Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Schijnt dat een deel van de niet beschadigde (M4) versie al terug aan het rijden is zoals ik hoorde van een collega. Of deze info juist is weet ik niet. Als ze na controle in orde zijn lijkt het me ook absurd van ze niet te gebruiken.
Ik heb horen waaien dat uiteindelijk een vijftal rijtuigen (incl. stuurstand) vernield tot serieus beschadigd is, en dat deze dus voor langere tijd (of volledig) out zijn. Maar toch... zelfs de loc + 6 of 7 M4 zouden al een pak beter zijn dan deze 4...
mvg
JJN
mvg
JJN
Vanmorgen zaten er in de IC 91 'Vauban' 2 I6bc (ligrijtuigen) i.p.v. de voorziene 2 I10-versterkingsrijtuigen tussen Brussel en Luxemburg.
Er zijn afgelopen week in Arlon twee I10 rijtuigen uit een Vauban gehaald doordat er een vaste rem was. Het gevolg hiervan is dat deze rijtuigen niet in hun normale rol zitten. Allicht heeft men in Vorst dan maar die rijtuigen gebruikt om de trein in zijn normale lengte te kunnen laten rijden.
Vanmorgen reedt de IC van Oostende naar Kortrijk van 08.14u met een break stel in plaats van M4 + 21.
-
Misschien gaat er enkele M4 stam uit dienst om de graffiti te verwijderen , want de laatste tijd zijn er veel graffiti aangebracht op de verschillende M4 stam van LK.

-
Maar dat wel in het verlengde van een P-trein die men anders toch maar meteen in Schaarbeek of Vilvoorde aan de kant moest zetten tussen de 2 spitsen in...treinbruno schreef:Er rijden10 M4'en op de stoptrein Brussel zuid-Antwerpen centraal
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Vandaag reed IC 91 opnieuw met 2 ligrijtuigen. Daarna volgden 1 I6 Memling en vijf Zwitserse rijtuigen waarvan een in Cisalpino-uitvoering.
Woensdag reed IC 91 met 2 Corail-rijtuigen voorop (1 2de klasse en 1 waarvan minstens een deel 1ste klasse* -> van CFL?), 2 I6bc-ligrijtuigen, 1 I6-zitrijtuig en vijf Zwitserse rijtuigen
(* ik dacht dat CFL niet over Corail-rijtuigen beschikt die enkel eerste klasse zijn. Wel dacht ik dat ze een drietal gemengde 1ste + 2de klasse hadden)
Woensdag reed IC 91 met 2 Corail-rijtuigen voorop (1 2de klasse en 1 waarvan minstens een deel 1ste klasse* -> van CFL?), 2 I6bc-ligrijtuigen, 1 I6-zitrijtuig en vijf Zwitserse rijtuigen
(* ik dacht dat CFL niet over Corail-rijtuigen beschikt die enkel eerste klasse zijn. Wel dacht ik dat ze een drietal gemengde 1ste + 2de klasse hadden)
-
IR2817 reed vanavond met een viertje (varkensneus) met een klassiekje erachter - een combinatie die mij uitzonderlijk lijkt ... ?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Lijkt me perfect normaal. Dergelijke combinaties rijden er wel meer rond, en dat al vele, vele jaren.jan_olieslagers schreef:IR2817 reed vanavond met een viertje (varkensneus) met een klassiekje erachter - een combinatie die mij uitzonderlijk lijkt ... ?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
komen inderdaad geregeld voor, onder meer op L161 zie je dat geregeld.
-
Dag,
Op de IC E-verbinding worden de laatste maanden regelmatig gebrekkige M6-stammen gesignaleerd, met maar 4 i.p.v. 5 rijtuigen. Gisteren bestond IC E 1515 zelfs uit twee dergelijke stormrammen. Wat is hier de reden voor? Op andere M6-verbindingen (IC K, IR j, ...) zie je dat ontbreken van rijtuigen toch zelden of nooit? Het lijkt me dat er meer dan genoeg rijtuigen beschikbaar zijn in vergelijking met het aantal locs.
O ja, het I6bc-ligrijtuig, dat vorig jaar regelmatig in een aantal P-treinen opgenomen was, is opnieuw opgedoken. Deze keer hangt het achteraan P 8306 (Brussel-Zuid 17:06 - Hasselt 18:05), ter vervanging van het elfde M4-rijtuig. Komt dat zien...
Groeten,
Op de IC E-verbinding worden de laatste maanden regelmatig gebrekkige M6-stammen gesignaleerd, met maar 4 i.p.v. 5 rijtuigen. Gisteren bestond IC E 1515 zelfs uit twee dergelijke stormrammen. Wat is hier de reden voor? Op andere M6-verbindingen (IC K, IR j, ...) zie je dat ontbreken van rijtuigen toch zelden of nooit? Het lijkt me dat er meer dan genoeg rijtuigen beschikbaar zijn in vergelijking met het aantal locs.
O ja, het I6bc-ligrijtuig, dat vorig jaar regelmatig in een aantal P-treinen opgenomen was, is opnieuw opgedoken. Deze keer hangt het achteraan P 8306 (Brussel-Zuid 17:06 - Hasselt 18:05), ter vervanging van het elfde M4-rijtuig. Komt dat zien...
Groeten,
Ach, ik weet niet wat ze allemaal uitsteken met die M6. Gisteren reed een van de 2 stellen M6 op de verbinding Binche - LNO met 3 eersteklasrijtuigen. Dat is al weken zo. Ook dat zou toch opgelost moeten kunnen worden?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Net als locomotieven zijn rijtuigen verdeeld per onderhoudswerkplaats. Een werkplaats is dus verantwoordelijk voor zijn deel van het rollend materiaal. De werkplaats is al rijkelijker voorzien dan de andere alsook dat de ene werkplaats er beter in slaagt om de rijtuigen aan het werk te houden. Volgens mij moet je daar dus een beetje zoeken waarom op verbinding x geregeld een tekort is en op verbinding y en z er schijnbaar niets aan de hand is. Hierbij vermeld ik dat ook de IC J (luxemburg) geregeld kortere stammen krijgen (normaal 10 stuks en geregeld zijn het er maar 9 of
.