Misschien gaan de werken aan de bruggen nog niet beginnen..is de aanbesteding al gebeurd ? Wie is de gelukkige ?ferry schreef:Hoi
Normaal was gepland om vanaf juni 2011 de L Antwerpen-Roosendaal (eindelijk) via de NZ tunnel te leiden.
De nieuwe dienstregelingen per 12/06/2011 geven evenwel geen wijziging aan bestaande reisweg!
f
Dienstregeling 2011
Re: Dienstregeling 2011
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2011
Rechtstreekse treinverbinding met Brussel deels hersteld
SINT-NIKLAAS - De rechtstreekse treinverbinding tussen Sint-Niklaas en Brussel kan in 2013 helemaal worden hersteld. Dat leert een overleg tussen Wase Pendelaars en de NMBS.
Een tijdje geleden was tijdens een informatiedag bij Interwaas in Sint-Niklaas al afgesproken dat er een gesprek zou plaatsvinden tussen de pendelaars, Infrabel en de top van de NMBS. Dat is inmiddels gebeurd in Brussel. Uit Sint-Niklaas waren Fred Van Remoortel, Gunther Mattheussens en Mike Nachtegael aanwezig.
‘Het besluit is dat een volledig herstel van de rechtstreekse verbindingen tussen Sint-Niklaas en Brussel niet mogelijk is zolang de werken in het station van Sint-Niklaas plaatsvinden', zegt Nachtegael. ‘Maar we hebben ook een doorbraak geforceerd. Toen we onze documenten vergeleken, bleek dat we de verbindingen van 12.25 uur vanuit Brussel-Centraal en van 13.29 uur vanuit Sint-Niklaas al op korte termijn konden herstellen. Op 12 juni gaat de nieuwe regeling in voege, en ze geldt van maandag tot vrijdag.'
‘Voor Nieuwkerken is er echter nog helemaal geen oplossing', geeft Nachtegael toe. ‘De afgebouwde dienstregeling van 12 december blijft bestaan. Maar de NMBS heeft ons ook gegarandeerd dat na afloop van de werken aan het station van Sint-Niklaas de rechtstreekse verbindingen met Brussel volledig worden hersteld.'
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... D=V23ABIHD
SINT-NIKLAAS - De rechtstreekse treinverbinding tussen Sint-Niklaas en Brussel kan in 2013 helemaal worden hersteld. Dat leert een overleg tussen Wase Pendelaars en de NMBS.
Een tijdje geleden was tijdens een informatiedag bij Interwaas in Sint-Niklaas al afgesproken dat er een gesprek zou plaatsvinden tussen de pendelaars, Infrabel en de top van de NMBS. Dat is inmiddels gebeurd in Brussel. Uit Sint-Niklaas waren Fred Van Remoortel, Gunther Mattheussens en Mike Nachtegael aanwezig.
‘Het besluit is dat een volledig herstel van de rechtstreekse verbindingen tussen Sint-Niklaas en Brussel niet mogelijk is zolang de werken in het station van Sint-Niklaas plaatsvinden', zegt Nachtegael. ‘Maar we hebben ook een doorbraak geforceerd. Toen we onze documenten vergeleken, bleek dat we de verbindingen van 12.25 uur vanuit Brussel-Centraal en van 13.29 uur vanuit Sint-Niklaas al op korte termijn konden herstellen. Op 12 juni gaat de nieuwe regeling in voege, en ze geldt van maandag tot vrijdag.'
‘Voor Nieuwkerken is er echter nog helemaal geen oplossing', geeft Nachtegael toe. ‘De afgebouwde dienstregeling van 12 december blijft bestaan. Maar de NMBS heeft ons ook gegarandeerd dat na afloop van de werken aan het station van Sint-Niklaas de rechtstreekse verbindingen met Brussel volledig worden hersteld.'
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... D=V23ABIHD




Re: Dienstregeling 2011
Vanaf de nieuwe dienstregeling die in voege gaat in juni rijd trein 545 van Eupen tot Leuven als reguliere trein en niet meer tot BXL-Gent-Oostende.
Vanaf Leuven rijd deze trein als ER545 via Mechelen-Dendermonde-Schellebelle-Gent zo naar Oostende.
dus bij deze rijd er elke nacht dan een leeg convooi 13 met 12 I11 door Mechelen en Dendermonde.
Wat de reden is van deze situatie is het gevolg door werken.
Vanaf Leuven rijd deze trein als ER545 via Mechelen-Dendermonde-Schellebelle-Gent zo naar Oostende.
dus bij deze rijd er elke nacht dan een leeg convooi 13 met 12 I11 door Mechelen en Dendermonde.
Wat de reden is van deze situatie is het gevolg door werken.
Re: Dienstregeling 2011
De dienstregeling van mijn lijn (lijn 90) blijft ongewijzigd en dus ook slecht.
Re: Dienstregeling 2011
En Infrabel heeft die werken ondertussen al verlaat (november of december 2011) dus 545 rijdt normaal. Het betreft vernieuwing van de bovenleidingsportieken in de Brusselse NZV. Daardoor konden eerste en laatste treinen niet meer door de NZV. Zie ook bv. de eerste trein Brussel-Antwerpen. De spoorboek van midden juni is dus nu al verkeerd... 

spoorwegrealist
Re: Dienstregeling 2011
De 545 staat op railtime dan ook verkeerd na de nieuwe dienstregeling.stefanic schreef:En Infrabel heeft die werken ondertussen al verlaat (november of december 2011) dus 545 rijdt normaal. Het betreft vernieuwing van de bovenleidingsportieken in de Brusselse NZV. Daardoor konden eerste en laatste treinen niet meer door de NZV. Zie ook bv. de eerste trein Brussel-Antwerpen. De spoorboek van midden juni is dus nu al verkeerd...
Blijkbaar gingen ze Denderleeuw ook onderhanden nemen, Weet gij daar iets meer van?
Re: Dienstregeling 2011
In Denderleeuw hebben ze vorige week betonnen dwarsbalken ipv houten gelegd op spoor 2 , ik weet dat ze het station ook gaan vernieuwen.260689 schreef:De 545 staat op railtime dan ook verkeerd na de nieuwe dienstregeling.stefanic schreef:En Infrabel heeft die werken ondertussen al verlaat (november of december 2011) dus 545 rijdt normaal. Het betreft vernieuwing van de bovenleidingsportieken in de Brusselse NZV. Daardoor konden eerste en laatste treinen niet meer door de NZV. Zie ook bv. de eerste trein Brussel-Antwerpen. De spoorboek van midden juni is dus nu al verkeerd...
Blijkbaar gingen ze Denderleeuw ook onderhanden nemen, Weet gij daar iets meer van?
Re: Dienstregeling 2011
Ik moet mezelf corrigeren. De werken aan de NZV zijn uitgesteld, maar daarom gaat 545 nog niet normaal rijden, gezien de diverse werken op L50 en L50A.stefanic schreef:En Infrabel heeft die werken ondertussen al verlaat (november of december 2011) dus 545 rijdt normaal. Het betreft vernieuwing van de bovenleidingsportieken in de Brusselse NZV. Daardoor konden eerste en laatste treinen niet meer door de NZV. Zie ook bv. de eerste trein Brussel-Antwerpen. De spoorboek van midden juni is dus nu al verkeerd...
spoorwegrealist
Re: Dienstregeling 2011
Zeer, zeer spijtig, is het geen optie om deze trein via lijn 28, 60, 53 en 50 naar Gent te sturen? Het zal wel behoorlijk lang duren, een latere trein naar Gent zou zeer geapprecieerd worden. Of zijn deze lijnen 's nachts gesloten?stefanic schreef:Ik moet mezelf corrigeren. De werken aan de NZV zijn uitgesteld, maar daarom gaat 545 nog niet normaal rijden, gezien de diverse werken op L50 en L50A.stefanic schreef:En Infrabel heeft die werken ondertussen al verlaat (november of december 2011) dus 545 rijdt normaal. Het betreft vernieuwing van de bovenleidingsportieken in de Brusselse NZV. Daardoor konden eerste en laatste treinen niet meer door de NZV. Zie ook bv. de eerste trein Brussel-Antwerpen. De spoorboek van midden juni is dus nu al verkeerd...
Re: Dienstregeling 2011
Ik geloof dat men de perronsporen nu één voor één zal vernieuwen. Deze in de bundel zijn al voor groot deel vernieuwd.Stijn91 schreef:In Denderleeuw hebben ze vorige week betonnen dwarsbalken ipv houten gelegd op spoor 2 , ik weet dat ze het station ook gaan vernieuwen.260689 schreef:De 545 staat op railtime dan ook verkeerd na de nieuwe dienstregeling.stefanic schreef:En Infrabel heeft die werken ondertussen al verlaat (november of december 2011) dus 545 rijdt normaal. Het betreft vernieuwing van de bovenleidingsportieken in de Brusselse NZV. Daardoor konden eerste en laatste treinen niet meer door de NZV. Zie ook bv. de eerste trein Brussel-Antwerpen. De spoorboek van midden juni is dus nu al verkeerd...
Blijkbaar gingen ze Denderleeuw ook onderhanden nemen, Weet gij daar iets meer van?
Re: Dienstregeling 2011
Inderdaad zeer spijtig. Dit is een nuttige en succesvolle 'nachttrein' vanuit Brussel.calabria schreef:Zeer, zeer spijtig, is het geen optie om deze trein via lijn 28, 60, 53 en 50 naar Gent te sturen? Het zal wel behoorlijk lang duren, een latere trein naar Gent zou zeer geapprecieerd worden. Of zijn deze lijnen 's nachts gesloten?stefanic schreef:Ik moet mezelf corrigeren. De werken aan de NZV zijn uitgesteld, maar daarom gaat 545 nog niet normaal rijden, gezien de diverse werken op L50 en L50A.stefanic schreef:En Infrabel heeft die werken ondertussen al verlaat (november of december 2011) dus 545 rijdt normaal. Het betreft vernieuwing van de bovenleidingsportieken in de Brusselse NZV. Daardoor konden eerste en laatste treinen niet meer door de NZV. Zie ook bv. de eerste trein Brussel-Antwerpen. De spoorboek van midden juni is dus nu al verkeerd...
Ik heb schrik dat dit een subtiele aanzet zou kunnen worden/zijn tot schrapping. Er komt immers een besparingsronde aan...

Re: Dienstregeling 2011
Dit is omdat er werken zijn tussen Brussel-Zuid en Denderleeuw (van 2 naar 4 sporen) en tussen Gent en Brugge (ook voor werken).Inderdaad zeer spijtig. Dit is een nuttige en succesvolle 'nachttrein' vanuit Brussel.
Ik heb schrik dat dit een subtiele aanzet zou kunnen worden/zijn tot schrapping. Er komt immers een besparingsronde aan...
En doordat de trein niet meer via Denderleeuw - Gent - Brugge moet kunnen ze 's nachts een uur langer werken.
Het artikel: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=5N3AF11D
Re: Dienstregeling 2011
Maar waarom laten ze die trein leeg naar Oostende doorrijden? Waarom niet toegankelijk voor reizigers, met stops in Mechelen, Dendermonde, Gent en Brugge? Als die trein dan omstreeks 0u20 in Mechelen is, geeft hij daar perfect aansluiting op de laatste trein uit Brussel (Brussel-Noord 23u51 - Mechelen 0u13), zodat er toch een relatief late verbinding vanuit Brussel blijft bestaan.260689 schreef:Vanaf de nieuwe dienstregeling die in voege gaat in juni rijd trein 545 van Eupen tot Leuven als reguliere trein en niet meer tot BXL-Gent-Oostende.
Vanaf Leuven rijd deze trein als ER545 via Mechelen-Dendermonde-Schellebelle-Gent zo naar Oostende.
Re: Dienstregeling 2011
het afschaffen van de 545 is een ramp voor mij : was mijn life-saver om bij een laat concert nog uit Brussel weg te geraken, geen zin om met auto naar het centrum van Brussel te gaan dus ik mag de late concerten schrappen 
