Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 12 apr 2009, 21:16
Wat is een "officieel grensstation"?deadlock schreef: Dat zegt niet zo heel erg veel. Arnhem ligt verder van de grens en is wel een officiëel grensstation.
Wim
Wat is een "officieel grensstation"?deadlock schreef: Dat zegt niet zo heel erg veel. Arnhem ligt verder van de grens en is wel een officiëel grensstation.
In Arnhem, Venlo, Roosendaal en Maastricht (en waarschijnlijk nog wel een paar) mogen locomotieven van de aan de andere kant van de grens heersende maatschappijen rijden zonder dat ze officiëel volgens de Nederlandse eisen toegelaten zijn tot het spoorwegnetwerk. Anders zouden treinen de grens niet over kunnen. Alhoewel het zou kunnen zijn dat dat in Arnhem opgeheven is omdat eigenlijk alles in Emmerich gewisseld wordt.wimpiespoor schreef:Wat is een "officieel grensstation"?deadlock schreef: Dat zegt niet zo heel erg veel. Arnhem ligt verder van de grens en is wel een officiëel grensstation.
Wim
Waarom heeft de 13 dan een toelating nodig voor Maastricht?deadlock schreef:In Arnhem, Venlo, Roosendaal en Maastricht (en waarschijnlijk nog wel een paar) mogen locomotieven van de aan de andere kant van de grens heersende maatschappijen rijden zonder dat ze officiëel volgens de Nederlandse eisen toegelaten zijn tot het spoorwegnetwerk.
Heb je daar een bron van?rvdborgt schreef:Waarom heeft de 13 dan een toelating nodig voor Maastricht?deadlock schreef:In Arnhem, Venlo, Roosendaal en Maastricht (en waarschijnlijk nog wel een paar) mogen locomotieven van de aan de andere kant van de grens heersende maatschappijen rijden zonder dat ze officiëel volgens de Nederlandse eisen toegelaten zijn tot het spoorwegnetwerk.
Groetjes,
Rian
NS, IVW, NMBS, nog meer nodig? Er zijn in het najaar van 2006 testritten geweest en daarna is er een "verklaring van geen bezwaar" afgegeven. Daarop is gereden tot afgelopen december. Na de aanpassing van de het baanvak voor de ED-rem van de 13 is, als het goed is, een definitieve toelating afgegeven.deadlock schreef:Heb je daar een bron van?rvdborgt schreef:Waarom heeft de 13 dan een toelating nodig voor Maastricht?deadlock schreef:In Arnhem, Venlo, Roosendaal en Maastricht (en waarschijnlijk nog wel een paar) mogen locomotieven van de aan de andere kant van de grens heersende maatschappijen rijden zonder dat ze officiëel volgens de Nederlandse eisen toegelaten zijn tot het spoorwegnetwerk.
Maar waarom kan ik daar verder nergens keuringsrapporten vindenAls met een buitenlandse registratie en zonder aanpassingen voor Nederland alleen op grensbaanvakken wordt gereden, wordt alleen eenmalig een inzetcertificaat voor het type afgegeven. Andere voertuigen van hetzelfde type mogen zonder verdere formaliteiten op de betrokken grensbaanvakken worden ingezet.