Pagina 29 van 39

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 12 jun 2009, 08:36
door stefanic
Je kan ondertussen ook prijzen opvragen en online tickets aankopen voor een verbinding van/naar Noorderkempen.

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 15 jun 2009, 08:08
door Accelerat
En intussen is de gewone dienst van start gegaan! Op de radio spraken ze symbolisch van "Brechtje"...

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 15 jun 2009, 10:01
door stefanic
sncf-sncb schreef:En intussen is de gewone dienst van start gegaan! Op de radio spraken ze symbolisch van "Brechtje"...
Ik kan zeggen dat ik de eerste officiƫle reiziger richting Noorderkempen was (samen met een collega/fotograaf) en heb ook het geboortekaartje gekregen. Een missingske wel van het ACW dat dit initiatief nam en boreling 'Brechtje' voorstelde als een AM800 van 60m en 100ton.
De samenstelling werd trouwens gewijzigd: Bx-BD-T13-A-Bx waarbij beide delen van de trein (en dus de 4 rijtuigen) toegankelijk zijn voor de reizigers.
RTV heeft ter plaatse ook wat interviews afgenomen.

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 15 jun 2009, 10:04
door Dietrich
stefanic schreef:De samenstelling werd trouwens gewijzigd: Bx-BD-T13-A-Bx waarbij beide delen van de trein (en dus de 4 rijtuigen) toegankelijk zijn voor de reizigers.
Inderdaad de meest logische oplossing zoals hier reeds eerder vernoemd. :)

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 15 jun 2009, 14:10
door Hogersluys
Niemand foto's?

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 15 jun 2009, 15:10
door treinbruno
dan wordt het makkelijk om zwart te rijden :)
Tenzij er 2 TBGs meegaan natuurlijk :P

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 15 jun 2009, 15:45
door Hogersluys
De TBG kan natuurlijk ook "van kant veranderen" in de Luchtbal.

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 15 jun 2009, 17:44
door Robin
Hogersluys schreef:De TBG kan natuurlijk ook "van kant veranderen" in de Luchtbal.
en binnen 2min iedereen controleren om 2 verdiepingen? :roll:

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 15 jun 2009, 17:58
door overweg13
Robin schreef:
Hogersluys schreef:De TBG kan natuurlijk ook "van kant veranderen" in de Luchtbal.
en binnen 2min iedereen controleren om 2 verdiepingen? :roll:
Ik wil niet te pessimistisch klinken, maar het zal nog wel een tijdje duren voor die treinen zo druk bezet zijn dat dit niet meer kan. Luchtbal zal misschien nog (veel) meer succes hebben dan Brecht.

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 15 jun 2009, 19:25
door dentheo
overweg13 schreef:
Ik wil niet te pessimistisch klinken, maar het zal nog wel een tijdje duren voor die treinen zo druk bezet zijn dat dit niet meer kan. Luchtbal zal misschien nog (veel) meer succes hebben dan Brecht.
Zou kunnen...Luchtbal zou "transferium" worden (overstap plaats tussen verschillende vormen van vervoer) maar : wel afrit (in tegenstelling met Brecht).... maar geen parking, wel tram...geen deftige tramhalte .

Het zal nogal meevallen denk ik.

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 16 jun 2009, 01:37
door rds
Luchtbal is misschien interessant voor de hollanders. Daar afstappen en dan tram op richting Metropolis.

Edit: trein rijdt niet 's avonds of in het weekend :twisted:

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 16 jun 2009, 03:02
door Nekvin
rds schreef:Luchtbal is misschien interessant voor de hollanders. Daar afstappen en dan tram op richting Metropolis.

Edit: trein rijdt niet 's avonds of in het weekend :twisted:
waarom zou die dat in gods lieven hemel moeten doen?
hoeveel man zou daar per dag zijn, 500? en dan nog allemaal in de spitsuren.
geen nut om 's avonds en int weekend daar ook treinen te laten rijden

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 16 jun 2009, 03:38
door groentje
Net de beperkte dienstregeling is een rem om het aantal reizigers. Denk aan de lijn 26, dwars door de grootste stad van Belgiƫ, met een enorm potentieel, maar door de beperkte amplitude (ook geen avond- en weekenddienst) komt het amper van de grond, slechts een hoop pendelaars maken er gebruik van. Natuurlijk is er nog een verschil, voor lijn 26 zijn er alternatieven (het stadsvervoer van Brussel), terwijl dat er niet of amper is voor lijn 4. Wie gaat nu de trein nemen naar Antwerpen, als hij niet met de trein terug kan?
Het probleem bij de NMBS is dat ze de trein amper kunnen zien voor ander vervoer dan voor pendelaars. Terwijl ook voor vrijetijdsbesteding het OV nuttig kan zijn voor heel wat mensen.

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 16 jun 2009, 07:37
door Adler
Nekvin schreef: waarom zou die dat in gods lieven hemel moeten doen?
De NMBS krijgt vanaf nu elk jaar 1,9 miljoen euro van de staat om het exploitatietekort van die verbinding te compenseren.
Dat is 76 miljoen oude belgische frank.
Of 7280 euro per dag dat daar nu een trein rijdt.
Of nog anders uitgedrukt, 1915 ticketten Noorderkempen-Antwerpen die elke dag door de staat worden betaald zonder dat er iemand in de trein zit.
Dat is zo voorzien in de beheersovereenkomst.
Misschien dat dit een goede reden zou kunnen zijn om een betere dienstverlening aan te bieden.

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Geplaatst: 16 jun 2009, 08:37
door AlexNL
rds schreef:Luchtbal is misschien interessant voor de hollanders. Daar afstappen en dan tram op richting Metropolis.

Edit: trein rijdt niet 's avonds of in het weekend :twisted:
Nou, als ik naar Metropolis wil pak ik de Benelux, en vanaf Antwerpen Centraal pak ik dan tram 6 (rijdt die eigenlijk nog? tijdje terug dat ik in A'pen ben geweest).

Een reden om mijn auto in Brecht te dumpen en dan de trein te pakken heb ik niet, vanwege de beperkte dienstregeling. Ik ga niet op dinsdagmiddag om 14:00 naar de bioscoop, ik ga op zaterdagavond om 20:00. En juist dan rijdt er geen trein meer.

Het is inderdaad jammer dat de NMBS-top de treinen ziet als weinig meer dan woon-werkverkeer, terwijl een goede verbinding met een hoop treinen juist interessant kan zijn. Zie bijvoorbeeld ook de nachttreinen, in Nederland toch wel een succes te noemen!