Pagina 30 van 48

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 04 mar 2018, 09:22
door dekooiker
Sterker nog: men heeft eens de werkdruk gemeten aan de hand van het aantal seconden dat iemand met iets bezig is.
De operator klikt met de muis of toetsenbord om twee seinen open te zetten = 1 seconde werk
De omroeper doet er 15 seconden over om iets om te roepen dus daar is de werkdruk hoger.
Nog steeds ziet men niet in hoe de vork aan de steel zit of wil het niet zien.
Daar er minder volk van basisniveau naar middenkader kan doorstromen door onmogelijk moeilijke examens zal het probleem niet snel verdwijnen.

De chefs die moeten inschatten hoeveel volk er op een seinpost nodig is moeten verplicht zoveel mogelijk volk afschaffen.
Eentje bijvragen is het onmogelijke vragen terwijl er regelmatig vacatures voor posten zijn waarvan we het nut in twijfel kunnen trekken.
Begrijpe wie kan.
En de trein, hij stond stille.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 04 mar 2018, 21:32
door Ducktape
Paul schreef: 03 mar 2018, 16:06
Ducktape schreef: 03 mar 2018, 13:10Sinds kort krijgen we berichten om energiezuiniger te rijden, als je dan 5 seconden te vroeg een 2G sein passeert en je ziet in de verte het sein van rood naar groen verspringen, dat is om uw kas op te fretten hoor.
Wordt dat probleem met ECTS niet opgelost dan? Of moeten jullie in zo'n geval nog altijd tegen 25 km/u blijven voortkruipen tot aan de voet van dat groene sein?
Zoals Shrek het zegt klopt het idd. Infrabel zou ook eurobakens bij kunnen plaatsen, zodat er vaker nieuwe informatie ontvangen kan worden, maar dat kost blijkbaar enorm veel geld om te doen, dus doen ze het niet al te vaak. In Antwerpen-Berchem liggen er bv bijna overal extra bakens langs de perrons.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 04 mar 2018, 22:33
door rvdborgt
Het valt me trouwens op dat de ICE vanuit Duitsland in Luik wel op een normale manier binnenrijdt, terwijl ook daar het uitrijsein gesloten is.
Waar zou dat aan liggen?

Groetjes,
Rian

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 04 mar 2018, 23:21
door Shrek
rvdborgt schreef: 04 mar 2018, 22:33 Het valt me trouwens op dat de ICE vanuit Duitsland in Luik wel op een normale manier binnenrijdt, terwijl ook daar het uitrijsein gesloten is.
Waar zou dat aan liggen?
Duitse bestuurders zijn gewoon van met remcurves te werken, in PZB en LZB zitten die immers ook. Als ze dan in Luik onder ETCS moeten remmen is dat voor hen 2 vingers in de neus.

Sommige Belgische bestuurders moeten de finesses van het systeem nog in de vingers krijgen.
brouckie schreef: 01 mar 2018, 13:11 Remcurve ETCS is veel te sportief. Ook ik rem bij een stopopdracht direct naar mijn doelsnelheid, zeker als ik weet dat een sein nodeloos dicht staat. Plaatsen waar ik weet dat er nog een kruising is rij ik iets dichter tegen de curve, maar nog altijd met voldoende marge.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 04 mar 2018, 23:58
door traxie
pastore schreef:Vandaag te Hasselt wederom een losse rit die op tijd open stond richting Tongeren.
Trein kwam niet in beweging, de bestuurder was zowel via gsm-r als via gsm onbereikbaar. Uiteindelijk via de treinbegeleider te weten gekomen dat de trein nog totaal niet klaar was voor vertrek.
Hierdoor stonden langs twee kanten goederentreinen stil.
Even later een volgende losse rit die naar Tongeren moest vertrekken, wegens storing met S422. Ook deze bestuurder totaal onbereikbaar. Bovendien was ook deze trein niet tijdig klaar.

Op deze manier sta je in Hasselt inderdaad weer stil zonder dat je in de verste verte een andere trein ziet rijden.
Ik vind het maar logisch dat je een trein klaar meldt als bestuurder / boordchef. Blijkbaar tijd dat jullie dat principe ook invoeren daar. De uitzondering vind ik een rangering. Daar is bellen niet altijd aangewezen bij van kant keren.

Binnenkomen op rood

Geplaatst: 05 mar 2018, 11:09
door dekooiker
Klaarmelden is natuurlijk niet verkeerd maar het zou logisch moeten zijn dat als het vertrekuur aangebroken is de trein zonder meer kan rijden.
Tenzij er voorafgaandelijk gemeld wordt dat dat niet kan.
Al te frequent hoor je pas als het sein openstaat dat er nog iets moet gebeuren, treinpersoneel niet aanwezig is enz...
Gezien men in Hasselt nogal snel geschokt is als een sein gesloten wordt zal het probleem voor kruisende treinen niet meteen verbeteren.
Doe gewoon wat moet gedaan worden.
Meer vragen we niet.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 05 mar 2018, 23:25
door CursorX
Vandaag mee geweest met een niet nader genoemde trein van Oostende naar Eupen.
Te Brugge heeft deze vertraging opgelopen omdat die op een ander perron dan gebruikelijk moest toekomen en dan ook nog eens via de tragere zijlijn de 50a weer op moest.
Deze trein is tot in Eupen met deze vertraging blijven rijden omdat alle inritseinen van alle stations die aangedaan werden op 2 geel stonden en uitritseinen op rood. Het moment dat je dan net stil staat springen deze op groen, zonder dat iets gekruisd is of iets voor je zit.
Ik begrijp dat sommigen hierdoor gefrustreerd geraken...

Ohja, voor de lieve vrede laat ik in 't midden wiens fout dit is, want ik begrijp ook goed dat je op een blok niet alles alleen kan...

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 05 mar 2018, 23:42
door rvdborgt
Shrek schreef: 04 mar 2018, 23:21
rvdborgt schreef: 04 mar 2018, 22:33Het valt me trouwens op dat de ICE vanuit Duitsland in Luik wel op een normale manier binnenrijdt, terwijl ook daar het uitrijsein gesloten is.
Waar zou dat aan liggen?
Duitse bestuurders zijn gewoon van met remcurves te werken, in PZB en LZB zitten die immers ook. Als ze dan in Luik onder ETCS moeten remmen is dat voor hen 2 vingers in de neus.
Zijn dat tegenwoordig Duitse machinisten dan? Ik dacht dat er nog steeds vanaf Keulen een NMBS-machinist kwam. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Groetjes,
Rian

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 06 mar 2018, 00:01
door Steven
ICE is normaal 50/50 verdeeld tussen de Belgische en Duitse treinbestuurders.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 06 mar 2018, 21:18
door rvdborgt
Vanavond overigens voor het eerst dit jaar op groen binnengekomen in Leuven (spoor 3).

Groetjes,
Rian

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 07 mar 2018, 06:53
door Tim
rvdborgt schreef: 06 mar 2018, 21:18 Vanavond overigens voor het eerst dit jaar op groen binnengekomen in Leuven (spoor 3).
Goed dat de lamp niet meteen gesprongen is van nooit te gebruiken :lol:

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 07 mar 2018, 11:05
door HLE 2302
rvdborgt schreef: 06 mar 2018, 21:18 Vanavond overigens voor het eerst dit jaar op groen binnengekomen in Leuven (spoor 3).

Groetjes,
Rian
Dat moet een vergissing geweest zijn!

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 07 mar 2018, 11:07
door Shrek
Tim schreef: 07 mar 2018, 06:53
rvdborgt schreef: 06 mar 2018, 21:18 Vanavond overigens voor het eerst dit jaar op groen binnengekomen in Leuven (spoor 3).
Goed dat de lamp niet meteen gesprongen is van nooit te gebruiken :lol:
Bij elke Thalys, ICE of P-trein BRussel-Visé wordt die lamp gebruikt, dus ze zal nog wel werken :wink:

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 10 mar 2018, 16:06
door brouckie
rvdborgt schreef: 06 mar 2018, 21:18 Vanavond overigens voor het eerst dit jaar op groen binnengekomen in Leuven (spoor 3).

Groetjes,
Rian
Gisteren met de IC 5** zowel in de heen- als in de terugrit met groen Leuven binnen (en ik was op tijd). Is er eindelijk iets in gang geschoten bij Infrabel of had ik gewoon geluk?

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 10 mar 2018, 17:02
door overweg13
brouckie schreef: 10 mar 2018, 16:06
Gisteren met de IC 5** zowel in de heen- als in de terugrit met groen Leuven binnen (en ik was op tijd). Is er eindelijk iets in gang geschoten bij Infrabel of had ik gewoon geluk?
Misschien hebben ze je diensten opgevraagd en lezen ze dit forum. :lol: