Nou, ik heb ook al mogen "genieten" van de schoonmaakcapaciteiten van eigen personeel en dat van de ingehuurde firma. Je hebt bij beiden luieriken en hardwerkende mensen, ik denk niet dat er per definitie bij de ene beter wordt schoongemaakt dan bij de andere. Echter, wel worden de 'eigen' mensen beter ingedekt door de eigen vakbonden daar waar je de ingehuurde firma gemakkelijk kan bedanken voor (niet-)bewezen diensten en je kan overstappen naar een andere firma mocht dat noodzakelijk blijken.Duikbril AM86 schreef:Volledig akkoord ik heb ook nog aan de overheid gewerkt en de diensten waar de kuis werd uitgevoerd, met eigen personeel
was de kuis veel beter gedaan dan bij die privéfirma's.
Die automaten onder houden kost ook geld al eens factuur gezien als zo een privéfirma langs komt voor het onderhoud?
Ik wil wel nog eens zien als ze een automaten in een onbewaakte stopplaats staan hoe lang het zal duren voor ze gevandaliseerd zullen zijn?
Wat betreft de privé-automaten: ook hier kan de vrije markt spelen en kan er een goede prijs worden bedongen en in een onderhoudscontract worden vastgelegd dat voor beide partijen voldoet. Het vandalismeprobleem ligt trouwens niet aan de automaten maar aan de gebrekkige veiligheidsmaatregelen.
@ Kristof, uit jouw voorbeelden blijkt dat het wegvallen van aankondigingen dagelijkse kost is en mensen dus wel even zonder speaker kunnen mocht het geautomatiseerde systeem een panne vertonen. Trouwens, ik heb al jaren ervaring met werken in een volcontinue systeem van 12 uren op verschillende operationeel drukke dispatchings (privé en overheid, openbaar vervoer en andere) dus ik weet wat het is om uren niet te kunnen eten, drinken of pauze nemen