Concentratie seinhuizen
Re: Concentratie seinhuizen
Blok 17 Zelzate verdwijnt in oktober. Hiermee zijn ook alle overnames door blok 13 afgerond.
Zal dan alles in Hasselt op dezelfde locatie zitten? Enkel Leuven moet er dan nog bij en in de verre toekomst Aarschot?
Laatst gewijzigd door Asterix op 16 sep 2017, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
B.19 gaat over naar B.14, maar voor S.V is het toekomstperspectief nog onzeker. Ik vermoed dat het seinhuis buiten dienst gaat als de nieuwe werkplaats in dienst komt, maar dat is ook maar een gok.
B.9 Leuven verhuist normaal eind oktober naar B.14 (21ste als alles verloopt zoals het hoort).
B.19 sluit het weekend van 2/3 december en gaat dan over naar B.14.
Aarschot zal inderdaad later volgen (2020).
Dat is dan nog een heel optimistische schatting

Dat is een mega-project dat van zoveel factoren afhangt dat vertraging heel realistisch lijkt.
Antwoord op vraag van *: dan zit alles op B14 in Hasselt.
Op S.V na maar dat wordt een bundel van NMBS.
(Vraag is of de andere spoorwegondernemingen die dingen gaan blijven pikken.)
Op S.V na maar dat wordt een bundel van NMBS.
(Vraag is of de andere spoorwegondernemingen die dingen gaan blijven pikken.)
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Kan die bundel door andere operatoren worden gebruikt en is er vraag naar?
-
Wat is S.V ?Op S.V na maar dat wordt een bundel van NMBS.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Ik veronderstel Seinhuis 5.jan_olieslagers schreef: ↑18 sep 2017, 10:18Wat is S.V ?Op S.V na maar dat wordt een bundel van NMBS.

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Seinhuis V in Hasselt. Bij seinhuizen worden namelijk Romeinse cijfers gebruikt, bij blokken Arabische cijfers.
Goede vraag.
Ik heb geen weet van voormalige installaties van de vroegere NMBS die door de andere operatoren gebruikt worden.
Uiteindelijk 'krijgt' NMBS een werkplaats om haar voertuigen te onderhouden en herstellen, dat hebben andere spoorwegondernemingen nog niet verkregen.
Het kan niet zijn dat de ene het zomaar krijgt terwijl anderen het niet krijgen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Zo simpel is het niet hoor. De NMBS koopt die sporen over van Infrabel en doet daarna ermee wat ze willen, ze behoren daarna niet meer tot het Belgische spoorwegnet.dekooiker schreef:Goede vraag.
Ik heb geen weet van voormalige installaties van de vroegere NMBS die door de andere operatoren gebruikt worden.
Uiteindelijk 'krijgt' NMBS een werkplaats om haar voertuigen te onderhouden en herstellen, dat hebben andere spoorwegondernemingen nog niet verkregen.
Het kan niet zijn dat de ene het zomaar krijgt terwijl anderen het niet krijgen.
Ik vind het vreemd dat ze die overkopen, je zou toch eerder pacht of zo verwachten. Strategisch een vreemde keuze.
Waarschijnlijk zijn de taakbeschrijvingen van de werknemers duidelijker dan die van het bedrijf zelf....

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De plannen van de spoorconfiguratie rondom de nieuwe tw Hasselt zijn precies gewijzigd. Vorig jaar werd een nieuwe wissel geplaatst vlak voor de vertakking 35/1. Nu is die terug uitgebroken. Een wissel van de vertakking is ook uitgebroken zodat de lijn enkelsporig is. Is een aansluiting van de tw langs deze zijde nog voorzien ?