Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Dietrich »

Inderdaad die laatste trein is al omstreeks 19h. Wie eens wat langer moet doorwerken of nog iets anders wilt doen ('s avonds dineren in de stad bvb) moet er niet aan denken nog in Brecht te geraken. Ikzelf zou dan toch ook kiezen voor de wagen hoor.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Leuk dus dát er wat rijdt, maar je hebt er eigenlijk alleen iets aan als je een 9-to-5-job hebt. Mensen die bijvoorbeeld bij Metropolis werken en een avondshift hebben, hebben hier ook al niks aan. Hopelijk breidt NMBS het aanbod snel uit... maar evenzogoed heffen ze de trein volgend jaar op wegens reizigersgebrek :lol:
dentheo

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef:Leuk dus dát er wat rijdt, maar je hebt er eigenlijk alleen iets aan als je een 9-to-5-job hebt. Mensen die bijvoorbeeld bij Metropolis werken en een avondshift hebben, hebben hier ook al niks aan. Hopelijk breidt NMBS het aanbod snel uit... maar evenzogoed heffen ze de trein volgend jaar op wegens reizigersgebrek :lol:
Wanneer je ermee rekening houdt dat de meeste vroeg en late shiften gelopen worden op industrieterreinen zonder station, zijn er bijna geen treinen voor werkers in vroege en late shift.... Treinen alleen zouden het ook niet oplossen, voor en natransport moet er ook zijn.
Het zou kunnen lukken voor mensen in ziekenhuizen in stadcentra, maar dan houdt het op, de havenbedrijven (containers, scheikunde enz.) zijn praktisch onbereikbaar voor 6 uur 's morgens....
Theo
Groeten vanop de Heide
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

AlexNL schreef:
rds schreef:Luchtbal is misschien interessant voor de hollanders. Daar afstappen en dan tram op richting Metropolis.

Edit: trein rijdt niet 's avonds of in het weekend :twisted:
Nou, als ik naar Metropolis wil pak ik de Benelux, en vanaf Antwerpen Centraal pak ik dan tram 6 (rijdt die eigenlijk nog? tijdje terug dat ik in A'pen ben geweest).
Tram 6 rijdt inderdaad nog, het is trouwens onze nieuwste tramlijn.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
dentheo

Bericht door dentheo »

doggys2 schreef:
Tram 6 rijdt inderdaad nog, het is trouwens onze nieuwste tramlijn.
Stopt die onder het station Luchtbal ???
Theo
Groeten vanop de Heide
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Hij heeft een halte niet ver van het station Luchtbal.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
overweg13

Noorderkempen de foto's

Bericht door overweg13 »

Dag,

Ik ben vandaag op pad getrokken naar Noorderkempen, dat maar één overstap van Halle (Brabant) ligt, als je het als volgt doet:

Halle - Antwerpen-Centraal 3110 11:19 12:25 - stipt - ms 358
Antwerpen-Centraal - Noorderkempen 612 12:37 12:52 - +1 - 65040 - 61051 - 1307 - 69048 - 65038 (= FN R61)

Noorderkempen - Antwerpen-Centraal - Antwerpen-Centraal 634 14:08 - 14:23 - stipt - als boven
Antwerpen-Centraal - Halle 3136 14:35 15:41 - +6 - ms 314

Ik nam er 28 foto's, die allemaal te zien zijn op http://s62.photobucket.com/albums/h98/o ... derkempen/ maar ik wil jullie dit voorsmaakje niet onthouden:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Met vriendelijke groet

overweg13
Presario

Bericht door Presario »

Leuke foto's! Ze hebben precies ondertussen de samenstelling al veranderd?
overweg13

Bericht door overweg13 »

Presario schreef:Leuke foto's! Ze hebben precies ondertussen de samenstelling al veranderd?
Ik geloof ergens gelezen te hebben dat ze de loc naar het midden opgeschoven hebben.
Met vriendelijke groet

overweg13
treinbruno

Bericht door treinbruno »

was den trein naar noorderkempen druk? :P
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

mooie platen !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
overweg13

Bericht door overweg13 »

treinbruno schreef:was den trein naar noorderkempen druk? :P
De 612 een 8-tal reizigers, de 613 een 10-tal. Volgens personeel haalt men op dit ogenblik 300 reizigers per dag; De parking stond inderdaad voor 2/3 vol, en dat was minder dan anders (vakantie?). Opvallend was ook de belangstelling voor de trein vanwege niet-reizigers. Ik sprak met een koppel per fiets dat elke dag de auto's en fietsen komt tellen. Verleden week stonden er 30 fietsen, vandaag 36. Het is alleszins geen doodse bedoening, daar rond en in het station.
Met vriendelijke groet

overweg13
260689

Bericht door 260689 »

We zullen zien wat het op 1 september zal gebeuren. Maar het is toch al een goed teken dat meer mensen de weg naar het station van Brecht vinden.
Trammist

Bericht door Trammist »

overweg13 schreef: De 612 een 8-tal reizigers, de 613 een 10-tal. Volgens personeel haalt men op dit ogenblik 300 reizigers per dag; De parking stond inderdaad voor 2/3 vol, en dat was minder dan anders (vakantie?). Opvallend was ook de belangstelling voor de trein vanwege niet-reizigers. Ik sprak met een koppel per fiets dat elke dag de auto's en fietsen komt tellen. Verleden week stonden er 30 fietsen, vandaag 36. Het is alleszins geen doodse bedoening, daar rond en in het station.
Laat me raden: het waren bejaarden???
overweg13

Bericht door overweg13 »

Trammist schreef:
overweg13 schreef: De 612 een 8-tal reizigers, de 613 een 10-tal. Volgens personeel haalt men op dit ogenblik 300 reizigers per dag; De parking stond inderdaad voor 2/3 vol, en dat was minder dan anders (vakantie?). Opvallend was ook de belangstelling voor de trein vanwege niet-reizigers. Ik sprak met een koppel per fiets dat elke dag de auto's en fietsen komt tellen. Verleden week stonden er 30 fietsen, vandaag 36. Het is alleszins geen doodse bedoening, daar rond en in het station.
Laat me raden: het waren bejaarden???
Hoe raad je het?
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie