Pagina 28 van 74

Re: werken: in stations

Geplaatst: 10 aug 2016, 12:49
door Cipallieter
Iemand enig idee wanneer de aanpassing van de perronhoogte in Lier wordt uitgevoerd?
Er ligt al geruime tijd een verzameling betonnen boordstenen te wachten.
Ik heb de indruk dat dit nog het enige station van lijn 15 is waarvoor dit nog niet is gebeurd.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 10 aug 2016, 19:02
door LML
Cipallieter schreef:Iemand enig idee wanneer de aanpassing van de perronhoogte in Lier wordt uitgevoerd?
Er ligt al geruime tijd een verzameling betonnen boordstenen te wachten.
Ik heb de indruk dat dit nog het enige station van lijn 15 is waarvoor dit nog niet is gebeurd.
Herentals (L 15) heeft ook nog lage perrons (ter info: Overpelt ook (L 19)

Re: werken: in stations

Geplaatst: 10 aug 2016, 22:49
door profke
in Lier wordt volgens mij ook veel "opgeslagen" voor andere plaatsen.
regelmatig zie je daar hele hopen dwarsliggers, buizen, goten, ...
het is absoluut niet zeker dat die blokken die je ziet liggen bedoeld zijn voor Lier.

Dit gezegd zijnde : laatste keer dat ik goed keek was men de sporen waar infrabel zijn gerief stokeert (tussen de parking en spoor 1) aan het aanpakken.
het is me niet duidelijk of ze die stelsporen nu gaan verlengen, of dat ze ze net ingekort hebben...

Re: werken: in stations

Geplaatst: 04 sep 2016, 13:28
door Eric0641
iemand enig idee wanneer de werken in Verviers-Central klaar zijn?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 09 sep 2016, 21:11
door Desiro Buysse
Eric0641 schreef:iemand enig idee wanneer de werken in Verviers-Central klaar zijn?
Normaal gezien moet het nieuwe, hogere plafond eind dit jaar klaar zijn.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 02 nov 2016, 00:43
door apestaart
In het station van Oostende is men nu bezig met de stationshall te renoveren daardoor is die hall niet toegankelijk voor de reizigers, men heeft dan maar in het voormalige buffet een tijdelijk wachtzaaltje ingericht.
De 3 automaten die in die hall opgesteld stonden heeft men dan verplaatst naar die doorgang van dat tijdelijke wachtzaaltje naar de loketten.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 09 feb 2017, 02:38
door Asterix
In Brussel-Noord is de vernieuwde gang onder de sporen kant centrum geopend, te samen met de vernieuwde inkom kant Aarschotstraat. Ook de doorsteek richting centrale hal met de gemoderniseerde ster en nieuwe concessies voor de handelaars is nu toegankelijk. Last but not least: elk perron beschikt nu ook over een lift naar de nieuwe onderdoorgang.

In een volgende fase wordt de gang kant Schaarbeek afgesloten, samen met de centrale hal. Ook aan de Kiss and Ride op het niveau busstation wordt nog volop gewerkt.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 09 feb 2017, 10:32
door trainlovertje
Asterix schreef:In Brussel-Noord is de vernieuwde gang onder de sporen kant centrum geopend, te samen met de vernieuwde inkom kant Aarschotstraat. Ook de doorsteek richting centrale hal met de gemoderniseerde ster en nieuwe concessies voor de handelaars is nu toegankelijk. Last but not least: elk perron beschikt nu ook over een lift naar de nieuwe onderdoorgang.

In een volgende fase wordt de gang kant Schaarbeek afgesloten, samen met de centrale hal. Ook aan de Kiss and Ride op het niveau busstation wordt nog volop gewerkt.
Bestaan er eigenlijk plannen (bij Infrabel?) voor het vernieuwen van de perrons?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 09 feb 2017, 13:53
door Asterix
trainlovertje schreef: Bestaan er eigenlijk plannen (bij Infrabel?) voor het vernieuwen van de perrons?
Niet bij Infrabel want het project wordt beheerd door B-Stations. De perrons zouden nog niet voor meteen zijn en tegen dan zijn de plannen misschien alweer gewijzigd.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 22 feb 2017, 18:20
door calabria
Kan er misschien iemand even de treinbestuurders op de hoogte brengen van de veranderde situatie in Brussel-Noord? Want de treinen stoppen in noordelijke richting echt wel vaak ver voorbij de net geopende zuidelijke hal en bijhorende trap wat het instappen echt wel vertraagt.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 22 feb 2017, 18:44
door Steven
Er is niets veranderd. De situatie is nog steeds zoals ze al jaren is voor de treinbestuurders. Ook toen deze gang open was in zijn oude versie. Trouwens het is de centrale gang die als referentie dient alsook de boordjes voor het aan perron brengen van reizigerstreinen due van tel zijn.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 22 feb 2017, 19:25
door Shrek
calabria schreef:Kan er misschien iemand even de treinbestuurders op de hoogte brengen van de veranderde situatie in Brussel-Noord? Want de treinen stoppen in noordelijke richting echt wel vaak ver voorbij de net geopende zuidelijke hal en bijhorende trap wat het instappen echt wel vertraagt.
Het zijn niet de bestuurders die op de hoogte gebracht moeten worden maar de mensen op het perron. Misschien kan een bordje helpen hen wegwijs te maken naar de goede kant van het perron?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 22 feb 2017, 21:07
door calabria
Zien jullie nu allebei niet dat jullie op de typische absurde nmbs manier reageren? :( Bij werken wordt met alles behalve de reizigers rekening gehouden. Geniet de komende jaren dan maar van de vertraging veroorzaakt door naar de trein wandelende reizigers. :P

Voor bordjes of markeringen op het perron moet de trein bovendien telkens op dezelfde plaats stoppen, dat zou ook een hele aanpassing zijn.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 22 feb 2017, 23:35
door Steven
Sorry maar ik zie geen probleem. Het was voor de weken nooit een probleem, nu de gang vernieuwd en terug in gebruik is zou het wel een probleem zijn. Daar draait het in mijn opmerking om. Toen men die gang is gaan renoveren heeft men niets veranderd aan het punt waar treinen halt houden, dat deed men nu dus ook niet. Trouwens zo druk is die gang niet, heb er recent zelf gebruik van gemaakt tijdens de spits. De meeste mensen zoeken dus nog steeds de centrale gang op. Niets nieuws dus ook vroeger was de zuidgang niet de drukste. In volgorde van drukte is het normaal centrale gang, de zuidgang, de noordgang. Men laat de treinen dus stoppen op basis van de centrale gang. Ik zie eventueel een kleine aanpassing komen op het moment de centrale gang in renovatie gaat, met de nadruk op eventueel. Treinen stoppen ook altijd gelijk al zit r een bepaalde marge op. Een machinist staat liever tien meter te ver aan perron dan dat er een half rijtuig niet aan perron staat met eventuele gevolgen ten laste van hem.

Bijkomend staan er kant zuid nog voldoende seinen op het perron waardoor die zijde van het perron nooit 100% kan benut worden, een reisweg moet volledig zijn vrijgemaakt of je gaat een achteropliggende trein nog ophouden omdat hij de reisweg niet heeft vrijgemaakt.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 22 feb 2017, 23:56
door Shrek
calabria schreef:Zien jullie nu allebei niet dat jullie op de typische absurde nmbs manier reageren? :( Bij werken wordt met alles behalve de reizigers rekening gehouden. Geniet de komende jaren dan maar van de vertraging veroorzaakt door naar de trein wandelende reizigers. :P

Voor bordjes of markeringen op het perron moet de trein bovendien telkens op dezelfde plaats stoppen, dat zou ook een hele aanpassing zijn.
Zie jij nu niet dat je op de typische onwetende klager manier reageert? Ja de NMBS zou op sommige vlakken beter kunnen doen, maar dit is er niet één van. Niemand die iets afweet van spoorwegen zou er nog maar aan denken om de treinen op een minder optimale plaats te laten stoppen en zo de capaciteit van de drukste spoorlijn van het land te benadelen gewoon om een paar mensen wat minder ver te moeten laten lopen.
Trouwens: reiziger te laat aan de trein = deur dicht en wachten op de volgende. Die 500 reizigers die al op de trein zitten zijn niet gediend met wachten op een paar laatkomers.