Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Geplaatst: 12 jun 2012, 20:24
Op de IC-Q heb ik tot nog toe enkel maar Breaks waargenomen.
Ik denk ook niet dat daar verandering verwacht werden, bij mijn weten blijft alles grotendeels hetzelfde (rittijd en dus het aantal benodigde treinstellen, de depots, enz). In tegenstelling tot de IR-i in het bijzonder, die plots een stuk minder lang is en waar heel andere treinparen ontstaan.thejay schreef:Op de IC-Q heb ik tot nog toe enkel maar Breaks waargenomen.
Toevallig heb ik vandaag alleen maar gerenoveerde breaks gezien op de IC-Q: 324 vanochtend en 324+316 vanavond. Toeval, of probeert de NMBS deze op een "prestigieuze" verbinding in te zetten?thejay schreef:Op de IC-Q heb ik tot nog toe enkel maar Breaks waargenomen.
Hetzelfde kan niet he, ipv kort te keren in Leuven rijdt de trein verder tot Landen waardoor er minstens 1 stel meer nodig is.MIVB-reiziger schreef:Ik denk ook niet dat daar verandering verwacht werden, bij mijn weten blijft alles grotendeels hetzelfde (rittijd en dus het aantal benodigde treinstellen, de depots, enz). In tegenstelling tot de IR-i in het bijzonder, die plots een stuk minder lang is en waar heel andere treinparen ontstaan.thejay schreef:Op de IC-Q heb ik tot nog toe enkel maar Breaks waargenomen.
Oeps, ging er even van uit dat het "slechts" om een omleiding via de luchthaven in plaats van Haacht ging, de verlening naar Landen totaal vergeten... het is wennen voor iedereen.Shrek schreef:Hetzelfde kan niet he, ipv kort te keren in Leuven rijdt de trein verder tot Landen waardoor er minstens 1 stel meer nodig is.MIVB-reiziger schreef:Ik denk ook niet dat daar verandering verwacht werden, bij mijn weten blijft alles grotendeels hetzelfde (rittijd en dus het aantal benodigde treinstellen, de depots, enz). In tegenstelling tot de IR-i in het bijzonder, die plots een stuk minder lang is en waar heel andere treinparen ontstaan.thejay schreef:Op de IC-Q heb ik tot nog toe enkel maar Breaks waargenomen.
Er staan ook gewoon laterale seinen hoor, dus alle materiaal kan er rijden.Stijn82 schreef:Sorry als deze vraag al aan bod gekomen is:
Welk materiaal rijdt er nu op L25N? Is ETCS verplicht? Indien ja, dan beperkt het materieel zich wss tot M6 stuurstanden, HLE18, gemoderniseerde breaks, desiro & Thalys PBA, of zie ik iets over het hoofd?
Waarom rijden PBKA-stellen er dan niet over door het bovengenoemde probleem met (of nog uit te voeren aanpassing aan) de ETCS-installatie?Shrek schreef:Er staan ook gewoon laterale seinen hoor, dus alle materiaal kan er rijden.Stijn82 schreef:Sorry als deze vraag al aan bod gekomen is:
Welk materiaal rijdt er nu op L25N? Is ETCS verplicht? Indien ja, dan beperkt het materieel zich wss tot M6 stuurstanden, HLE18, gemoderniseerde breaks, desiro & Thalys PBA, of zie ik iets over het hoofd?