Nu maak je het proces van de politiek. En laat ons wel wezen, ik vind ook dat de NMBS niet tegen de taak op kan die de politiek haar in de schoenen wil schuiven. Bij het minste probleem zijn de gevolgen onoverzienbaar; dat zou veel minder het geval zijn mocht er wat meer reserve zijn (materieel én personeel!). Maar zelfs dan zou het wel eens kunnen dat een trein niet met het voorziene type materieel gereden kan worden. De echte miserie moet trouwens nog beginnen, nu het lijkt te gaan dooien.Adler schreef:Ik ga juist niets spelen.Steven schreef:Ga dan zelf is verdeler spelen in dat dominospel.
Als je altijd maar meer reizigers wil vervoeren, zoals die heren van het bestuur altijd beloven, zorg er dan eerst voor dat je voldoende materieel hebt dat niet bij het minste defekt gaat.
Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Hoi
Het probleem van het ontbreken vh reservematerieel is zeer groot.Vandaag was IR Antw-Brus van 15:06 afgeschaft(M5); ook de trein van 17:06(=hetzelfde stel) was weer afgeschaft; er was geen reservematerieel voorhanden.
Nochtans zijn er op sommige treinen verminderde samenstellingen door de vakantieperiode.
Zo rijden de L treinen van of naar Essen/Roosendaal) Antw a. 08:26 en vertrek 16:35 thans met 1x4 ipv 2x4. Als ge er dan rekening meehoudt dat dieze trein op huidig moment de enige verbinding vormt met Nederland hoeft er geen tekening bij!
f
Het probleem van het ontbreken vh reservematerieel is zeer groot.Vandaag was IR Antw-Brus van 15:06 afgeschaft(M5); ook de trein van 17:06(=hetzelfde stel) was weer afgeschaft; er was geen reservematerieel voorhanden.
Nochtans zijn er op sommige treinen verminderde samenstellingen door de vakantieperiode.
Zo rijden de L treinen van of naar Essen/Roosendaal) Antw a. 08:26 en vertrek 16:35 thans met 1x4 ipv 2x4. Als ge er dan rekening meehoudt dat dieze trein op huidig moment de enige verbinding vormt met Nederland hoeft er geen tekening bij!
f
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
tsja dat krijg je als reservematerieel ergens geparkeerd staat op een van de grote bundels van het land
het heeft geen zin om een ram uit een bundel te gaan halen om dan te vertrekken met een half uur of drie kwartier vertraging, met als gevolg de terugrit ook nog eens vertraging heeft
in deze rustige periode is er trouwens materieel "genoeg", er zijn een pak P treinen die momenteel op stal staan voor twee weken
het heeft geen zin om een ram uit een bundel te gaan halen om dan te vertrekken met een half uur of drie kwartier vertraging, met als gevolg de terugrit ook nog eens vertraging heeft
in deze rustige periode is er trouwens materieel "genoeg", er zijn een pak P treinen die momenteel op stal staan voor twee weken
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Dacht ik ook maar aan onze "internationale" stoptrein op lijn 12 is dat niet te zien...Kristofke schreef:
in deze rustige periode is er trouwens materieel "genoeg", er zijn een pak P treinen die momenteel op stal staan voor twee weken


Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Roosendaal zal wel van alle uitzonderingen hebben ivm toegelaten materieel
al moet er toch ergens nog een varkensneus stilstaan deze vakantie
maar goed hé seg, het is geen geheim dat het management van de NMBS denkt dat tijdens de Kerstvakantie mensen de trein niet nemen hé
ze zouden niet liever dan twee weken op zondagdienst rijden
al moet er toch ergens nog een varkensneus stilstaan deze vakantie
maar goed hé seg, het is geen geheim dat het management van de NMBS denkt dat tijdens de Kerstvakantie mensen de trein niet nemen hé

ze zouden niet liever dan twee weken op zondagdienst rijden
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Waarschijnlijk is dit absoluut geen rustige periode: het door de wintertoestand uitgevallen materieel moet hersteld worden; En ik kan me voorstellen dat onderhoudsposten en ateliers op een laag pitje draaien, omdat veel mensen vakantie nemen. En kom nu niet zeggen dat men die vakantie dan maar moet intrekken: dan rijden er geen treinen meer, vrees ik.Kristofke schreef: in deze rustige periode is er trouwens materieel "genoeg", er zijn een pak P treinen die momenteel op stal staan voor twee weken
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Misschien kunnen ze het ombouwen en plaatsen van zeteltjes even vergeten.... maar ja wordt hun taakbeschrijving niet nageleefd, geeft misschien ook herrie.overweg13 schreef:Waarschijnlijk is dit absoluut geen rustige periode: het door de wintertoestand uitgevallen materieel moet hersteld worden; En ik kan me voorstellen dat onderhoudsposten en ateliers op een laag pitje draaien, omdat veel mensen vakantie nemen.Kristofke schreef: in deze rustige periode is er trouwens materieel "genoeg", er zijn een pak P treinen die momenteel op stal staan voor twee weken
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Lijn 28 en het GEN
De NMBS spreekt in haar GEN plan altijd over het feit dat die omweg via de lijn 28 wordt gemaakt om de NZ-verbinding te ontlasten.
Mooie want wie bijvoorbeeld naar Jette moet is even snel vanuit Brussel-Zuid in Jette via de lijn 28 als via de NZ-verbinding.
Wat ik dan niet begrijp is dat men tijdens de piekuren al de treinen van lijn 28 en lijn 60 via de NZ-verbinding stuurt, zo is het tijdens volle avondspits niet mogelijk om met de trein van Brussel-West naar Simonis of Jette te gaan, zonder via de NZ-verbinding te gaan, check de dienstregeling maar eens.
Men biedt tijdens de piekuren in de ochtend- en de avondspits op de lijn 28 éénrichtings treinverkeer aan??
één richtingstreinverkeer van Brussel-Zuid naar Brussel-West en Simonis tijdens de ochtendspits en
tijdens de avondspits van Simonis naar Brussel-West en Brussel-Zuid.
In de folder van de lijn 28 staat er bovendien dat er tijdens de piekuren meer treinen worden ingelegd, terwijl dat men tijdens de piekuren
gewoon hetzelfde aanbod op de lijn 60 heeft als voor 13 december 2009?
Ok buiten de piekuren is het aanbod uiteraard beter, maar binnen de piek is het aanbod hetzelfde en moet je steeds via de NZ-verbinding.
Een ander bedenking is het feit dat ik ergens gelezen meen te hebben dat die CR verbinding die eindigd in Weststation niet zou
kunnen doorgetrokken worden naar Brussel-Zuid omdat er te weinig perronsporen beschikbaar zijn.
Terwijl dit in de piekuren wel mogelijk is? Waarom moet men dan buiten de piek die trein keren op Klein Eiland?
Je zult maar in de buurt van Simonis of Brussel-West wonen en dan 's morgens naar het Zuidstation moeten om daar dan een trein naar een andere bestemming te nemen.
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.
Probeer maar eens aan een toerist uit te leggen dat er 3 uur in volle avondspits in de hoofdstad van dit land geen trein is in een bepaalde richting??
De NMBS spreekt in haar GEN plan altijd over het feit dat die omweg via de lijn 28 wordt gemaakt om de NZ-verbinding te ontlasten.
Mooie want wie bijvoorbeeld naar Jette moet is even snel vanuit Brussel-Zuid in Jette via de lijn 28 als via de NZ-verbinding.
Wat ik dan niet begrijp is dat men tijdens de piekuren al de treinen van lijn 28 en lijn 60 via de NZ-verbinding stuurt, zo is het tijdens volle avondspits niet mogelijk om met de trein van Brussel-West naar Simonis of Jette te gaan, zonder via de NZ-verbinding te gaan, check de dienstregeling maar eens.
Men biedt tijdens de piekuren in de ochtend- en de avondspits op de lijn 28 éénrichtings treinverkeer aan??
één richtingstreinverkeer van Brussel-Zuid naar Brussel-West en Simonis tijdens de ochtendspits en
tijdens de avondspits van Simonis naar Brussel-West en Brussel-Zuid.
In de folder van de lijn 28 staat er bovendien dat er tijdens de piekuren meer treinen worden ingelegd, terwijl dat men tijdens de piekuren
gewoon hetzelfde aanbod op de lijn 60 heeft als voor 13 december 2009?
Ok buiten de piekuren is het aanbod uiteraard beter, maar binnen de piek is het aanbod hetzelfde en moet je steeds via de NZ-verbinding.
Een ander bedenking is het feit dat ik ergens gelezen meen te hebben dat die CR verbinding die eindigd in Weststation niet zou
kunnen doorgetrokken worden naar Brussel-Zuid omdat er te weinig perronsporen beschikbaar zijn.
Terwijl dit in de piekuren wel mogelijk is? Waarom moet men dan buiten de piek die trein keren op Klein Eiland?
Je zult maar in de buurt van Simonis of Brussel-West wonen en dan 's morgens naar het Zuidstation moeten om daar dan een trein naar een andere bestemming te nemen.
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.
Probeer maar eens aan een toerist uit te leggen dat er 3 uur in volle avondspits in de hoofdstad van dit land geen trein is in een bepaalde richting??
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
De dienstregeling op lijn 28 is dan ook een zeer bescheiden begin dat hopelijk wordt verbeterd zodra de middelen dat mogelijk maken. Dat verschil tussen spits en dal is inderdaad gewoonweg van de domme.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
En hopelijk leggen ze ook een extra trein in in het weekend naar West. Want nu is er maar 1 trein naar Zuid om de 2uur vanuit Dendermonde. Stellen genoeg alleszins in Dendermonde om diensten te verzekeren.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Zonet mogen merken dat ik dankzij de nieuwe dienstregeling in het weekend bijna 2 uren onderweg ben van centrumstad Antwerpen naar centrumstad Leuven. Wat een verbetering. Dank u, NMBS....
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Er is toch nog altijd de Metro? Of rijd die niet meer?Duikbril AM86 schreef:
Je zult maar in de buurt van Simonis of Brussel-West wonen en dan 's morgens naar het Zuidstation moeten om daar dan een trein naar een andere bestemming te nemen.
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.
Hoeveel toeristen willen per see met de _trein_ van West naar Simonis?Probeer maar eens aan een toerist uit te leggen dat er 3 uur in volle avondspits in de hoofdstad van dit land geen trein is in een bepaalde richting??
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Stoptreinen die maar om de twee uur rijden in het weekeinde... En dan durft men te beweren dat men het gebruik van het OV wil aanmoedigen.Presario schreef:En hopelijk leggen ze ook een extra trein in in het weekend naar West. Want nu is er maar 1 trein naar Zuid om de 2uur vanuit Dendermonde. Stellen genoeg alleszins in Dendermonde om diensten te verzekeren.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Tuurlijk wel. Zowel van Simonis als van Weststation is er een rechtstreekse verbinding naar het Zuid met de metro. Van Weststation ook naar Centraal.K V B schreef:Er is toch nog altijd de Metro? Of rijd die niet meer?Duikbril AM86 schreef:
Je zult maar in de buurt van Simonis of Brussel-West wonen en dan 's morgens naar het Zuidstation moeten om daar dan een trein naar een andere bestemming te nemen.
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Voor binnen Brussel komt de trein amper in aanmerking, ja. Maar waarom? Omdat er geen potentieel is? Als er elk kwartier een trein zou stoppen in voor mij het dichtstbijzijnde station, Vorst-Oost, ik zou nog zelden de tram of de metro nemen. Zelfs met een tramhalte voor de deur, en het station toch nog op 10' stappen.