werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Alles over reizigerstreinen in België.
desperado
Berichten: 212
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door desperado »

Kan iemand zeggen welke route de NightJet neemt tussen Luik en Aken terwijl de lijn tussen Luik en Verviers gesloten is (https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... e-verviers)?

Als we 8 augustus als voorbeeld nemen, vertrekt de NightJet om 18.06 uur vanuit Brussel-Zuid (achter IC516), stopt hij van 19.18 tot 19.23 uur in Luik en van 20.22 tot 21.10 uur in Aken Hbf. IC516 vertrekt om 17.56 uur vanuit Brussel-Zuid, voor de NightJet, en komt om 19.15 uur aan in Luik, maar wacht daar vervolgens tot 19.27 uur terwijl de NightJet voorrang krijgt. IC516 komt om 20.15 uur aan in Welkenraedt.
Maakt het seinstelsel tussen Montzen en Welkenraedt het mogelijk dat IC516 de NightJet met een achterstand van 4 minuten volgt?

Is er een kans dat de NightJet via Aken West rijdt en daar omkeert of vanaf daar een extra locomotief krijgt tot Aken Hbf?
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13156
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken

Bericht door Shrek »

desperado schreef: 29 jul 2025, 08:30 Kan iemand zeggen welke route de NightJet neemt tussen Luik en Aken terwijl de lijn tussen Luik en Verviers gesloten is (https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... e-verviers)?

Als we 8 augustus als voorbeeld nemen, vertrekt de NightJet om 18.06 uur vanuit Brussel-Zuid (achter IC516), stopt hij van 19.18 tot 19.23 uur in Luik en van 20.22 tot 21.10 uur in Aken Hbf. IC516 vertrekt om 17.56 uur vanuit Brussel-Zuid, voor de NightJet, en komt om 19.15 uur aan in Luik, maar wacht daar vervolgens tot 19.27 uur terwijl de NightJet voorrang krijgt. IC516 komt om 20.15 uur aan in Welkenraedt.
Maakt het seinstelsel tussen Montzen en Welkenraedt het mogelijk dat IC516 de NightJet met een achterstand van 4 minuten volgt?

Is er een kans dat de NightJet via Aken West rijdt en daar omkeert of vanaf daar een extra locomotief krijgt tot Aken Hbf?
De nightjet rijdt langs Montzen en Welkenraedt.
Gisteren passeerde hij in Welkenraedt gepland om 20u44 en 8u21. Dat laat dus in theorie genoeg speling met de IC5xx.
Plaats reactie