Exit HLE 16?
Re: Exit HLE 16?
Zij moeten al meer dan 120km/u rijden om uit hun weerstanden te komen, dit is gewoon niet haalbaar bij een goederentrein. Ze zouden veel te lang in hun weerstanden blijven hangen en die doorbranden.
Re: Exit HLE 16?
Ik ben zaterdag langsgefietst in Raeren en heb alleen maar een 51 zien staan buiten. Erachter stonden nog 2 kleine diesellocjes en een Frans stel.
Achter de loods stonden 3 andere diesellocs, maar ik heb geen idee welk type. Een 16 heb ik er (nog) niet zien staan.
Achter de loods stonden 3 andere diesellocs, maar ik heb geen idee welk type. Een 16 heb ik er (nog) niet zien staan.
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Exit HLE 16?
Het kan zijn dat de 16'en binnenstaan.
Ofwel zijn deze gewoon nog niet in Raeren geraakt?
Ofwel zijn deze gewoon nog niet in Raeren geraakt?
Re: Exit HLE 16?
Ik denk eerder dat laatste.
Ik ben trouwens ook niet op zoek gegaan naar een 16 hoor. Ik was gewoon over de Vennbahn aan het fietsen van Aken naar Konzen.
Ik ben trouwens ook niet op zoek gegaan naar een 16 hoor. Ik was gewoon over de Vennbahn aan het fietsen van Aken naar Konzen.
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Exit HLE 16?
Is er nog iemand gaan kijken naar die locomotieven in Gent Zeehaven ?
Ik heb nog een mooie foto van de HLE 1604 aldaar gefotografeerd.
Voor diegene die die loks nog recentelijk hebben gezien, zou ik zeggen niet verschieten als ge naar de foto kijkt...
Goed kijken zou ik zeggen, want zo ziet ze er niet meer uit.... K'heb er wat werk aan gehad, amaai...
Ik heb nog een mooie foto van de HLE 1604 aldaar gefotografeerd.
Voor diegene die die loks nog recentelijk hebben gezien, zou ik zeggen niet verschieten als ge naar de foto kijkt...
Goed kijken zou ik zeggen, want zo ziet ze er niet meer uit.... K'heb er wat werk aan gehad, amaai...

**********************************************************************************************************
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Exit HLE 16?
Ach ja, graag gedaan, maar ik had wel graag geweten wanneer ze verplaatst/overgebracht worden... Als iemand zo een BMX pd-efje kan te pakken krijgen ? 


**********************************************************************************************************
Re: Exit HLE 16?
De ene krijgt al graag is een rendierhoedje, de andere een fietske héhle2127 schreef:bedoel je geen BNX in plaats van een BMX ?

- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Exit HLE 16?
ja das wa ik moet hemmen ne BNX
, ik dacht al allee, ier klopte iets niet... Maar staan ze nog in Gent ? Weet iemand dat? Iemand me ne koersvelo om efkes rap te gaan zien ?






**********************************************************************************************************
Re: Exit HLE 16?
Er staat geen enkele 16 meer aan Casier in Deerlijk. Dat is me vanmorgen opgevallen.
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Exit HLE 16?
ja,nee, die drie die binnenstonden zijn verschroot, en die 2 die buiten stonden die zijn naar Gent-Zeehaven gebracht, maar dat is al een tijdje nu.
zie mijn foto's van de HLE 16 op Trainpaparazzo
zie mijn foto's van de HLE 16 op Trainpaparazzo

**********************************************************************************************************
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Re: Exit HLE 16?
Eerder 85 km/u voor T16 en 95 km/u voor T 15, T18 inderdaad 125 km/u sommige 40100 (sncf) 140 km/u... maakte hun uitermate ongeschikt voor goederen. Hoewel ze (T18- CC40100) wel (lichte) goederentreinen hebben gereden. (LQV-FVV lege dubbeldekwagens voor Renault Vilvoorde)KurtDS schreef:Zij moeten al meer dan 120km/u rijden om uit hun weerstanden te komen, dit is gewoon niet haalbaar bij een goederentrein. Ze zouden veel te lang in hun weerstanden blijven hangen en die doorbranden.
Re: Exit HLE 16?
En moest je dan zelfs iets doen op die loc uit zijn weerstanden te halen? Want je schreef zelf dat die Duitsers de 16 altijd in zijn weerstanden lieten:e49memling schreef:Eerder 85 km/u voor T16 en 95 km/u voor T 15, T18 inderdaad 125 km/u sommige 40100 (sncf) 140 km/u... maakte hun uitermate ongeschikt voor goederen. Hoewel ze (T18- CC40100) wel (lichte) goederentreinen hebben gereden. (LQV-FVV lege dubbeldekwagens voor Renault Vilvoorde)KurtDS schreef:Zij moeten al meer dan 120km/u rijden om uit hun weerstanden te komen, dit is gewoon niet haalbaar bij een goederentrein. Ze zouden veel te lang in hun weerstanden blijven hangen en die doorbranden.
e49memling schreef:Ook ooit mee gereden? trouwens alleen met de 1605-1606 heb ik in nood gestaan, zelfde probleem: aanzetweerstanden; de Duitsers blijven in de weerstanden rijden, je neemt over, en wat verder zijn ze kapot.
Re: Exit HLE 16?
Uit de weerstanden geraak je dus door die snelheden te halen en natuurlijk ook dor de juiste manipulatie van krachtwiel en krachtbol. Deze manier van aansturen werd in België gebruikt tot en met de locs van de jaren 80 (reeksen 11/12/21/27). Doch bij deze laatste zijn er geen aanzetweerstanden meer.