Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
stefanic

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door stefanic »

Je kan ondertussen ook prijzen opvragen en online tickets aankopen voor een verbinding van/naar Noorderkempen.
spoorwegrealist
Accelerat

Bericht door Accelerat »

En intussen is de gewone dienst van start gegaan! Op de radio spraken ze symbolisch van "Brechtje"...
stefanic

Bericht door stefanic »

sncf-sncb schreef:En intussen is de gewone dienst van start gegaan! Op de radio spraken ze symbolisch van "Brechtje"...
Ik kan zeggen dat ik de eerste officiële reiziger richting Noorderkempen was (samen met een collega/fotograaf) en heb ook het geboortekaartje gekregen. Een missingske wel van het ACW dat dit initiatief nam en boreling 'Brechtje' voorstelde als een AM800 van 60m en 100ton.
De samenstelling werd trouwens gewijzigd: Bx-BD-T13-A-Bx waarbij beide delen van de trein (en dus de 4 rijtuigen) toegankelijk zijn voor de reizigers.
RTV heeft ter plaatse ook wat interviews afgenomen.
spoorwegrealist
Dietrich

Bericht door Dietrich »

stefanic schreef:De samenstelling werd trouwens gewijzigd: Bx-BD-T13-A-Bx waarbij beide delen van de trein (en dus de 4 rijtuigen) toegankelijk zijn voor de reizigers.
Inderdaad de meest logische oplossing zoals hier reeds eerder vernoemd. :)
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Niemand foto's?
treinbruno

Bericht door treinbruno »

dan wordt het makkelijk om zwart te rijden :)
Tenzij er 2 TBGs meegaan natuurlijk :P
Afbeelding
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

De TBG kan natuurlijk ook "van kant veranderen" in de Luchtbal.
Robin

Bericht door Robin »

Hogersluys schreef:De TBG kan natuurlijk ook "van kant veranderen" in de Luchtbal.
en binnen 2min iedereen controleren om 2 verdiepingen? :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
overweg13

Bericht door overweg13 »

Robin schreef:
Hogersluys schreef:De TBG kan natuurlijk ook "van kant veranderen" in de Luchtbal.
en binnen 2min iedereen controleren om 2 verdiepingen? :roll:
Ik wil niet te pessimistisch klinken, maar het zal nog wel een tijdje duren voor die treinen zo druk bezet zijn dat dit niet meer kan. Luchtbal zal misschien nog (veel) meer succes hebben dan Brecht.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo

Bericht door dentheo »

overweg13 schreef:
Ik wil niet te pessimistisch klinken, maar het zal nog wel een tijdje duren voor die treinen zo druk bezet zijn dat dit niet meer kan. Luchtbal zal misschien nog (veel) meer succes hebben dan Brecht.
Zou kunnen...Luchtbal zou "transferium" worden (overstap plaats tussen verschillende vormen van vervoer) maar : wel afrit (in tegenstelling met Brecht).... maar geen parking, wel tram...geen deftige tramhalte .

Het zal nogal meevallen denk ik.
Theo
Groeten vanop de Heide
rds

Bericht door rds »

Luchtbal is misschien interessant voor de hollanders. Daar afstappen en dan tram op richting Metropolis.

Edit: trein rijdt niet 's avonds of in het weekend :twisted:
Nekvin

Bericht door Nekvin »

rds schreef:Luchtbal is misschien interessant voor de hollanders. Daar afstappen en dan tram op richting Metropolis.

waarom zou die dat in gods lieven hemel moeten doen?
hoeveel man zou daar per dag zijn, 500? en dan nog allemaal in de spitsuren.
geen nut om 's avonds en int weekend daar ook treinen te laten rijden
groentje

Bericht door groentje »

Net de beperkte dienstregeling is een rem om het aantal reizigers. Denk aan de lijn 26, dwars door de grootste stad van België, met een enorm potentieel, maar door de beperkte amplitude (ook geen avond- en weekenddienst) komt het amper van de grond, slechts een hoop pendelaars maken er gebruik van. Natuurlijk is er nog een verschil, voor lijn 26 zijn er alternatieven (het stadsvervoer van Brussel), terwijl dat er niet of amper is voor lijn 4. Wie gaat nu de trein nemen naar Antwerpen, als hij niet met de trein terug kan?
Het probleem bij de NMBS is dat ze de trein amper kunnen zien voor ander vervoer dan voor pendelaars. Terwijl ook voor vrijetijdsbesteding het OV nuttig kan zijn voor heel wat mensen.
Adler

Bericht door Adler »

Nekvin schreef: waarom zou die dat in gods lieven hemel moeten doen?
De NMBS krijgt vanaf nu elk jaar 1,9 miljoen euro van de staat om het exploitatietekort van die verbinding te compenseren.
Dat is 76 miljoen oude belgische frank.
Of 7280 euro per dag dat daar nu een trein rijdt.
Of nog anders uitgedrukt, 1915 ticketten Noorderkempen-Antwerpen die elke dag door de staat worden betaald zonder dat er iemand in de trein zit.
Dat is zo voorzien in de beheersovereenkomst.
Misschien dat dit een goede reden zou kunnen zijn om een betere dienstverlening aan te bieden.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

rds schreef:Luchtbal is misschien interessant voor de hollanders. Daar afstappen en dan tram op richting Metropolis.

Nou, als ik naar Metropolis wil pak ik de Benelux, en vanaf Antwerpen Centraal pak ik dan tram 6 (rijdt die eigenlijk nog? tijdje terug dat ik in A'pen ben geweest).

Een reden om mijn auto in Brecht te dumpen en dan de trein te pakken heb ik niet, vanwege de beperkte dienstregeling. Ik ga niet op dinsdagmiddag om 14:00 naar de bioscoop, ik ga op zaterdagavond om 20:00. En juist dan rijdt er geen trein meer.

Het is inderdaad jammer dat de NMBS-top de treinen ziet als weinig meer dan woon-werkverkeer, terwijl een goede verbinding met een hoop treinen juist interessant kan zijn. Zie bijvoorbeeld ook de nachttreinen, in Nederland toch wel een succes te noemen!
Plaats reactie