Pagina 30 van 49

Re: HLE 20

Geplaatst: 13 jul 2012, 14:42
door Robin
Retard schreef:
Robin schreef:
nmbs820 schreef:Even een vraagje: zijn er al ondertussen locs die buiten dienst gesteld zijn, hopelijk niet?
De lijst is al een tijdje niet meer geupdate. :wink:
2001 10/07/2012 te FNND - in park
2002 10/07/2012 te FNND - in park
2009 10/07/2012 te FNND - in park
2014 10/07/2012 te FNND - in park
2015 10/07/2012 te FNND - in park
2016 10/07/2012 te FNND - in park
2018 10/07/2012 te FNND - in park
2022 10/07/2012 te FNND - in park
2025 10/07/2012 te FNND - in park
Met wat gaan die van B-Cargo dan wel rijden, zeg?!?
met al de rest alsinds tot volgende week, dan komt de rest binnen en er zullen dan waarschijnlijk nog aan de kant gaan vrees ik.

Re: HLE 20

Geplaatst: 13 jul 2012, 15:26
door nmbs820
Spijtig, is toch mijn favo locreeks :). Dit weekend nog eens gaan spotten om nog te genieten van de laatste ritten.
Maar hoe zit het met de 2003, 2004 en 2006? Rijden die nu tussen brussel en Luxemburg? Die hebben toch nog geen goederendiensten gedaan, ofwel?

Re: HLE 20

Geplaatst: 13 jul 2012, 16:25
door Retard
Robin schreef:
Robin schreef:
nmbs820 schreef:Even een vraagje: zijn er al ondertussen locs die buiten dienst gesteld zijn, hopelijk niet?
De lijst is al een tijdje niet meer geupdate. :wink:
2001 10/07/2012 te FNND - in park
2002 10/07/2012 te FNND - in park
2009 10/07/2012 te FNND - in park
2014 10/07/2012 te FNND - in park
2015 10/07/2012 te FNND - in park
2016 10/07/2012 te FNND - in park
2018 10/07/2012 te FNND - in park
2022 10/07/2012 te FNND - in park
2025 10/07/2012 te FNND - in park
met al de rest alsinds tot volgende week, dan komt de rest binnen en er zullen dan waarschijnlijk nog aan de kant gaan vrees ik.
Gaat dat wel genoeg zijn, die die 59 HLE 13'en en die 28 en 29's. Als je ziet wat die vervangen 23, 22, 25.5...?

Re: HLE 20

Geplaatst: 13 jul 2012, 16:27
door Steven
je moet vooral zien naar het aantal treinen die ze nu nog moeten verzekeren. Men kan net zoveel locs aan de kant zetten omdat Logistics en voordien B-cargo al veel was verloren. Ze hebben zelfs de 13-en die nu nog op de reizigers zitten geweigerd om terug te nemen (tot nader bericht). Ook is men de efficiëntie van de diensten die een loc doet gaan optimaliseren.

Re: HLE 20

Geplaatst: 13 jul 2012, 16:30
door Retard
Steven schreef:je moet vooral zien naar het aantal treinen die ze nu nog moeten verzekeren. Men kan net zoveel locs aan de kant zetten omdat Logistics en voordien B-cargo al veel was verloren. Ze hebben zelfs de 13-en die nu nog op de reizigers zitten geweigerd om terug te nemen (tot nader bericht). Ook is men de efficiëntie van de diensten die een loc doet gaan optimaliseren.
Aha, ik had al gehoord dat ze efficiënter moesten werken. Maar je ziet ook, zo van die toestanden van een autotrein die leeg van Zeebrugge komt en dan een andere die vijf minuten later naar Zeebrugge rijdt :roll: zich minder voordoen. Maar zoveel zijn ze blijkbaar niet 'verloren'. In de Knack stond dat de 12 privéoperatoren 10 procent van de markt in handen hebben.

Re: HLE 20

Geplaatst: 13 jul 2012, 18:12
door Steven
De markt in het algemeen was dalend, ze zijn niet noodzakelijk treinen verloren aan concurrerende bedrijven zoals Crossrail of Captrain, maar gewoon door de crisis. De staaltreinen (om een voorbeeld te geven) zijn er nog altijd maar veel minder dan vroeger, daar hebben Captrain of Crossrail niets mee te maken. Logistics heeft nu eenmaal een aantal treinen die heel economisch gevoelig liggen, gaat het slecht in die sector dan voelen ze dat onmiddellijk door het dalend aantal treinen. Dat heeft dan ook zijn weerslag op het nodig aantal locomotieven.

Re: HLE 20

Geplaatst: 13 jul 2012, 21:38
door Robin
Retard schreef:
Robin schreef:
met al de rest alsinds tot volgende week, dan komt de rest binnen en er zullen dan waarschijnlijk nog aan de kant gaan vrees ik.
Gaat dat wel genoeg zijn, die die 59 HLE 13'en en die 28 en 29's. Als je ziet wat die vervangen 23, 22, 25.5...?
59? pak maar 57 ;).

Re: HLE 20

Geplaatst: 13 jul 2012, 22:33
door Stef
2012: Laatste spot: 13/07/2012 te Sint-Niklaas Oost (Stef)
2017: Laatste spot: 13/07/2012 te Sint-Niklaas Oost (Stef)

Re: HLE 20

Geplaatst: 14 jul 2012, 00:29
door Retard
2023: Laatste spot: 13/07/2012 te Brugge (Retard) - los omstreeks 22:10
2024: Laatste spot: 13/07/2012 te Brugge (Retard) - met containers omstreeks 21:00

Re: HLE 20

Geplaatst: 15 jul 2012, 23:47
door Lukas
Hoi,

Gisteren en vrijdag zag ik de volgende locomotieven uit deze reeks:

Vrijdag in Leuven omstreeks 14u35:

HLE 2008 met een kalktrein in de richting van Mechelen.

Zaterdag in Brugge omstreeks 21u00:

HLE 2019 met een containertrein naar Zeebrugge.

Lukas

Re: HLE 20

Geplaatst: 17 jul 2012, 19:30
door nmbs820
2012: Laatste spot in Brugge 17-07-2012)

Re: HLE 20

Geplaatst: 18 jul 2012, 20:01
door everclear
2008 reed nog geen 5 min geleden met een goederentrein door Gent-St.-Pieters (richting binnenland).

Re: HLE 20

Geplaatst: 19 jul 2012, 00:17
door Retard
2008: Laatste spot: 18/07/2012 te Brugge (Retard)
2011: Laatste spot: 18/07/2012 te Brugge (Retard)

De 2011 bevond zich niet zoals sommige van zijn soortgenoten 'in park', maar deze avond wel 'in de bossen'. Hij werd met goederenwagons en op eigen kracht, op een doodlopend rangeerspoor (met bovenleiding) geleid en stond midden tussen de bomen.

Re: HLE 20

Geplaatst: 20 jul 2012, 00:26
door Retard
2012: Laatste spot: 19/07/2012 te Brugge (Retard)

De 2012 passeerde Brugge klokslag 23:00 met een goederentrein. Er brandde bij hem echter maar één koplamp. Net achter hem kwam de 1301.

Re: HLE 20

Geplaatst: 23 jul 2012, 19:28
door nmbs820
2007: Laatste spot in Brugge (23-07-2012)
2012: Laatste spot in Brugge (23-07-2012)
2021: Laatste spot in Brugge (23-07-2012)