Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5481
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door overweg13 »

Adler schreef:
Steven schreef:Ga dan zelf is verdeler spelen in dat dominospel.
Ik ga juist niets spelen.
Als je altijd maar meer reizigers wil vervoeren, zoals die heren van het bestuur altijd beloven, zorg er dan eerst voor dat je voldoende materieel hebt dat niet bij het minste defekt gaat.
Nu maak je het proces van de politiek. En laat ons wel wezen, ik vind ook dat de NMBS niet tegen de taak op kan die de politiek haar in de schoenen wil schuiven. Bij het minste probleem zijn de gevolgen onoverzienbaar; dat zou veel minder het geval zijn mocht er wat meer reserve zijn (materieel én personeel!). Maar zelfs dan zou het wel eens kunnen dat een trein niet met het voorziene type materieel gereden kan worden. De echte miserie moet trouwens nog beginnen, nu het lijkt te gaan dooien.
Met vriendelijke groet

overweg13
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door ferry »

Hoi

Het probleem van het ontbreken vh reservematerieel is zeer groot.Vandaag was IR Antw-Brus van 15:06 afgeschaft(M5); ook de trein van 17:06(=hetzelfde stel) was weer afgeschaft; er was geen reservematerieel voorhanden.
Nochtans zijn er op sommige treinen verminderde samenstellingen door de vakantieperiode.
Zo rijden de L treinen van of naar Essen/Roosendaal) Antw a. 08:26 en vertrek 16:35 thans met 1x4 ipv 2x4. Als ge er dan rekening meehoudt dat dieze trein op huidig moment de enige verbinding vormt met Nederland hoeft er geen tekening bij!


f
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Kristofke »

tsja dat krijg je als reservematerieel ergens geparkeerd staat op een van de grote bundels van het land

het heeft geen zin om een ram uit een bundel te gaan halen om dan te vertrekken met een half uur of drie kwartier vertraging, met als gevolg de terugrit ook nog eens vertraging heeft

in deze rustige periode is er trouwens materieel "genoeg", er zijn een pak P treinen die momenteel op stal staan voor twee weken
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:
in deze rustige periode is er trouwens materieel "genoeg", er zijn een pak P treinen die momenteel op stal staan voor twee weken
Dacht ik ook maar aan onze "internationale" stoptrein op lijn 12 is dat niet te zien... :cry: :cry:
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Kristofke »

Roosendaal zal wel van alle uitzonderingen hebben ivm toegelaten materieel

al moet er toch ergens nog een varkensneus stilstaan deze vakantie

maar goed hé seg, het is geen geheim dat het management van de NMBS denkt dat tijdens de Kerstvakantie mensen de trein niet nemen hé ;)

ze zouden niet liever dan twee weken op zondagdienst rijden
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5481
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door overweg13 »

Kristofke schreef: in deze rustige periode is er trouwens materieel "genoeg", er zijn een pak P treinen die momenteel op stal staan voor twee weken
Waarschijnlijk is dit absoluut geen rustige periode: het door de wintertoestand uitgevallen materieel moet hersteld worden; En ik kan me voorstellen dat onderhoudsposten en ateliers op een laag pitje draaien, omdat veel mensen vakantie nemen. En kom nu niet zeggen dat men die vakantie dan maar moet intrekken: dan rijden er geen treinen meer, vrees ik.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door dentheo »

overweg13 schreef:
Kristofke schreef: in deze rustige periode is er trouwens materieel "genoeg", er zijn een pak P treinen die momenteel op stal staan voor twee weken
Waarschijnlijk is dit absoluut geen rustige periode: het door de wintertoestand uitgevallen materieel moet hersteld worden; En ik kan me voorstellen dat onderhoudsposten en ateliers op een laag pitje draaien, omdat veel mensen vakantie nemen.
Misschien kunnen ze het ombouwen en plaatsen van zeteltjes even vergeten.... maar ja wordt hun taakbeschrijving niet nageleefd, geeft misschien ook herrie.
Theo
Groeten vanop de Heide
Duikbril AM86

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Duikbril AM86 »

Lijn 28 en het GEN
De NMBS spreekt in haar GEN plan altijd over het feit dat die omweg via de lijn 28 wordt gemaakt om de NZ-verbinding te ontlasten.
Mooie want wie bijvoorbeeld naar Jette moet is even snel vanuit Brussel-Zuid in Jette via de lijn 28 als via de NZ-verbinding.

Wat ik dan niet begrijp is dat men tijdens de piekuren al de treinen van lijn 28 en lijn 60 via de NZ-verbinding stuurt, zo is het tijdens volle avondspits niet mogelijk om met de trein van Brussel-West naar Simonis of Jette te gaan, zonder via de NZ-verbinding te gaan, check de dienstregeling maar eens.
Men biedt tijdens de piekuren in de ochtend- en de avondspits op de lijn 28 éénrichtings treinverkeer aan??
één richtingstreinverkeer van Brussel-Zuid naar Brussel-West en Simonis tijdens de ochtendspits en
tijdens de avondspits van Simonis naar Brussel-West en Brussel-Zuid.


In de folder van de lijn 28 staat er bovendien dat er tijdens de piekuren meer treinen worden ingelegd, terwijl dat men tijdens de piekuren
gewoon hetzelfde aanbod op de lijn 60 heeft als voor 13 december 2009?
Ok buiten de piekuren is het aanbod uiteraard beter, maar binnen de piek is het aanbod hetzelfde en moet je steeds via de NZ-verbinding.

Een ander bedenking is het feit dat ik ergens gelezen meen te hebben dat die CR verbinding die eindigd in Weststation niet zou
kunnen doorgetrokken worden naar Brussel-Zuid omdat er te weinig perronsporen beschikbaar zijn.
Terwijl dit in de piekuren wel mogelijk is? Waarom moet men dan buiten de piek die trein keren op Klein Eiland?

Je zult maar in de buurt van Simonis of Brussel-West wonen en dan 's morgens naar het Zuidstation moeten om daar dan een trein naar een andere bestemming te nemen.
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.

Probeer maar eens aan een toerist uit te leggen dat er 3 uur in volle avondspits in de hoofdstad van dit land geen trein is in een bepaalde richting??
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door groentje »

De dienstregeling op lijn 28 is dan ook een zeer bescheiden begin dat hopelijk wordt verbeterd zodra de middelen dat mogelijk maken. Dat verschil tussen spits en dal is inderdaad gewoonweg van de domme.
Presario

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Presario »

En hopelijk leggen ze ook een extra trein in in het weekend naar West. Want nu is er maar 1 trein naar Zuid om de 2uur vanuit Dendermonde. Stellen genoeg alleszins in Dendermonde om diensten te verzekeren.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Asterix »

Zonet mogen merken dat ik dankzij de nieuwe dienstregeling in het weekend bijna 2 uren onderweg ben van centrumstad Antwerpen naar centrumstad Leuven. Wat een verbetering. Dank u, NMBS....
K V B
Berichten: 3385
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door K V B »

Duikbril AM86 schreef:
Je zult maar in de buurt van Simonis of Brussel-West wonen en dan 's morgens naar het Zuidstation moeten om daar dan een trein naar een andere bestemming te nemen.
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.
Er is toch nog altijd de Metro? Of rijd die niet meer?
Probeer maar eens aan een toerist uit te leggen dat er 3 uur in volle avondspits in de hoofdstad van dit land geen trein is in een bepaalde richting??
Hoeveel toeristen willen per see met de _trein_ van West naar Simonis?
K V B
Berichten: 3385
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door K V B »

Presario schreef:En hopelijk leggen ze ook een extra trein in in het weekend naar West. Want nu is er maar 1 trein naar Zuid om de 2uur vanuit Dendermonde. Stellen genoeg alleszins in Dendermonde om diensten te verzekeren.
Stoptreinen die maar om de twee uur rijden in het weekeinde... En dan durft men te beweren dat men het gebruik van het OV wil aanmoedigen.
haamu

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door haamu »

K V B schreef:
Duikbril AM86 schreef:
Je zult maar in de buurt van Simonis of Brussel-West wonen en dan 's morgens naar het Zuidstation moeten om daar dan een trein naar een andere bestemming te nemen.
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.
Er is toch nog altijd de Metro? Of rijd die niet meer?
Tuurlijk wel. Zowel van Simonis als van Weststation is er een rechtstreekse verbinding naar het Zuid met de metro. Van Weststation ook naar Centraal.
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door groentje »

Voor binnen Brussel komt de trein amper in aanmerking, ja. Maar waarom? Omdat er geen potentieel is? Als er elk kwartier een trein zou stoppen in voor mij het dichtstbijzijnde station, Vorst-Oost, ik zou nog zelden de tram of de metro nemen. Zelfs met een tramhalte voor de deur, en het station toch nog op 10' stappen.
Plaats reactie