spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
thejay
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Poort der Kempen
Contacteer:

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door thejay »

Op de IC-Q heb ik tot nog toe enkel maar Breaks waargenomen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steve »

thejay schreef:Op de IC-Q heb ik tot nog toe enkel maar Breaks waargenomen.
Ik denk ook niet dat daar verandering verwacht werden, bij mijn weten blijft alles grotendeels hetzelfde (rittijd en dus het aantal benodigde treinstellen, de depots, enz). In tegenstelling tot de IR-i in het bijzonder, die plots een stuk minder lang is en waar heel andere treinparen ontstaan.
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door fets »

thejay schreef:Op de IC-Q heb ik tot nog toe enkel maar Breaks waargenomen.
Toevallig heb ik vandaag alleen maar gerenoveerde breaks gezien op de IC-Q: 324 vanochtend en 324+316 vanavond. Toeval, of probeert de NMBS deze op een "prestigieuze" verbinding in te zetten?

(en ja, ik doe vanaf nu Leuven-Mechelen Nekkerspoel via de luchthaven, aansluitingen in Mechelen zijn op hetzelfde perron (7-8 of 9-10) en < 5 minuten)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

MIVB-reiziger schreef:
thejay schreef:Op de IC-Q heb ik tot nog toe enkel maar Breaks waargenomen.
Ik denk ook niet dat daar verandering verwacht werden, bij mijn weten blijft alles grotendeels hetzelfde (rittijd en dus het aantal benodigde treinstellen, de depots, enz). In tegenstelling tot de IR-i in het bijzonder, die plots een stuk minder lang is en waar heel andere treinparen ontstaan.
Hetzelfde kan niet he, ipv kort te keren in Leuven rijdt de trein verder tot Landen waardoor er minstens 1 stel meer nodig is.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
MIVB-reiziger schreef:
thejay schreef:Op de IC-Q heb ik tot nog toe enkel maar Breaks waargenomen.
Ik denk ook niet dat daar verandering verwacht werden, bij mijn weten blijft alles grotendeels hetzelfde (rittijd en dus het aantal benodigde treinstellen, de depots, enz). In tegenstelling tot de IR-i in het bijzonder, die plots een stuk minder lang is en waar heel andere treinparen ontstaan.
Hetzelfde kan niet he, ipv kort te keren in Leuven rijdt de trein verder tot Landen waardoor er minstens 1 stel meer nodig is.
Oeps, ging er even van uit dat het "slechts" om een omleiding via de luchthaven in plaats van Haacht ging, de verlening naar Landen totaal vergeten... het is wennen voor iedereen. :oops:
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 493
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Merijn »

Ze hebben inderdaad een stel meer nodig, maar op de IR-I dan weer één minder...

Wat de IR I betreft, heb ik het gevoel dat de breaks er verdwenen zijn...
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door 260689 »

De IR-i die nu toe kwam in Mechelen om 8u25 reed het eerste deel met 4M6 en 2e deel met 5M6.
K V B
Berichten: 3384
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door K V B »

Vraagje: Rijden de Thalysen en Beneluxen nu ook over 25N?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steven »

Gisteren een Thalys gezien tussen Vilvoorde en Schaarbeek op L25
Hobbes
Berichten: 759
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Hobbes »

De Thalys is voorzien via L25N.
Probleem is dat de PBKA (enkele ruit) Thalysen NIET over L25N mogen, iets ivm ETCS dat nog niet aangepast is...
De PBA (dubbele ruit) mogen wel over L25N.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Stijn82 »

Sorry als deze vraag al aan bod gekomen is:
Welk materiaal rijdt er nu op L25N? Is ETCS verplicht? Indien ja, dan beperkt het materieel zich wss tot M6 stuurstanden, HLE18, gemoderniseerde breaks, desiro & Thalys PBA, of zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Shrek »

Stijn82 schreef:Sorry als deze vraag al aan bod gekomen is:
Welk materiaal rijdt er nu op L25N? Is ETCS verplicht? Indien ja, dan beperkt het materieel zich wss tot M6 stuurstanden, HLE18, gemoderniseerde breaks, desiro & Thalys PBA, of zie ik iets over het hoofd?
Er staan ook gewoon laterale seinen hoor, dus alle materiaal kan er rijden.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Stijn82 »

ha ok, was even in de war geraakt door die thalyssen :)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
Stijn82 schreef:Sorry als deze vraag al aan bod gekomen is:
Welk materiaal rijdt er nu op L25N? Is ETCS verplicht? Indien ja, dan beperkt het materieel zich wss tot M6 stuurstanden, HLE18, gemoderniseerde breaks, desiro & Thalys PBA, of zie ik iets over het hoofd?
Er staan ook gewoon laterale seinen hoor, dus alle materiaal kan er rijden.
Waarom rijden PBKA-stellen er dan niet over door het bovengenoemde probleem met (of nog uit te voeren aanpassing aan) de ETCS-installatie?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N

Bericht door Steven »

Het probleem kan heel variërend zijn, lijnstudie die nog moet uitgevoerd worden door de bestuurders, technische problemen, .... Het juiste antwoord is dus wat gokken, ik zal er is proberen achter te polsen.
Plaats reactie