Pagina 28 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 feb 2010, 01:15
door Beesty
AM'er schreef:Klassiekje 214 mag uit de lijst geschrapt worden na het tragische ongeval van vandaag.
Veel valt er niet te repareren.
Neen, en al helemaal het menselijk leed en verdiet niet!
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 feb 2010, 12:11
door AM'er
Klopt!
Het menselijk leed is enorm bij zo'n ramp.
Een stuk materieel minder is het minste.
Vandaag reed 1 break i.p.v. van een stam M4-rijtuigen op de IC-verbinding Kortrijk-Oostende.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 feb 2010, 21:46
door COCOKEN007
Hoi iedereen,
van mij mag een klassieksken of jufferken nog jaren bollen.
Het is spijtig dat zo een ongeval is gebeurd maar het is niet de fout van het stelletje zelf.
Had vadertje staat en al hun kompanen na het ongeval in Wallonië 9 jaar geleden sneller beslist dan hadden nu bijna 70% of meer van alle treinstellen en locos TBL1+ gehad en was dit accident kunnen voorkomen door de nieuwe veiligheden.
Zelf onze stoomtrein 29013 die nog rondrijdt mag ook al een TBL1+ hebben zo is de veiligheid van oude treinen naar jonge treinen goed.
Het klassieksken is oud maar zeer betrouwbaar.
En comfort voor de TB is niet goed nu bij de klassieksken maar hadden de designers de cabine verandert bij het model intercity en gemaakt zoals bij de duikbril met 1 groot raam en de bageruimte langs de ene kant ingepalmt en langs de andere stuurcabine de eerste rijen zetels meegenomen dan hadden de TB het volle comfort en een grote bestuurscabine.
In Duitsland hadden de Tb's comfort van in 1960 met de BR218 die voorzien was van frigo en een uitgebreide cabine en vergeet ook niet volledige geluidsisolatie terwijl hier de TB 's moesten koptelefoons dragen om het lawaai van het type 62,63,59,60 te kunnen verdragen.Maar omdat ze maar 109 db hadden was een geluidsisolatie niet nodig.
De vakbonden moeten meer en meer gaan eisen dat ook bij oudere treinen het comfort en ergonomisch goed zit voor de TB's .Dan zijn we op goede weg om onze oude treinen te kunnen blijven gebruiken.
Want het type 77,78,13,stuurstand13 en 18 zijn van de nieuwe generatie treinen maar laat me niet lachen het zijn één voor één brol op wielen , geen 1 van die types is betrouwbaar.
En onze type 41 treinstel , die vliegt in brand via de schouw die binnen in het compartiment passeert daar warm wordt waardoor de muur erom heen begint te branden , ik heb zo een rijtuig gezien in de CW van Mechelen, erg eingelijk, maar daar spreken ze niet over.
Lang leve van alles dat van ACEC kwam en Brugeois Nivelles dat was kwaliteit, maar al deze Franse en Duitse brol die Europa overheersen is geldklopperij en dat is zo .
Zelf de Thalys is al een oud beestje maar onder Franse politieke druk is hij er gekomen want anders was het zeker de ICE van Duitsland die wel kwalitatief was en maar nu...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 feb 2010, 22:42
door AM'er
Alle klassiekjes uit de oudste reeksen werden binnengebracht tussen 2001 en 2007 voor een tussentijdse revisie.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 22 feb 2010, 14:10
door Marcad
Halo,
Hier zijn de rode klassiekjes met hun laatste revisie.
165 -- 12-02-01
207 -- 28-02-01
259 -- 28-03-01
249 -- 21-05-01
213 -- 04-07-01
176 -- 03-10-01
204 -- 26-10-01
268 -- 08-11-01
255 -- 05-12-01
162 -- 19-12-01
171 -- 14-01-02
169 -- 18-01-02
596 -- 29-01-02
595 -- 05-02-02
600 -- 15-02-02
598 -- 25-02-02
235 -- 21-03-02
238 -- 02-04-02
217 -- 18-04-02
237 -- 24-05-02
244 -- 04-06-02
221 -- 01-07-02
262 -- 12-07-02
246 -- 06-08-02
159 -- 22-08-02
153 -- 27-08-02
251 -- 13-09-02
240 -- 17-09-02
229 -- 23-09-02
193 -- 07-10-02
209 -- 11-10-02
202 -- 17-10-02
184 -- 25-10-02
226 -- 13-11-02
183 -- 27-11-02
234 -- 04-02-03
247 -- 26-02-03
214 -- 27-03-03
265 -- 25-04-03
154 -- 23-05-03
177 -- 17-06-03
166 -- 09-07-03
189 -- 08-08-03
160 -- 18-09-03
218 -- 06-10-03
260 -- 27-10-03
254 -- 25-11-03
179 -- 16-12-03
203 -- 29-01-04
175 -- 23-02-04
164 -- 12-03-04
261 -- 02-04-04
248 -- 06-04-04
181 -- 03-05-04
190 -- 12-05-04
222 -- 27-05-04
198 -- 08-07-04
253 -- 02-08-04
206 -- 15-09-04
174 -- 28-09-04
191 -- 12-10-04
187 -- 28-10-04
195 -- 19-11-04
220 -- 29-11-04
157 -- 08-12-04
156 -- 21-12-04
256 -- 14-01-05
182 -- 31-01-05
208 -- 09-02-05
224 -- 03-03-05
243 -- 08-03-05
270 -- 23-03-05
185 -- 01-04-05
232 -- 12-04-05
258 -- 26-04-05
252 -- 03-05-05
231 -- 19-05-05
228 -- 31-05-05
233 -- 14-06-05
215 -- 16-06-05
205 -- 04-07-05
223 -- 12-07-05
245 -- 20-09-05
225 -- 30-09-05
230 -- 12-10-05
180 -- 24-10-05
227 -- 27-10-05
201 -- 23-11-05
197 -- 29-11-05
186 -- 13-12-05
216 -- 23-12-05
597 -- 10-01-06
269 -- 20-01-06
161 -- 01-02-06
168 -- 15-02-06
267 -- 02-03-06
163 -- 21-03-06
210 -- 03-04-06
239 -- 10-04-06
196 -- 03-05-06
599 -- 17-05-06
212 -- 24-05-06
257 -- 15-06-06
236 -- 04-07-06
188 -- 17-07-06
241 -- 03-10-06
158 -- 19-10-06
250 -- 08-11-06
178 -- 22-11-06
263 -- 05-01-07
155 -- 03-02-07
A+
marcad
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 22 feb 2010, 18:16
door AM'er
Een paar jaar terug zijn er een 7-tal klassiekjes uit roulatie verdwenen (ongeveer 9 jaar na het verstrijken van de laatste revisiedatum). Met een beetje ongeluk gaan er dit jaar weer 10 klassiekjes naar de sloophamer.
De laatste 2 klassiekjes (155-263) kunnen met geluk nog 2016 halen.
Het blijft natuurlijk nog afwachten hoe de schrapping zich zal doorzetten.
Misschien doet men nog eens een revisie om ze nog wat langer te houden

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 22 feb 2010, 19:25
door Shrek
AM'er schreef:
Het blijft natuurlijk nog afwachten hoe de schrapping zich zal doorzetten.
Misschien doet men nog eens een revisie om ze nog wat langer te houden

Als de desiro's even snel in dienst komen als de 18 gaan ze er nog veel mogen reviseren

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 mar 2010, 22:17
door AM'er
Stel 252 deed vandaag dienst in de stoptrein Kortrijk-Brugge.
Aan de ingevette wielen te zien (datum 03/2010) komt dit stel recent uit de werkplaats.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 29 mar 2010, 08:42
door Stef
Stel 206 heb ik donderdagavond nog gespot in FSN, hij ging daar IC 2344 verzekeren. (samen met nog een ander gerenoveerde klassiekje waar ik het nr niet van kon lezen door .... jawel graffiti...)
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 31 mar 2010, 18:46
door Stef
Deze namiddag rond 15u15 stel 187 gespot in Sint-Niklaas Oost. Hij stond daar in de bundel, wel spijtig dat hij vol graffiti hangt... Maar ja tegenwoordig...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 02 apr 2010, 02:17
door Bart
Stef schreef:Deze namiddag rond 15u15 stel 187 gespot in Sint-Niklaas Oost. Hij stond daar in de bundel, wel spijtig dat hij vol graffiti hangt... Maar ja tegenwoordig...
Deze rammelkar mogen klaarmaken, op den 8379 mee naar Dendermonde te verzekeren.
Het tocht langs alle kanten, ze ruiken muf, 0.0 comfort....
Echt vreselijk, dat dit anno 2010 nog moet rondrijden.
Voor de bestuurders zijn dit echte marteltuigen.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 02 apr 2010, 08:15
door Stef
Ik had al zo'n vermoeden dat dit stel voor die P8379 ging dienen. Welke diensten doet die daarna? Zijn dat de P treinen tussen Dendermonde en Lokeren?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 02 apr 2010, 12:37
door poyaud
Het laatste bordeaux stel 714 gaat op 15 april Mechelen binnen voor ombouw naar CR.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 02 apr 2010, 14:40
door Shrek
poyaud schreef:Het laatste bordeaux stel 714 gaat op 15 april Mechelen binnen voor ombouw naar CR.
Is dat zo'n mosterdgele vanbinnen?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 02 apr 2010, 22:11
door Terminus
Shrek schreef:poyaud schreef:Het laatste bordeaux stel 714 gaat op 15 april Mechelen binnen voor ombouw naar CR.
Is dat zo'n mosterdgele vanbinnen?
Neen, dat waren de vroegere 757 tot en met 782. Die zijn al een tijdje van het toneel verdwenen (ale, gemoderniseerd he).