Pagina 30 van 52
Geplaatst: 29 nov 2006, 21:34
door enrico
de 2302 te Wetteren richting Gent
Geplaatst: 29 nov 2006, 21:36
door TBbart
2301 samen met 2303
een van mijn eerste foto's overigens... ongeveer 2002'
Geplaatst: 29 nov 2006, 21:42
door TBbart
2303! duidelijker
Geplaatst: 29 nov 2006, 21:43
door Break302
2302
Geplaatst: 29 nov 2006, 21:45
door enrico
wat was er eigenlijk aan die 2302? zo een rare zijkant

Geplaatst: 29 nov 2006, 21:45
door Break302
2302
Geplaatst: 29 nov 2006, 21:47
door TBbart
2304! helaas vind ik de originele niet meer

Geplaatst: 29 nov 2006, 21:49
door Break302
Ze hebben daar een proef op gedaan met roosters zoals op de reeks 21 - 27, maar dat was blijkbaar geen succes of wel te duur want het is met deze enkeling gebleven.
Jos
Geplaatst: 29 nov 2006, 21:50
door TBbart
! Jos gij hebt een waardevolle collectie!! Ongelooflijk mooie foto's ... prachtige historische plaatjes, echt

wij genieten ervan

Geplaatst: 29 nov 2006, 22:03
door Break302
2303
Geplaatst: 29 nov 2006, 22:11
door Break302
2304
Geplaatst: 29 nov 2006, 22:21
door Break302
2305
Geplaatst: 29 nov 2006, 22:36
door Bert
enrico schreef:wat was er eigenlijk aan die 2302? zo een rare zijkant

Men had problemen met de koeling van het Jeumont-Heydman aanzetblok en men heeft verschillende proeven gedaan zoals:
-bij meerdere locs vertikale ipv horizontale luchtroosters.
-bij andere dan een extra luchtrooster aan de kant van de JH
-de 2302 was dan helemaal speciaal door een rooster te plaatsen als bij de reeksen 11-12-21-27.
Vanwege het kostenplaatje hebben ze het dan maar gelaten.
Geplaatst: 29 nov 2006, 23:23
door SIMPY.be
Geplaatst: 30 nov 2006, 01:44
door jumper
"Vanwege regelmatige problemen met de koeling van het Jeumont-Heydman aanzetblok werden enkele locs gebruikt om te proeven met extra luchtroosters."
Aldus deze site :
http://www.railfoto.nl/dossier_HLE_23.htm
Hoe hebben ze dan dat probleem uiteindelijk opgelost van die koeling? Want de 23ers rijden nog steeds trots rond hé, wa hebbe ze daar aan gedaan?