Re: BENELUX
Geplaatst: 25 apr 2011, 23:33
Verkanting wordt ook bij snelwegen gebruikt... vooral bij scherpe bochten (een heel "verkeerswisselaar / Knooppunt, de binnenboogjes)
MaartendeJ schreef:Verkanting wordt ook bij snelwegen gebruikt... vooral bij scherpe bochten (een heel "verkeerswisselaar / Knooppunt, de binnenboogjes)
Was terugvallen op het scenario van de werkzaamheden geen optie geweest? Ik bedoel, leuk dat er via Utrecht gereden wordt, maar bij gebrek aan goede paden voor die extra trein leverde dat gewoon een halfuur (of meer) vertraging op.MaartendeJ schreef:Vandaag was het een beetje een zooitje: Doordat er een werktrein is ontspoort op het Hogesnelheidswissel bij Lage Zwaluwe (waar de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Dordrecht-Roosendaal uit elkaar gaan); waardoor de Benelux werd omgeleid via 's-Hetogenbosch/Utrecht.
Dat ging ook niet helemaal goed, dus vertraging, uitval van treintjes.
Je mocht ook gebruik maken van Fyra zonder toeslag, ook als je enkel een binnenlands (Nl) kaartje had, of toch volgens NSHispeed. Om het leed te verzachten.rvdborgt schreef:Was terugvallen op het scenario van de werkzaamheden geen optie geweest? Ik bedoel, leuk dat er via Utrecht gereden wordt, maar bij gebrek aan goede paden voor die extra trein leverde dat gewoon een halfuur (of meer) vertraging op.MaartendeJ schreef:Vandaag was het een beetje een zooitje: Doordat er een werktrein is ontspoort op het Hogesnelheidswissel bij Lage Zwaluwe (waar de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Dordrecht-Roosendaal uit elkaar gaan); waardoor de Benelux werd omgeleid via 's-Hetogenbosch/Utrecht.
Dat ging ook niet helemaal goed, dus vertraging, uitval van treintjes.
Anderzijds is dit nog steeds wel beter dan het gewoonweg compleet opheffen van de Benelux bij een stremming in Nederland, zoals vorig jaar meermaals is gebeurd.
Groetjes,
Rian
En maar goed ook. Hoe langer de Beneluxtrein blijft bestaan, hoe beter. Er rijdt nu al een Thalys tussen Brussel en Amsterdam, je kan dus al kiezen voor een snellere, maar duurdere en niet-flexibele manier van reizen; waarom moet er dan een tweede soort HST komen, die de bestaande klassieke verbinding verdringt?FLV-FGSP schreef:December is in geen geval haalbaar
Omdat sommige spoorbazen verliefd zijn op blinkende HST's met "marktprijzen".Dieselfreak schreef:Hoe langer de Beneluxtrein blijft bestaan, hoe beter. Er rijdt nu al een Thalys tussen Brussel en Amsterdam, je kan dus al kiezen voor een snellere, maar duurdere en niet-flexibele manier van reizen; waarom moet er dan een tweede soort HST komen, die de bestaande klassieke verbinding verdringt?
Vandaag reden de OBB rijtuigen in de Benelux. Wat mij opviel dat er maar 1 1ste klasse rijtuig aanwezig in de trein.MaartendeJ schreef:Vanmorgen ook geen OBB-rijtuigen; loc is kapot.