Pagina 4 van 5

Geplaatst: 07 nov 2006, 22:39
door Sander
Miljaarde schreef:Een pluim voor uw stielkennis Sander! Daar kan ik nog niet aan tippen.
:D
Zijn die staaltreinen terug naar B-cargo gegaan dan? Die specialiseren zich namelijk in vervoer van staal...
Daar zou ik niets over durven zeggen eigenlijk. Het was vervoer van Avesta Polarit (op de Axelse Vlakte, voor de kenners) naar Italië, treintje van zo'n 15 wagens ofzo. Het heeft hooguit een jaar, zeer onregelmatig gereden. Tegelijkertijd was er ook vervoer vanaf Avesta naar Italië door Railion (nu nog steeds trouwens), dus of Railion het gestolen heeft, zou ik niet durven zeggen. Kan één van de DLC'ers eens wat informatie geven over dit vervoertje?

Trouwens, voor de DLC'ers die hier meelezen en nog steeds betalen voor een staalwagen die ze helemaal niet meer gebruiken, maar blijkbaar toch nog wel: in Zeeuws-Vlaanderen staat er al anderhalf jaar eentje weg te roesten. Die kunnen ze toch wel meenemen met de trein vanaf de DOW?

Re: De treinen van DLC

Geplaatst: 07 nov 2006, 22:40
door Sander
tx4699 schreef:Zal eens proberen de treinen van dlc op te sommen

...
Dankjewel! Zeer complete lijst 8) .
Die Deurgandok - Keulen, wat is dat voor een trein? Dozen c.q. containers?

Het zou trouwens kunnen dat ze die Taurus inmiddels hebben ingeleverd bij Hupac.

Edit300: de treinen van Born (Nederland) naar Berendrecht zijn toch allemaal opgeheven?

Re: Ook DLC zoekt 100 nieuwe treinbestuurders

Geplaatst: 08 nov 2006, 00:39
door tb-DLC
Tim schreef:Dillen & Le Jeune Cargo gaat de strijd aan met de NMBS-Groep om honderd treinbestuurders aan te werven. Beide beweren de treinbestuurders het meest in de watten te leggen.
WE zoeken 100 treinbestuurders'', zegt Jeroen Le Jeune, de algemeen directeur van Dillen en Le Jeune Cargo (DLC), de eerste private goederenmaatschappij die met de NMBS de concurrentie aanging.

Hij reageert daarmee via Belga op het bericht vandaag in deze krant dat de NMBS half september een grootse mediacampagne start om vooral jongeren warm te maken om voor de NMBS-Groep te gaan werken. De groep werft dit jaar alleen al 1.500 mensen aan. Het gaat daarbij wel niet alleen om treinbestuurders.

De strijd om de treinbestuurder belooft hard te worden. DLC en de NMBS-Groep vissen in dezelfde beperkte vijver van technische functies. ,,We weten ongeveer welke voorwaarden de NMBS zijn personeel biedt, en ik maak me sterk dat wij nu al betere voorwaarden bieden'', zegt Le Jeune in een gesprek met De Standaard . ,,We zullen onze voorwaarden volgende week op onze website publiceren. Zo kunnen kandidaten zelf uitmaken waar ze het best af zijn.''

,,Wie bij ons het globale pakket bekijkt, zal zien dat hij bij ons beter af is'', reageert Leen Uyterhoeven, woordvoerster van de NMBS-Holding. ,,Hij is bij ons zeker van zijn baan, ook als het even wat minder gaat in het goederenverkeer. Een grote groep als de NMBS biedt bovendien heel wat carrièremogelijkheden, ook voor treinbestuurders. Bij ons stijgt het loon bovendien jaar na jaar als gevolg van de anciënniteit zodat hij er na een paar jaar zeker financieel beter voorstaat dan bij DLC. Wij bieden sinds kort ook een hospitalisatieverzekering aan.''

Bij DLC werken oud-treinbestuurders, soms zelfs gepensioneerden, van de NMBS. ,,Maar er zijn ook al treinbestuurders die opnieuw de overstap naar de NMBS gemaakt hebben. Dat spreekt toch boekdelen'', zegt Uyterhoeven nog.

DLC telt op dit ogenblik ongeveer tachtig werknemers, onder wie veertig ervaren treinbestuurders en tien treinbestuurders in opleiding. Daar in één klap honderd treinbestuurders bij aanwerven is een grote stap. ,,Maar we hebben die mensen dringend nodig'', aldus Le Jeune. ,,We willen ze de komende zes maanden binnenhalen. Zodra ze aangeworven zijn, krijgen ze een interne opleiding van acht maanden.''

De trein wordt steeds belangrijker om de containers die in de Antwerpse haven toekomen naar het hinterland te brengen. ,,Steeds meer containers worden van de weg gehaald en op de trein gezet. De Antwerpse haven speelt daar een zeer actieve rol in'', zegt Le Jeune. ,,Momenteel moeten we bij gebrek aan personeel soms vragen weigeren.''

DLC ging in het voorjaar van 2002 als eerste private spoorwegmaatschappij de concurrentie aan met de goederenafdeling van de NMBS. Sindsdien is het bedrijf gegroeid als kool. ,,Het afgelopen boekjaar is onze omzet opnieuw met 70 procent gestegen'', zegt Le Jeune. ,,We hebben in het boekjaar dat afgesloten werd in juni een omzet gedraaid van ongeveer 24 miljoen euro.'' Naarmate het bedrijf groter wordt, verdwijnen de spectaculaire groeicijfers, maar de maatschappij rekent erop jaarlijks toch met 30 tot 35 procent te groeien.

De primeur van de winstcijfers voor het afgelopen boekjaar houdt Le Jeune voor de algemene vergadering die nog moet plaatsvinden. In het boekjaar dat liep tot juni 2005 boekte de spoorwegmaatschappij volgens de leverancier van bedrijfsinformatie Graydon 117.809 euro winst.

Bron: De Standaard
Dat ze maar eerst is zien dat er een cursus van de seinen dan is na zo veel jaren.

Geplaatst: 08 nov 2006, 00:41
door tb-DLC
Tim schreef:De waakinrichting is niet nodig, aangezien de pedaal van een Class66 maar uit 2 standen bestaat kan je er je boekentas opzetten en als je wat met de tractiehendel speelt kan je je beide voeten dus op de stuurtafel leggen :P
Ni vergeten da ge om de zoveel tijd dan wel uw boekentas opheft ook he anders gaat hij in de noodrem en een class66 heeft geen stuurtafel appel.

Geplaatst: 08 nov 2006, 00:51
door tb-DLC
5307 schreef:ik ga soliciteren bij DLC binnen 2 jaarkes (ik zit nu nogmaar in 5ET)
enige deelneming

Re: De treinen van DLC

Geplaatst: 08 nov 2006, 01:51
door tx4699
Sander schreef: Die Deurgandok - Keulen, wat is dat voor een trein? Dozen c.q. containers?
Containers.
Voorlopig rijd hij echter nog vaak bijna, of zelfs volledig, leeg naar Keulen.
Komt wel volledig geladen terug...
Sander schreef:Het zou trouwens kunnen dat ze die Taurus inmiddels hebben ingeleverd bij Hupac.
Die taurus is wel degelijk van Dlc maar hij is blijkbaar wat duur en word door verhuurd....
Allee, dat is toch het laatste dat ik er van wist....
Sander schreef:Edit300: de treinen van Born (Nederland) naar Berendrecht zijn toch allemaal opgeheven?
Zou kunnen dat die niet meer naar Born rijden maar naar Duitsland via Nederland (Venlo)...
Maar er rijd nog steeds een trein die binnen de firma de "Born" trein genoemd word :D


De waakinrichting van een Class 66 heeft wel maar 2 standen (en dus geen tussenstand zoals de meeste (of alle) NMBS machine's) maar je moet het pedaal alle 30 seconden opnieuw bewapenen ongeacht of je ergens anders een bewerking gedaan hebt.
Even de tractiestand veranderen of even remmen haalt dus niets uit, je moet nog steeds je voet (of boekentas) even optillen...

Geplaatst: 08 nov 2006, 06:39
door 1607
77 heeft ook geen tussenstand :wink:

Re: De treinen van DLC

Geplaatst: 08 nov 2006, 11:43
door Sander
tx4699 schreef:Containers.
Voorlopig rijd hij echter nog vaak bijna, of zelfs volledig, leeg naar Keulen. Komt wel volledig geladen terug...
Aha, ok, dank! :D
Dat treinen leeg heen gaan en beladen terug komen, of andersom, is trouwens geen uitzondering als je kijkt naar de andere 'kleine' vervoerders. Kijk, daar kunnen bedrijven als Railion dan weer hun voordeel uit halen: die hebben zoveel klanten, dat er altijd wel wát lading voor een trein is.
tx4699 schreef:Die taurus is wel degelijk van Dlc maar hij is blijkbaar wat duur en word door verhuurd....
Allee, dat is toch het laatste dat ik er van wist....
't Zou kunnen, het zou me niets verbazen als ze 'm inmiddels weer doorverhuurd hebben aan Hupac, dat lijkt altijd wel een locje te kunnen gebruiken.
Sander schreef:Edit300: de treinen van Born (Nederland) naar Berendrecht zijn toch allemaal opgeheven?
tx4699 schreef:Zou kunnen dat die niet meer naar Born rijden maar naar Duitsland via Nederland (Venlo)...
Maar er rijd nog steeds een trein die binnen de firma de "Born" trein genoemd word :D
Inderdaad, er rijdt nog steeds zo'n trein, goed beladen ook altijd wel.
Heb je trouwens een idee waarom de Bertschi-treinen (ik meen naar Merseburg) nu elke dinsdag weer door Nederland rijden? In 2005 gebeurde dat ook (dinsdag en donderdag geloof ik), maar uiteindelijk is de trein via L24 gaan rijden, omdat de infraheffing in Nederland te hoog werd. Die is nu nog niet omlaag gegaan, maar wieweet zit L24 zo ongeveer vol?

Re: De treinen van DLC

Geplaatst: 08 nov 2006, 12:26
door tx4699
Sander schreef: Heb je trouwens een idee waarom de Bertschi-treinen (ik meen naar Merseburg) nu elke dinsdag weer door Nederland rijden? In 2005 gebeurde dat ook (dinsdag en donderdag geloof ik), maar uiteindelijk is de trein via L24 gaan rijden, omdat de infraheffing in Nederland te hoog werd. Die is nu nog niet omlaag gegaan, maar wieweet zit L24 zo ongeveer vol?
Er was spraak van dat er ook daar een bijkomende trein zou zijn die, zoals dat inderdaad in het begin gebeurde, weer langs Nederland zou rijden...
Weet niet goed wat hier de reden van is... L24 is bij mijn weten nog geen probleem, Aachen West is dat daarentegen wel, 3 a 4 uur aanschuiven om er binnen te mogen/kunnen is tegenwoordig een trend vooral tussen 0u00 en 6u00 's morgens

Geplaatst: 08 nov 2006, 14:11
door 5307
tb-DLC schreef:
5307 schreef:ik ga soliciteren bij DLC binnen 2 jaarkes (ik zit nu nogmaar in 5ET)
enige deelneming

het is nu mijn keuze en leven :wink:

ik wil gewoon: class 66 rijden + op L24 = DLC

Geplaatst: 08 nov 2006, 14:59
door SIMPY.be
of R4C... :)
Je kan ook met uw C66 even afwijken naar L69, dan mag je een bak bier komen halen aan het station van Poperinge!

Geplaatst: 08 nov 2006, 15:05
door 5307
héhé, das een idee :lol:

Geplaatst: 08 nov 2006, 17:03
door Accelerat
5307 schreef:ik wil gewoon: class 66 rijden + op L24 = DLC
Dat had ekik zien kunnen aankomen! :P

Geplaatst: 08 nov 2006, 20:03
door 5307
ben ik dan zo voorspelbaar??? :oops: :wink: :lol:

Geplaatst: 08 nov 2006, 20:34
door Raf
Trouwens, voor de DLC'ers die hier meelezen en nog steeds betalen voor een staalwagen die ze helemaal niet meer gebruiken, maar blijkbaar toch nog wel: in Zeeuws-Vlaanderen staat er al anderhalf jaar eentje weg te roesten. Die kunnen ze toch wel meenemen met de trein vanaf de DOW?
Mail dat maar eens naar DLC want daar zijn ze zelf nog niet opgekomen.