Pagina 28 van 109

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 28 dec 2014, 19:48
door Steve
Mechanik schreef:
Steve schreef:Als klap op de vuurpijl zijn bijna alle treinen 20xx (Zuid - Noord - Jette - Aalst) ook nog eens afgeschaft, ook al is er geen enkel probleem op dat parcours.
dat komt omdat er nu een technische koppeling met de treinen naar Dendermonde is, alle treinen komende van Aalst naar Brussel-Zuid rijden door tot Dendermonde ....
Dat weet ik uiteraard, en het kan perfect verklaren dat er links of rechts een trein wordt afgeschaft tijdens het begin van de storing... maar het ging veel verder dan dat: ik schat dat de helft tot 3/4e van de treinen 20xx afgeschaft was, en dit voor de hele duur van de storing op L60 (van midden in de ochtendspits tot het begin van de avondspits). Je gaat me niet vertellen dat alle betrokken treinen en TB's/TBG's geblokkeerd waren ergens tussen Jette en Dendermonde, en dat er bovendien niets van reservematerieel en -personeel beschikbaar was in Brussel-Zuid, Schaarbeek, Aalst of Denderleeuw. Ik heb de indruk dat men nogal voor een gemakkelijkheidsoplossing gekozen heeft.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 02 jan 2015, 17:59
door BVG1988
Desirotje schreef:In de nachten van 12 tot en met 31 januari zal er gewerkt worden op L50A tussen Gent-Sint-Pieters (FGSP) en Brussel-Zuid (FBMZ)

en op 17 en 18 januari overdag zal worden gewerkt op L50A tussen Denderleeuw (FDD) en Gent-Sint-Pieters (FGSP)

Iemand die weet wat er juist zal gebeuren?
Ze zijn bezig met vernieuwswerken van de bovenleiding. De boveleidingpalen zijn al geplaatst aan het spoor richting Brussel. Een groot deel is al een tiental jaar geleden vernieuwd en nu is met bezig met de rest. Als als je met de trein passeert aan het knooppunt van St-Katherina-Lombeek kun je zien dat daar al de dragers van de bovenleiding al zijn bevestigd. Hier staan enkel nog alleen de palen.
Ik dacht dat de werken waren gepland in de weekends en 's nachts tot in eind april.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 jan 2015, 16:12
door Desirotje
Volgend weekend (17+18 januari) wordt er gewerkt tussen Gent-Sint-Pieters en Denderleeuw.

Weet iemand waar deze werken dan precies zullen gebeuren?
Ik zou graag eens willen kijken.

Een paar maanden geleden waren er op 50A eens werken in Sint-Katherina-Lombeek en daar zag ik dan blauwe HLD55's, Mijn favoriete loc's!
Vorige vrijdag is er een werktrein met 55 gepasseerd in Liedekerke richting Denderleeuw.

Vandaag (12/01) stonden in Sint-Katherina-Lombeek ter hoogte van het containerpark ballastwagens zonder loc op het spoor van L50A dat nog in aanbouw is.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 22 jan 2015, 18:44
door ostbahnhof
Zag daarnet dat spoor 8 in Mechelen buiten dienst is. Hopelijk niet hetzelfde probleem als enkele maanden terug aan spoor10.
Iemand met nieuws?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 22 jan 2015, 21:28
door Tram44
Er stonden nadarhekken bij een stukje verzakt perron, dus ik vrees dat er inderdaad een nieuwe verzakking is.

Stefan

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 jan 2015, 08:39
door profke
Tram44 schreef:Er stonden nadarhekken bij een stukje verzakt perron, dus ik vrees dat er inderdaad een nieuwe verzakking is.

Stefan
http://www.gva.be/cnt/dmf20150122_01488 ... n-centraal

Correct.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 jan 2015, 09:51
door dentheo
:D :D Ik vind de uitleg over "grondwater" wel knap, dat is toch het verhoogde gedeelte van Mechelen, hoe hoog zit men daar boven het grondniveau meter of 6-7 ? :D :D

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 jan 2015, 10:06
door Shrek
"Of er een verband is met de werken is nog niet duidelijk". Uiteraard is dat verband er. Door de gigantische betonnen muur die ze vlak langs perron 10 gebouwd hebben kan het water in de grond niet meer weg en ontstaat er een groot moeras onder de sporen 7-8-9-10. Het is niet de eerste verzakking en het zal ook niet de laatste zijn.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 10 feb 2015, 12:47
door ToMiKoN
De spoorwegbrug aan de splitsing van lijn 51/51A in Brugge is sinds maandag in gebruik.
http://r.hln.be/9heN?s=t

Het traject zou nu 1,5 minuut sneller kunnen afgelegd worden. Wel erg jammer van die 25 miljoen als je weet dat er met het nieuwe vervoersplan net 2 minuten bij het traject Brugge-Blankenberge is gekomen. Nu duurt het 14 ipv 12 minuten. In de jaren 90 kon het zelfs in 10 minuten...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 feb 2015, 13:07
door Bibke
Werken aan spoorlijn tussen Hamont en Neerpelt

HAMONT-ACHEL - Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, voert momenteel onderhoudswerken uit op de spoorlijn 19 tussen de stations van Neerpelt en Hamont. Deze werken zullen de veiligheid en het comfort van het treinverkeer ten goede komen en de geluidshinder voor de omwonenden doen afnemen.


Infrabel doet al het mogelijke om nachtwerken te beperken. Omdat ze de sporen slechts beperkt buiten dienst kunnen stellen en omdat de veiligheid op elk moment verzekerd moet blijven, zijn deze jammer genoeg niet altijd uit te sluiten. Daarom zal er gewerkt worden tijdens de weeknachten van donderdag 12 tot en met donderdag 19 februari.

Deze werken kunnen geluidshinder met zich meebrengen voor de omwonenden. In geval van vragen kunt u contact opnemen met de cel Info Buurtbewoners op het groene nummer 0800 55 000 (elke dag van 7 tot 22 uur) of per e-mail via info.projecten@infrabel.be.


Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/blgva_01523815?_s ... 969&adh_i=

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 06 mar 2015, 19:32
door BVG1988
Deze ochtend de bovenleidingtrein aan het werk gezien. Ze waren de bovenleidng aan het bevestigen op het buitenspoor richting kust tussen Anderlecht en Sint-Anna-Pede.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 apr 2015, 22:05
door profke
op facebook zag ik deze foto's passeren...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding ook eens iets anders op die spoorwegen..
Wat ik me spontaan afvroeg: gaan die overwegen dicht door "detectie" van die tractor? of is er een manuele actie gebeurt?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 13 apr 2015, 19:27
door trainlovertje
profke schreef:Wat ik me spontaan afvroeg: gaan die overwegen dicht door "detectie" van die tractor? of is er een manuele actie gebeurt?
Volgens mij is het zo dat als de spoorstroomkringen worden verbroken binnen een paar meter afstand van de overweg, dat de overweg dan automatisch sluit. Natuurlijk zijn er op afstand dan ook nog sensoren.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 19 apr 2015, 10:35
door Asterix
Het kan dat een overweg bij zo een voertuig normaal werkt maar zeker ben je nooit omdat er relatief weinig massa contact met de spoorstaven maakt. Er zal dus altijd naar een bijkomend veiligheidsmechanisme worden teruggegrepen. Al naargelang de voorhanden zijnde technologie ter plaatse en het soort overweg kunnen dit zijn:

- de overweg afsluiten voor het wegverkeer met verkeersborden
- de overweg laten sluiten door een overwegwachter, vanuit de keet, wanneer de tractor in aantocht is
- de overweg laten sluiten door de begeleider van de tractor, met een sleutel, ook via de overwegkeet
- de overweg nog eens bijkomend vanop het seinhuis het commando geven om te sluiten, ter aanvulling van specifieke procedures

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 19 apr 2015, 20:24
door Locomotief 5175
Volgend weekend 25-26 April is er geen treinverkeer op de lijn 66 tussen Kortrijk en Lichtervelde.
Welke werken gaat er gebeuren ?
spoor vernieuwen of seinen.