Pagina 29 van 146

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 10 mar 2013, 21:21
door Shrek
Horatio schreef:Wat ik mij wel afvraag is dat 91% al uitgerust is met TBL1+ zoals hij beweerd. Want in de praktijk heb ik toch een andere indruk. (veel minder)
Het is inderdaad geen 91% van de seinen maar 91% van de risicodekking.
Een drukke lijn met snelle treinen en veel wisselstraten heeft een veel hoger risico dan een trage lijn met weinig treinen.
Plaatsen waar zeer weinig treinen komen (waar er dus weinig risico is) zijn nog bijlange niet allemaal uitgerust. Dat zal pas tegen 2015 zijn.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 10 mar 2013, 22:55
door Kevin90
Shrek schreef:
pietje schreef:Maar de technologische evolutie kan er wel voor zorgen dat die kast vol electronica zodanig verkleind wordt, dat ze niet groter is dan een laptop met een kabel aan naar de antenne.
2022/2025 is in de technologie nog een eeuwigheid.
Ik hoop het, het zou jammer zijn mochten de stomers niet meer kunnen rijden.

Maar even iets totaal anders:
Zijn er hier mensen op de hoogte van de ETCS-plannen van Crossrail, captrain en hun collegas ? Over 2 jaar wordt de hele Antwerpse regio uitgerust met ETCS. Dan zouden zij daar ook gebruik van kunnen maken als hun treinen aangepast zijn.
Als TB bij Xrail weet ik enkel dat onze Traxx loc ETCS heeft, maar of er ETCS op de class66/77 komt weet ik niet...

Gezien men in NL heeft mogen ondervinden dat de class66 zijn EMD computer moeilijkheden heeft met het ETCS systeem zal dit waarschijnelijk niet rap op de class66'en komen...

Komt hier nog bij dat de meeste loc leasing zijn, en er dus zeer weinig mag aan aangepast worden...

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 10 mar 2013, 22:57
door Steven
er gaat een moment komen dat ETCS verplicht zal zijn. Dat wil zeggen locs aanpassen of iets anders nemen zo simpel zal het zijn hoor. Dat punt is zeker geen 15 jaar ver meer.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 10 mar 2013, 23:19
door Kevin90
Steven schreef:er gaat een moment komen dat ETCS verplicht zal zijn. Dat wil zeggen locs aanpassen of iets anders nemen zo simpel zal het zijn hoor. Dat punt is zeker geen 15 jaar ver meer.
Dat is zeker waar... Maar de oudste class66 naderen de 2.000.000 km al, dus ik denk niet dat deze het verplichte ETCS tijdperk nog gaan meemaken.

De class77 (5-deurs versie van de class66) kan wel makkerlijker voorzien worden van ETCS, en hiervan rijden er in NL al meerdere van rond.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 10 mar 2013, 23:39
door Shrek
Kevin90 schreef: Als TB bij Xrail weet ik enkel dat onze Traxx loc ETCS heeft, maar of er ETCS op de class66/77 komt weet ik niet...

Gezien men in NL heeft mogen ondervinden dat de class66 zijn EMD computer moeilijkheden heeft met het ETCS systeem zal dit waarschijnelijk niet rap op de class66'en komen...

Komt hier nog bij dat de meeste loc leasing zijn, en er dus zeer weinig mag aan aangepast worden...
Dus de Traxx heeft een actieve ETCS-installatie? (dus niet uitgeschakeld zoals in die van B-log) Interessant, vanaf dat jullie diensten naar Zeebrugge rijden zal het dus met een stukje Full Supervision zijn. :)
Zijn er al testritten mee gebeurd dat jij weet?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 11 mar 2013, 00:18
door Kevin90
Shrek schreef:
Kevin90 schreef: Als TB bij Xrail weet ik enkel dat onze Traxx loc ETCS heeft, maar of er ETCS op de class66/77 komt weet ik niet...

Gezien men in NL heeft mogen ondervinden dat de class66 zijn EMD computer moeilijkheden heeft met het ETCS systeem zal dit waarschijnelijk niet rap op de class66'en komen...

Komt hier nog bij dat de meeste loc leasing zijn, en er dus zeer weinig mag aan aangepast worden...
Dus de Traxx heeft een actieve ETCS-installatie? (dus niet uitgeschakeld zoals in die van B-log) Interessant, vanaf dat jullie diensten naar Zeebrugge rijden zal het dus met een stukje Full Supervision zijn. :)
Zijn er al testritten mee gebeurd dat jij weet?

De loc opleiding is bezig voor de TB's in Genk... Of de ETCS actief is weet ik niet, ik weet enkel dat de loc ETCS aan boord heeft.

De loc rijdt af en toe al (vooral s'nachts) Met de LKW-WALTER naar Duitsland en terug.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 11 mar 2013, 19:42
door Shrek

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 12 mar 2013, 20:00
door peejee2
Shrek schreef:
Kevin90 schreef: Als TB bij Xrail weet ik enkel dat onze Traxx loc ETCS heeft, maar of er ETCS op de class66/77 komt weet ik niet...

Gezien men in NL heeft mogen ondervinden dat de class66 zijn EMD computer moeilijkheden heeft met het ETCS systeem zal dit waarschijnelijk niet rap op de class66'en komen...

Komt hier nog bij dat de meeste loc leasing zijn, en er dus zeer weinig mag aan aangepast worden...
Dus de Traxx heeft een actieve ETCS-installatie? (dus niet uitgeschakeld zoals in die van B-log) Interessant, vanaf dat jullie diensten naar Zeebrugge rijden zal het dus met een stukje Full Supervision zijn. :)
Zijn er al testritten mee gebeurd dat jij weet?
TRAXX'en zijn in Nederland wel al gehomologeerd, zie maar naar de eerste ersatz-Fyra. Dat waren TRAXX loco's met de oude Benelux rijtuigen. In België hebben ze het al twee maal geprobeerd maar zonder succes. Er waren zware tekortkomingen.
De software 7 van Bombardier zou volledig 2.3.0d moeten zijn (als die al klaar is) maar die is nog niet geïnstalleerd en dus zeker niet getest in België.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 12 mar 2013, 20:02
door peejee2
Steven schreef:er gaat een moment komen dat ETCS verplicht zal zijn. Dat wil zeggen locs aanpassen of iets anders nemen zo simpel zal het zijn hoor. Dat punt is zeker geen 15 jaar ver meer.
Volgens de huidige planning 2025. Da's dus net minder als 15 jaar :wink:

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 12 mar 2013, 20:04
door peejee2
Shrek schreef:http://datanews.knack.be/ict/nieuws/wal ... 937317.htm#
Zeer weinig fouten te vinden, zou het effectief een journalist zijn met kennis van zaken?

Toch niet van het Nederlands: er staat een dikke dt-fout in. :oops: en dat voor een journalist.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 12 mar 2013, 20:16
door twist297
Shrek schreef:
Kevin90 schreef: Als TB bij Xrail weet ik enkel dat onze Traxx loc ETCS heeft, maar of er ETCS op de class66/77 komt weet ik niet...

Gezien men in NL heeft mogen ondervinden dat de class66 zijn EMD computer moeilijkheden heeft met het ETCS systeem zal dit waarschijnelijk niet rap op de class66'en komen...

Komt hier nog bij dat de meeste loc leasing zijn, en er dus zeer weinig mag aan aangepast worden...
Dus de Traxx heeft een actieve ETCS-installatie? (dus niet uitgeschakeld zoals in die van B-log) Interessant, vanaf dat jullie diensten naar Zeebrugge rijden zal het dus met een stukje Full Supervision zijn. :)
Zijn er al testritten mee gebeurd dat jij weet?
Ik weet dat Belgorail eind vorig jaar testritten heeft uitgevoerd op L36(N) met de Traxx... Meer details ken ik niet

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 15 mar 2013, 20:54
door twist297
twist297 schreef:
Shrek schreef:
Kevin90 schreef: Als TB bij Xrail weet ik enkel dat onze Traxx loc ETCS heeft, maar of er ETCS op de class66/77 komt weet ik niet...

Gezien men in NL heeft mogen ondervinden dat de class66 zijn EMD computer moeilijkheden heeft met het ETCS systeem zal dit waarschijnelijk niet rap op de class66'en komen...

Komt hier nog bij dat de meeste loc leasing zijn, en er dus zeer weinig mag aan aangepast worden...
Dus de Traxx heeft een actieve ETCS-installatie? (dus niet uitgeschakeld zoals in die van B-log) Interessant, vanaf dat jullie diensten naar Zeebrugge rijden zal het dus met een stukje Full Supervision zijn. :)
Zijn er al testritten mee gebeurd dat jij weet?
Ik weet dat Belgorail eind vorig jaar testritten heeft uitgevoerd op L36(N) met de Traxx... Meer details ken ik niet
Dit weekend zijn er terug testen TTI ETCS met Traxx op L36(N)

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 16 mar 2013, 16:38
door Shrek
twist297 schreef:Dit weekend zijn er terug testen TTI ETCS met Traxx op L36(N)
En gaat dat over dezelfde configuratie als de crossrail traxxen?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 17 mar 2013, 04:52
door twist297
Shrek schreef:
twist297 schreef:Dit weekend zijn er terug testen TTI ETCS met Traxx op L36(N)
En gaat dat over dezelfde configuratie als de crossrail traxxen?
De configuratie van de traxxen ken ik niet. Maar ik veronderstel als er testen gebeuren met 1 bepaalde traxx configuratie en deze daarna wordt goedgekeurd, wordt deze configuratie dan niet toegepast op alle Traxxen (mits overeenkomsten misschien)?
Wat ik ook niet weet is of het Bombardier zelf is die de testen doet of 1 vd "gebruikers".

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 17 mar 2013, 12:06
door Robin
twist297 schreef:
Shrek schreef:
twist297 schreef:Dit weekend zijn er terug testen TTI ETCS met Traxx op L36(N)
En gaat dat over dezelfde configuratie als de crossrail traxxen?
De configuratie van de traxxen ken ik niet. Maar ik veronderstel als er testen gebeuren met 1 bepaalde traxx configuratie en deze daarna wordt goedgekeurd, wordt deze configuratie dan niet toegepast op alle Traxxen (mits overeenkomsten misschien)?
Wat ik ook niet weet is of het Bombardier zelf is die de testen doet of 1 vd "gebruikers".
Eerder deze week zijn er 2 traxxen uitgerust met software 7, deze gingen erna een proefrit doen op de baan.
Bombardier doet samen met personeel van TW FNND een hoop proeven zoals dubbeltractie, de rest is voor op de baan.