin of einde van de stam
-de deuren aan het B-rijtuig wordt bewaakt door een balkonwacht
-de deuren aan de loc (of aan aan het einde) zijn afgesloten "defect"
Beetje jammer dat er eerst proefrijden met reizigers voor nodig was om dat vast te stellen.
Krijgt dat ene A-rijtuig ne meteen de verbouwing voor rolstoelen en fietsen?
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 apr 2011, 21:15
door MaartendeJ
Dat zou pas in mei gebeuren, dat is nu nog niet aan de orde.
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 apr 2011, 18:22
door fets
De 9252 reed daarnet Mechelen binnen in een Oostenrijks jasje ...
Re: BENELUX
Geplaatst: 16 apr 2011, 22:43
door Accelerat
En hij staat naar het schijnt weer aan de kant.

Re: BENELUX
Geplaatst: 18 apr 2011, 10:48
door rudi houthooft
Moet wel zijn want zaterdag was trein 9252 een gewone stam. Trein 9256 daarentegen was een ICM treinstel 4055 tussen Amsterdam en Roosendaal.
Re: BENELUX
Geplaatst: 18 apr 2011, 14:48
door MaartendeJ
staat ook al in het topic "gewijzigde samenstellingen", maar ook hier:
De statische omzetter is vrijdag in trein 9252 te Amsterdam Centraal defect geraakt van het A-rijtuig. Kan wel even duren. Verwacht pas woensdag in dienst...
Re: BENELUX
Geplaatst: 18 apr 2011, 22:57
door rvdborgt
MaartendeJ schreef:staat ook al in het topic "gewijzigde samenstellingen", maar ook hier:
De statische omzetter is vrijdag in trein 9252 te Amsterdam Centraal defect geraakt van het A-rijtuig. Kan wel even duren. Verwacht pas woensdag in dienst...
1. Het defect zijn van 1 rijtuig hoeft toch niet te betekenen dat de hele stam buiten dienst gaat?
2. Bovendien, er zijn toch 2 A-rijtuigen? Of zijn ze allebei defect?
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 18 apr 2011, 23:09
door kars
1. Naar het schijnt hebben de B-rijtuigen ook een aantal gebreken, gewacht wordt op onderdelen uit Oostenrijk.
2. Volgens mij wordt één van de twee A-rijtuigen op dit moment verbouwd?
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 apr 2011, 15:57
door MaartendeJ
MaartendeJ schreef:staat ook al in het topic "gewijzigde samenstellingen", maar ook hier:
De statische omzetter is vrijdag in trein 9252 te Amsterdam Centraal defect geraakt van het A-rijtuig. Kan wel even duren. Verwacht pas woensdag in dienst...
Rijdt nu in de 9252!!!
Trein 9216 reed vanochtend met een Prio-stam; 9220 met IRM (uit de 14500 (Spits-IC Enkhuizen-Amsterdam C)).
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 apr 2011, 18:07
door Robin
doet die dan de 9253 of 9257 terug?
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 apr 2011, 19:53
door MaartendeJ
9257, normale omloop iig
