Ticketautomaten NMBS
Re: Ticket automaten NMBS
Zijn er ook automaten die briefjes "slikken" ?
In Kalmthout kaarten en munten...
In Kalmthout kaarten en munten...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Zet men de automaten op het perron waar de meeste mensen vertrekken ? Of zit daar totaal geen logica in ?
In Kalmthout staat hij op het perron richting Antwerpen wat logisch is , 95% van de reizigers vertrekt daar.
In Heist staat hij op het perron naar Knokke, dat leek mij beetje eigenaardig.
In Kalmthout staat hij op het perron richting Antwerpen wat logisch is , 95% van de reizigers vertrekt daar.
In Heist staat hij op het perron naar Knokke, dat leek mij beetje eigenaardig.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Er zou binnenkort een update van de automaten komen waardoor ze wèl de goedkoopste formule aangeven.
Het gaat de goede kant op

De wonderen zijn de wereld nog niet uit... enig idee op welke termijn dat ongeveer is? Weken, maanden, ...?Shrek schreef:Er zou binnenkort een update van de automaten komen waardoor ze wèl de goedkoopste formule aangeven.
En daarna mogen ze de website aanpakken: planner, verkoopmodule en prijvergelijkingsmodule integreren.
Groetjes,
Rian
Hoi,
In Aarschot is de nieuwe automaat ook in werking.Deze bevind zich in de onderdoorgang.
Lukas
In Aarschot is de nieuwe automaat ook in werking.Deze bevind zich in de onderdoorgang.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
Naar wat ik begrepen heb zullen de website en automaten ongeveer aan elkaar gelijk worden, dus ook daar zal waarschijnlijk de prijsvergelijking op komen.rvdborgt schreef:De wonderen zijn de wereld nog niet uit... enig idee op welke termijn dat ongeveer is? Weken, maanden, ...?Shrek schreef:Er zou binnenkort een update van de automaten komen waardoor ze wèl de goedkoopste formule aangeven.
En daarna mogen ze de website aanpakken: planner, verkoopmodule en prijvergelijkingsmodule integreren.
Groetjes,
Rian
-
Met zo'n aardschot zit daar schot in de zoektocht naar bodemprijzen!Lukas schreef:Hoi,
Lukas
Hoi,
In Brussel Zuid zijn er 6 nieuwe automaten in gebruik genomen.Deze bevinden zich tussen spoor 16 en 17.Op de oude automaten had men papieren op gehangen dat deze niet meer in dienst waren.
Ook zal men in Leuven nieuwe automaten plaatsen omdat de oude automaten vaak defect zijn.
Lukas
In Brussel Zuid zijn er 6 nieuwe automaten in gebruik genomen.Deze bevinden zich tussen spoor 16 en 17.Op de oude automaten had men papieren op gehangen dat deze niet meer in dienst waren.
Ook zal men in Leuven nieuwe automaten plaatsen omdat de oude automaten vaak defect zijn.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
In Oostende zijn de 3 automaten binnen in de hall volop in werking, terwijl de ene automaat aan de perrons nog niet in werking is.
Ik heb vandaag de gelegenheid gehad om eens met de nieuwe NMBS-automaten te spelen, maar helaas kan ik niet zeggen dat ik onder de indruk ben.
Het scherm zit voor mijn gevoel te laag (ik ben 1m85), en reageert slecht. Ik moest goed drukken voordat een gemaakte keuze werd overgenomen door het apparaat, ik ben gewend dat een lichte aanraking eigenlijk al voldoende is. De software op de apparaten vond ik heel erg traag: bij een overgang naar een ander scherm kon ik zien hoe het scherm werd opgebouwd, dat ging heel erg langzaam. Ook het opvragen van de prijs van een ticket van A naar B vond ik te lang duren, dit zou vrijwel meteen getoond moeten kunnen worden.
De indeling van de verschillende schermen vind ik niet altijd even logisch, zo kun je bij het aanschaffen van een Go Pass 10 een reisdatum aangeven. Bij een Go Pass 10 is daar helemaal geen sprake van, ik denk dat "Geldig van..." een beter label zou zijn in die situatie. Belangrijke bedienelementen (zoals de knop 'Volgende') zijn voor mijn gevoel iets te klein uitgevoerd, waardoor je er makkelijk naast kon drukken.
Wat mij nog wel het meest verbaasde was de knop die me de algemene voorwaarden liet zien: de voorwaarden worden integraal op het scherm getoond in een klein lettertype, maar bediening daarvan gaat niet echt intuïtief: een iPad-achtige veegbeweging werkt niet, het blokje omlaag slepen werkt evenmin, ik moest (wederom hard) op de knop met het pijltje omlaag drukken om deze voorwaarden te kunnen lezen.
In vergelijking met de automaten die ik gewend ben (die van NS) vind ik de nieuwe NMBS-apparaten niet indrukwekkend. Als ICT'er ben ik daarnaast zeer teleurgesteld in de kwaliteit van de opgeleverde hardware en software: hufterproof machines met een goed aanraakscherm zijn geen technische onmogelijkheid (zie NS), en met de software van heden ten dage is meer mogelijk dan wat de NMBS-hardware demonstreert. De schokkerige overgangen en het trage laden van de verschillende stappen in het aanschafproces zouden niet moeten voorkomen (wederom, zie NS-automaten).
Het scherm zit voor mijn gevoel te laag (ik ben 1m85), en reageert slecht. Ik moest goed drukken voordat een gemaakte keuze werd overgenomen door het apparaat, ik ben gewend dat een lichte aanraking eigenlijk al voldoende is. De software op de apparaten vond ik heel erg traag: bij een overgang naar een ander scherm kon ik zien hoe het scherm werd opgebouwd, dat ging heel erg langzaam. Ook het opvragen van de prijs van een ticket van A naar B vond ik te lang duren, dit zou vrijwel meteen getoond moeten kunnen worden.
De indeling van de verschillende schermen vind ik niet altijd even logisch, zo kun je bij het aanschaffen van een Go Pass 10 een reisdatum aangeven. Bij een Go Pass 10 is daar helemaal geen sprake van, ik denk dat "Geldig van..." een beter label zou zijn in die situatie. Belangrijke bedienelementen (zoals de knop 'Volgende') zijn voor mijn gevoel iets te klein uitgevoerd, waardoor je er makkelijk naast kon drukken.
Wat mij nog wel het meest verbaasde was de knop die me de algemene voorwaarden liet zien: de voorwaarden worden integraal op het scherm getoond in een klein lettertype, maar bediening daarvan gaat niet echt intuïtief: een iPad-achtige veegbeweging werkt niet, het blokje omlaag slepen werkt evenmin, ik moest (wederom hard) op de knop met het pijltje omlaag drukken om deze voorwaarden te kunnen lezen.
In vergelijking met de automaten die ik gewend ben (die van NS) vind ik de nieuwe NMBS-apparaten niet indrukwekkend. Als ICT'er ben ik daarnaast zeer teleurgesteld in de kwaliteit van de opgeleverde hardware en software: hufterproof machines met een goed aanraakscherm zijn geen technische onmogelijkheid (zie NS), en met de software van heden ten dage is meer mogelijk dan wat de NMBS-hardware demonstreert. De schokkerige overgangen en het trage laden van de verschillende stappen in het aanschafproces zouden niet moeten voorkomen (wederom, zie NS-automaten).
Misschien is de vraag hier al eens gesteld: welk besturingssysteem zit hier achter?
En dan zagen dat ze een systeem gebruiken dat nog niet van zijn kinderfouten verlost is?apestaart schreef:Een verouderd systeem dus, kunnen ze geen Windows 8 plaatsen?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Windows XP Embedded
Wordt nog ondersteund tot 12 januari 2016. En dan? Hacken die boel?

Wordt nog ondersteund tot 12 januari 2016. En dan? Hacken die boel?