Pagina 29 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 apr 2011, 23:33
door MaartendeJ
Verkanting wordt ook bij snelwegen gebruikt... vooral bij scherpe bochten (een heel "verkeerswisselaar / Knooppunt, de binnenboogjes)

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 apr 2011, 09:48
door dentheo
En op een wielerpiste... :) :)

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 apr 2011, 17:14
door MaartendeJ
Vandaag was het een beetje een zooitje: Doordat er een werktrein is ontspoort op het Hogesnelheidswissel bij Lage Zwaluwe (waar de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Dordrecht-Roosendaal uit elkaar gaan); waardoor de Benelux werd omgeleid via 's-Hetogenbosch/Utrecht.

Dat ging ook niet helemaal goed, dus vertraging, uitval van treintjes.

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 apr 2011, 20:10
door Steven
MaartendeJ schreef:Verkanting wordt ook bij snelwegen gebruikt... vooral bij scherpe bochten (een heel "verkeerswisselaar / Knooppunt, de binnenboogjes)

Bijgevolg is dit woord dus geen specifiek begrip eigen aan de spoorweg maar in gebruik in alle vormen van transport, van een trein over de gewone weg via een wielerpiste naar pistes voor racewagens om ergens te eindigen bij rollercoasters.

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 apr 2011, 20:22
door rvdborgt
MaartendeJ schreef:Vandaag was het een beetje een zooitje: Doordat er een werktrein is ontspoort op het Hogesnelheidswissel bij Lage Zwaluwe (waar de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Dordrecht-Roosendaal uit elkaar gaan); waardoor de Benelux werd omgeleid via 's-Hetogenbosch/Utrecht.

Dat ging ook niet helemaal goed, dus vertraging, uitval van treintjes.
Was terugvallen op het scenario van de werkzaamheden geen optie geweest? Ik bedoel, leuk dat er via Utrecht gereden wordt, maar bij gebrek aan goede paden voor die extra trein leverde dat gewoon een halfuur (of meer) vertraging op.

Anderzijds is dit nog steeds wel beter dan het gewoonweg compleet opheffen van de Benelux bij een stremming in Nederland, zoals vorig jaar meermaals is gebeurd.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 apr 2011, 20:26
door kika
rvdborgt schreef:
MaartendeJ schreef:Vandaag was het een beetje een zooitje: Doordat er een werktrein is ontspoort op het Hogesnelheidswissel bij Lage Zwaluwe (waar de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Dordrecht-Roosendaal uit elkaar gaan); waardoor de Benelux werd omgeleid via 's-Hetogenbosch/Utrecht.

Dat ging ook niet helemaal goed, dus vertraging, uitval van treintjes.
Was terugvallen op het scenario van de werkzaamheden geen optie geweest? Ik bedoel, leuk dat er via Utrecht gereden wordt, maar bij gebrek aan goede paden voor die extra trein leverde dat gewoon een halfuur (of meer) vertraging op.

Anderzijds is dit nog steeds wel beter dan het gewoonweg compleet opheffen van de Benelux bij een stremming in Nederland, zoals vorig jaar meermaals is gebeurd.

Groetjes,
Rian
Je mocht ook gebruik maken van Fyra zonder toeslag, ook als je enkel een binnenlands (Nl) kaartje had, of toch volgens NSHispeed. Om het leed te verzachten.

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 apr 2011, 12:24
door MaartendeJ
Vanmorgen ook geen OBB-rijtuigen; loc is kapot.

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 apr 2011, 10:39
door FLV-FGSP
Oostenrijkse rijtuigen op filmpje van TV-Brussel: http://www.zoomin.tv/site/video.cfm/lan ... am-Brussel

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 apr 2011, 11:55
door Hobbes
Ze gaan er blijkbaar van uit dat de Fyra eind dit jaar gaat rijden... Daar zijn ze bij instructie Antwerpen nog niet zo zeker van...
Er zijn nog steeds veel problemen met het V250 stel, homologatie is nog veraf, het is al bij al dikke brol. :?

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 apr 2011, 17:49
door FLV-FGSP
December is in geen geval haalbaar, maar dat weten de woordvoerders van de NMBS nog niet.

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 apr 2011, 18:14
door Dieselfreak
FLV-FGSP schreef:December is in geen geval haalbaar
En maar goed ook. Hoe langer de Beneluxtrein blijft bestaan, hoe beter. Er rijdt nu al een Thalys tussen Brussel en Amsterdam, je kan dus al kiezen voor een snellere, maar duurdere en niet-flexibele manier van reizen; waarom moet er dan een tweede soort HST komen, die de bestaande klassieke verbinding verdringt?

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 apr 2011, 18:19
door fets
De 9252 reed vandaag met twee traxxen: de 2836 en de 2816. Iemand een idee waarom?

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 apr 2011, 19:04
door FLV-FGSP
Dieselfreak schreef:Hoe langer de Beneluxtrein blijft bestaan, hoe beter. Er rijdt nu al een Thalys tussen Brussel en Amsterdam, je kan dus al kiezen voor een snellere, maar duurdere en niet-flexibele manier van reizen; waarom moet er dan een tweede soort HST komen, die de bestaande klassieke verbinding verdringt?
Omdat sommige spoorbazen verliefd zijn op blinkende HST's met "marktprijzen".

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 apr 2011, 19:07
door thefreak
@FLV-FGSP

Grapjas :lol: :lol: :lol:, de fyra amsterdam-brussel zal vanaf eind 2011(november gaan rijden) met volledig nederlands ns hi speed personeel, aangezien jullie belgjes de opleiding weer eens niet voor elkaar hebben.

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 apr 2011, 19:28
door hein
MaartendeJ schreef:Vanmorgen ook geen OBB-rijtuigen; loc is kapot.
Vandaag reden de OBB rijtuigen in de Benelux. Wat mij opviel dat er maar 1 1ste klasse rijtuig aanwezig in de trein.