Dienstregeling december 2017
Re: Dienstregeling december 2017
Ik ben ook nog steeds voorstander om een semi IC Antwerpen-Mechelen-Luchthaven-Europese Wijk-Etterbeek in het leven te roepen. Zou eindelijk een rechtstreekse verbinding vanuit Antwerpen naar Schuman en de VUB zijn. Van L161 heb ik wel onvoldoende kennis om te weten waar die het beste zou kunnen keren.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Dienstregeling december 2017
Die verbinding is nu wel gekoppeld aan de 40xx Charleroi - Luchthaven.
Re: Dienstregeling december 2017
*nu we toch utopisch bezig zijn*: verleng de Charleroi dan ook naar Antwerpen, elk kwartier een trein op Antwerpen-Luchthaven!Klassiekje schreef: ↑25 okt 2017, 15:35 Die verbinding is nu wel gekoppeld aan de 40xx Charleroi - Luchthaven.
Re: Dienstregeling december 2017
Een snelle en betrouwbare (dus niet met de vertragingsgevoelige Benelux) halfuurverbinding tussen Antwerpen & Mechelen (beide samen goed voor 610.000 inw.) en de Luchthaven die van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat rijdt lijkt me een realistische vraag en geen utopische...
Ter vergelijking :
Leuven (100.000 inw.), twee verbindingen per uur op 13 minuten vanaf 05h09 (eerste vertrek in Leuven) tot 23h38 (laatste vertrek in Luchthaven) plus bijkomende extra late trein om 00h47.
Gent (260.000 inw.), twee verbindingen per uur op 56 minuten (waarvan 1 met overstap) vanaf 04h37 (eerste vertrek in Gent) tot 23h03 (laatste vertrek in Luchthaven) plus bijkomende extra late trein om 00h03.
Ter vergelijking :
Leuven (100.000 inw.), twee verbindingen per uur op 13 minuten vanaf 05h09 (eerste vertrek in Leuven) tot 23h38 (laatste vertrek in Luchthaven) plus bijkomende extra late trein om 00h47.
Gent (260.000 inw.), twee verbindingen per uur op 56 minuten (waarvan 1 met overstap) vanaf 04h37 (eerste vertrek in Gent) tot 23h03 (laatste vertrek in Luchthaven) plus bijkomende extra late trein om 00h03.
Re: Dienstregeling december 2017
In Etterbeek is dat geen ideale situatie, Brussel-Luxemburg even verderop zit ook goed voel.Ducktape schreef: ↑25 okt 2017, 13:51 Ik ben ook nog steeds voorstander om een semi IC Antwerpen-Mechelen-Luchthaven-Europese Wijk-Etterbeek in het leven te roepen. Zou eindelijk een rechtstreekse verbinding vanuit Antwerpen naar Schuman en de VUB zijn. Van L161 heb ik wel onvoldoende kennis om te weten waar die het beste zou kunnen keren.
Als je de reeks 25xx/40xx gaat verlengen tot Antwerpen zit je weer met een lange, storingsgevoelige verbinding. Die wil je echt niet als dagelijkse trein.
Re: Dienstregeling december 2017
Ik weet niet of het probleem licht bij 'lange, storingsgevoelige series', er zijn genoeg series die ook lang zijn, maar daarom niet storingsgevoeliger dan een doorsnee korte serie. Langere series bieden ook extra comfort voor wie de hele rit moet. Of het in dit geval een goed idee is, weet ik niet en moet eerst onderzocht worden, maar ik ben het niet helemaal eens met de schrik voor lange series. Als er knelpunten zijn, dan moet je die aanpakken.
Het idee van reizigersstiptheid zou wel eens weer op tafel mogen, wat ben je ermee als je aansluitende trein op tijd vertrekt, als je daardoor je aansluiting voor je neus ziet wegrijden, bijvoorbeeld? Iets wat er overigens nog op achteruit is gegaan sinds de NMBS en Infrabel op stiptheid worden afgerekend...
Het idee van reizigersstiptheid zou wel eens weer op tafel mogen, wat ben je ermee als je aansluitende trein op tijd vertrekt, als je daardoor je aansluiting voor je neus ziet wegrijden, bijvoorbeeld? Iets wat er overigens nog op achteruit is gegaan sinds de NMBS en Infrabel op stiptheid worden afgerekend...
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2017
Als Dinant-Antwerpen te lang is, waarom dan niet van Louvain-la-Neuve of Wavre tot Vilvoorde of Mechelen? Al die stations zijn nu reeds eindpunt voor S-treinen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2017
Alsof er ooit iemand van Binche naar Turnhout reist ;)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Dienstregeling december 2017
Ottignies - Brussel zit propvol, daar kan geen enkele trein meer bij.jan_olieslagers schreef:Als Dinant-Antwerpen te lang is, waarom dan niet van Louvain-la-Neuve of Wavre tot Vilvoorde of Mechelen? Al die stations zijn nu reeds eindpunt voor S-treinen.
Re: Dienstregeling december 2017
Mijn verontwaardiging over de verbinding tussen Antwerpen en de Luchthaven is zonet nog wat meer gestegen :
De NMBS verlangt blijkbaar extra geld van reizigers die - bij gebrek aan de Benelux in de vroege uren - gebruik maken van een trage verbinding via Brussel Noord ?
Ik dacht dat een langere reisweg in combinatie met een kortere reistijd altijd toegelaten was ?
Dankzij de knulligheid van de NMBS voor deze verbinding zal de Airport Express bus (http://www.airportexpress.be) nog lang mogen dieselwalmen in de files op de E19...

De NMBS verlangt blijkbaar extra geld van reizigers die - bij gebrek aan de Benelux in de vroege uren - gebruik maken van een trage verbinding via Brussel Noord ?
Ik dacht dat een langere reisweg in combinatie met een kortere reistijd altijd toegelaten was ?
Dankzij de knulligheid van de NMBS voor deze verbinding zal de Airport Express bus (http://www.airportexpress.be) nog lang mogen dieselwalmen in de files op de E19...

-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2017
Dat mag zeker, de website geeft veel te vaak de melding dat je 2 biljetten nodig hebt, terwijl dat natuurlijk niet zo is. De website houdt er alleen geen rekening mee of die omweg effectief sneller is dan te wachten op de rechtstreekse trein. Meestal is dat niet het geval als je vanuit naar Antwerpen naar de luchthaven wil, maar op dat tijdstip dus wel. Zoals Dutordoir vorige week nog vermeldde loopt niet alles zoals zou moeten bij de IT-dienst van het bedrijf...Portbou schreef: ↑28 okt 2017, 13:50 Mijn verontwaardiging over de verbinding tussen Antwerpen en de Luchthaven is zonet nog wat meer gestegen :
De NMBS verlangt blijkbaar extra geld van reizigers die - bij gebrek aan de Benelux in de vroege uren - gebruik maken van een trage verbinding via Brussel Noord ?
Ik dacht dat een langere reisweg in combinatie met een kortere reistijd altijd toegelaten was ?
Re: Dienstregeling december 2017
Dat is al sinds jaren een oud zeer bij de planner van de NMBS, dat er te pas en te onpas vermeld wordt dat je "twee biljetten nodig hebt" (vroeger: "een via-biljet") terwijl dat absoluut niet klopt. Vaak wordt als reden vermeld: "een station wordt tweemaal aangedaan". Voor alle overstappen in Brussel-Noord waarbij je tweemaal door Schaarbeek rijdt (zonder daar te stoppen) wordt dat vermeld. Vraag maar eens de verbindingen op van Vilvoorde naar Leuven, of van Vilvoorde naar Kortenberg bijvoorbeeld. Of van Antwerpen-Centraal naar Luik-Guillemins. Dat is toch te gek voor woorden. Ik snap niet dat ze die fouten er niet uit kunnen halen.trainlovertje schreef: ↑28 okt 2017, 14:31 Dat mag zeker, de website geeft veel te vaak de melding dat je 2 biljetten nodig hebt, terwijl dat natuurlijk niet zo is. De website houdt er alleen geen rekening mee of die omweg effectief sneller is dan te wachten op de rechtstreekse trein. Meestal is dat niet het geval als je vanuit naar Antwerpen naar de luchthaven wil, maar op dat tijdstip dus wel. Zoals Dutordoir vorige week nog vermeldde loopt niet alles zoals zou moeten bij de IT-dienst van het bedrijf...