Noorderkempen Brecht !!!!!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Je kan ondertussen ook prijzen opvragen en online tickets aankopen voor een verbinding van/naar Noorderkempen.
spoorwegrealist
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
En intussen is de gewone dienst van start gegaan! Op de radio spraken ze symbolisch van "Brechtje"...
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Ik kan zeggen dat ik de eerste officiële reiziger richting Noorderkempen was (samen met een collega/fotograaf) en heb ook het geboortekaartje gekregen. Een missingske wel van het ACW dat dit initiatief nam en boreling 'Brechtje' voorstelde als een AM800 van 60m en 100ton.sncf-sncb schreef:En intussen is de gewone dienst van start gegaan! Op de radio spraken ze symbolisch van "Brechtje"...
De samenstelling werd trouwens gewijzigd: Bx-BD-T13-A-Bx waarbij beide delen van de trein (en dus de 4 rijtuigen) toegankelijk zijn voor de reizigers.
RTV heeft ter plaatse ook wat interviews afgenomen.
spoorwegrealist
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Inderdaad de meest logische oplossing zoals hier reeds eerder vernoemd.stefanic schreef:De samenstelling werd trouwens gewijzigd: Bx-BD-T13-A-Bx waarbij beide delen van de trein (en dus de 4 rijtuigen) toegankelijk zijn voor de reizigers.

-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
dan wordt het makkelijk om zwart te rijden
Tenzij er 2 TBGs meegaan natuurlijk

Tenzij er 2 TBGs meegaan natuurlijk


-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
en binnen 2min iedereen controleren om 2 verdiepingen?Hogersluys schreef:De TBG kan natuurlijk ook "van kant veranderen" in de Luchtbal.




Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Ik wil niet te pessimistisch klinken, maar het zal nog wel een tijdje duren voor die treinen zo druk bezet zijn dat dit niet meer kan. Luchtbal zal misschien nog (veel) meer succes hebben dan Brecht.Robin schreef:en binnen 2min iedereen controleren om 2 verdiepingen?Hogersluys schreef:De TBG kan natuurlijk ook "van kant veranderen" in de Luchtbal.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Zou kunnen...Luchtbal zou "transferium" worden (overstap plaats tussen verschillende vormen van vervoer) maar : wel afrit (in tegenstelling met Brecht).... maar geen parking, wel tram...geen deftige tramhalte .overweg13 schreef:
Ik wil niet te pessimistisch klinken, maar het zal nog wel een tijdje duren voor die treinen zo druk bezet zijn dat dit niet meer kan. Luchtbal zal misschien nog (veel) meer succes hebben dan Brecht.
Het zal nogal meevallen denk ik.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Luchtbal is misschien interessant voor de hollanders. Daar afstappen en dan tram op richting Metropolis.
Edit: trein rijdt niet 's avonds of in het weekend
Edit: trein rijdt niet 's avonds of in het weekend

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
waarom zou die dat in gods lieven hemel moeten doen?rds schreef:Luchtbal is misschien interessant voor de hollanders. Daar afstappen en dan tram op richting Metropolis.
Edit: trein rijdt niet 's avonds of in het weekend
hoeveel man zou daar per dag zijn, 500? en dan nog allemaal in de spitsuren.
geen nut om 's avonds en int weekend daar ook treinen te laten rijden
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Net de beperkte dienstregeling is een rem om het aantal reizigers. Denk aan de lijn 26, dwars door de grootste stad van België, met een enorm potentieel, maar door de beperkte amplitude (ook geen avond- en weekenddienst) komt het amper van de grond, slechts een hoop pendelaars maken er gebruik van. Natuurlijk is er nog een verschil, voor lijn 26 zijn er alternatieven (het stadsvervoer van Brussel), terwijl dat er niet of amper is voor lijn 4. Wie gaat nu de trein nemen naar Antwerpen, als hij niet met de trein terug kan?
Het probleem bij de NMBS is dat ze de trein amper kunnen zien voor ander vervoer dan voor pendelaars. Terwijl ook voor vrijetijdsbesteding het OV nuttig kan zijn voor heel wat mensen.
Het probleem bij de NMBS is dat ze de trein amper kunnen zien voor ander vervoer dan voor pendelaars. Terwijl ook voor vrijetijdsbesteding het OV nuttig kan zijn voor heel wat mensen.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
De NMBS krijgt vanaf nu elk jaar 1,9 miljoen euro van de staat om het exploitatietekort van die verbinding te compenseren.Nekvin schreef: waarom zou die dat in gods lieven hemel moeten doen?
Dat is 76 miljoen oude belgische frank.
Of 7280 euro per dag dat daar nu een trein rijdt.
Of nog anders uitgedrukt, 1915 ticketten Noorderkempen-Antwerpen die elke dag door de staat worden betaald zonder dat er iemand in de trein zit.
Dat is zo voorzien in de beheersovereenkomst.
Misschien dat dit een goede reden zou kunnen zijn om een betere dienstverlening aan te bieden.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Nou, als ik naar Metropolis wil pak ik de Benelux, en vanaf Antwerpen Centraal pak ik dan tram 6 (rijdt die eigenlijk nog? tijdje terug dat ik in A'pen ben geweest).rds schreef:Luchtbal is misschien interessant voor de hollanders. Daar afstappen en dan tram op richting Metropolis.
Edit: trein rijdt niet 's avonds of in het weekend
Een reden om mijn auto in Brecht te dumpen en dan de trein te pakken heb ik niet, vanwege de beperkte dienstregeling. Ik ga niet op dinsdagmiddag om 14:00 naar de bioscoop, ik ga op zaterdagavond om 20:00. En juist dan rijdt er geen trein meer.
Het is inderdaad jammer dat de NMBS-top de treinen ziet als weinig meer dan woon-werkverkeer, terwijl een goede verbinding met een hoop treinen juist interessant kan zijn. Zie bijvoorbeeld ook de nachttreinen, in Nederland toch wel een succes te noemen!