Dienstregeling december 2017
Re: Dienstregeling december 2017
De nieuwe stopplaatsen zijn nog niet in orde. Seraing en Ougrée zullen openen in juni, Chaudfontaine in september volgend jaar.
Re: Dienstregeling december 2017
Dan keren we zomaar even 15 jaar terug in de tijd. Bij een beetje mooi weer zitten die treinen eivol zonder airco ...

-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Dienstregeling december 2017
Ik heb ondertussen enkele planningen van samenstellingen kunnen inkijken en er lijkt me toch minder te veranderen dan gedacht. De "Blankenberge" blijft vaak met een dubbele MUX rijden, ook al wordt deze niet meer gesplitst in Brugge. En verder viel me vooral op dat er meer M4'en komen op de lijn Brussel-Antwerpen.
Re: Dienstregeling december 2017
Volgens de diensten die ik heb ingekeken zouden er tijdens de week enkel breaks tussen De Panne en Antwerpen rijden.
Re: Dienstregeling december 2017
Wat verandert er wel dan op Genk- Blankenberge van materiaal ?Terminus schreef: ↑22 okt 2017, 20:16 Ik heb ondertussen enkele planningen van samenstellingen kunnen inkijken en er lijkt me toch minder te veranderen dan gedacht. De "Blankenberge" blijft vaak met een dubbele MUX rijden, ook al wordt deze niet meer gesplitst in Brugge. En verder viel me vooral op dat er meer M4'en komen op de lijn Brussel-Antwerpen.
Re: Dienstregeling december 2017
Misschien doen ze zoals op Antwerpen-Charleroi? Dan kan er in Genk of Blankenberge (of Hasselt of Brugge) overdag een halve trein blijven staan.bram2727 schreef: ↑24 okt 2017, 21:03Wat verandert er wel dan op Genk- Blankenberge van materiaal ?Terminus schreef: ↑22 okt 2017, 20:16 Ik heb ondertussen enkele planningen van samenstellingen kunnen inkijken en er lijkt me toch minder te veranderen dan gedacht. De "Blankenberge" blijft vaak met een dubbele MUX rijden, ook al wordt deze niet meer gesplitst in Brugge. En verder viel me vooral op dat er meer M4'en komen op de lijn Brussel-Antwerpen.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Dienstregeling december 2017
effe dromen: L2577 rijdt vanaf Berchem naar de luchthaven ipv naar Boom, zou een half uur dienst opleveren vanaf 6u50 van Antwerpen naar Bru Airport.
Re: Dienstregeling december 2017
En daarna? Wat doe je met het treinstel? Vanwaar komt de trein die daarna uit Boom moet vertrekken?ostbahnhof schreef: ↑24 okt 2017, 23:26 effe dromen: L2577 rijdt vanaf Berchem naar de luchthaven ipv naar Boom, zou een half uur dienst opleveren vanaf 6u50 van Antwerpen naar Bru Airport.
De grootste reden voor het feit dat er op dat geen uur geen trein is, is dat zo'n trein echt niet in de omlopen past. Wil je die trein, dan moet er ofwel heel vroeg een Benelux uit Rotterdam vertrekken of moet er een Benelux-stam overnachten in Antwerpen. Beide opties zijn redelijk duur, dus is de vraag of er op die trein wel genoeg mensen zouden zitten om hem iets of wat te laten opbrengen.
Re: Dienstregeling december 2017
Is er al wat meer nieuws bekend wat er naar Luxemburg gaat rijden vanaf 10 december? En gaan dan ook de nieuwe I6 instromen?
Re: Dienstregeling december 2017
Ik heb de eerste vernieuwde i6 recent in Brussel zuid al gezien, weet echter niet meer welke trein het was.
Re: Dienstregeling december 2017
Een vertrek in Rotterdam iets na 6h ‘s ochtends is toch niet supervroeg te noemen ?dan moet er ofwel heel vroeg een Benelux uit Rotterdam vertrekken of moet er een Benelux-stam overnachten in Antwerpen.
Het probleem is dat Beneluxen blijkbaar enkel in Amsterdam en Brussel mogen overnachten. Dat is toch wat ik afleid uit de dienstregeling...
Op deze manier is die natuurlijk totaal onaangepast om een deftige dienst tussen Antwerpen en de Luchthaven te verlenen. Te vertragingsgevoelig en te korte amplitude ; (Ook ‘s avonds na 21h11 enkel nog uurdienst in de richting Luchthaven-Antwerpen.)
Hopelijk krijgt Antwerpen (als tweede grootste stad van het land) ooit de luchthaven-verbinding die het verdient. Misschien als de volgende minister van Verkeer uit het Antwerpse komt ?
Re: Dienstregeling december 2017
Vroeger waren er inderdaad ritten met Beneluxmaterieel als P-trein op een deel van het traject, en waren sommige beperkt tot Rotterdam. De eerste trein richting Oostende van de IC-01 rijdt toch ook vanaf Luik? En de laatste van de kust rijdt ook maar tot daar. In tegenstelling tot Nederland, waar de Benelux toch wat buiten de hoofdverbindingen valt, is hij in België ingebed in de nationale dienstregeling, en dan zijn dergelijke beperkte amplitudes toch wel een misser.