Pagina 4 van 4

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Geplaatst: 19 dec 2014, 22:40
door AlexNL
"Intra-Schengen", "binnen Schengen" ofwel: de verbinding Brussel - Lille. Ook bekend onder de naam "Lille loophole", omdat systematische grenscontroles niet zijn toegestaan wanneer je tussen twee Schengenlanden reist was er altijd een gangetje voor Lille-reizigers bij de paspoortcontroles te Brussel, je kon zo langs de controleposten lopen.

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Geplaatst: 19 dec 2014, 22:49
door fets
AlexNL schreef:"Intra-Schengen", "binnen Schengen" ofwel: de verbinding Brussel - Lille. Ook bekend onder de naam "Lille loophole", omdat systematische grenscontroles niet zijn toegestaan wanneer je tussen twee Schengenlanden reist was er altijd een gangetje voor Lille-reizigers bij de paspoortcontroles te Brussel, je kon zo langs de controleposten lopen.
En nu is die dus blijkbaar verhuisd naar het 1e verdiep?

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Geplaatst: 31 dec 2014, 23:30
door The_Knitter
google: Intra-schengen, eerste zoekresultaat de website van Eurostar hunzelf. Moeilijk hè, ff zoeken.
De check-in in Brussel-Zuid voor Rijsel of Calais gebeurt in de intra-Schengen-terminal. Deze voorbehouden check-inruimte is gelegen op de mezzanine of het tussenniveau van het Zuidstation, bereikbaar via de trappen en de liften en niet via de hoofdterminal.
http://www.eurostar.com/nl-nl/vervoersvoorwaarden

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Geplaatst: 09 jan 2015, 22:40
door Tijgernoot
Jeroen schreef:In het blad Trends/Tendances staat in het meest recente nummer een artikel gewijd aan het succesverhaal Eurostar. Inclusief een interview met de ceo.

Het is dus de bedoeling dat alle passagiers uit Zuid-Frankrijk in Lille uit de trein moeten en daar door de screening gaan. Hetzelfde in Brussel-Zuid voor de passagiers uit Nederland en Antwerpen. Men wil daarom in Lille en Brussel-Zuid een grote hub bouwen in het bestaande station, die het in- en uitstappen enorm moet faciliteren en verzachten. Bij de NMBS zijn ze er blijkbaar al helemaal wild van.

Er wordt ook nog eens bevestigd dat Duitsland voorlopig geen bestemming wordt en dat ook DB blijkbaar geen aanstalten maakt om door de tunnel te rijden.
Het gaat toch Brussel-Zuid worden? Want er zijn ook een aantal uitspraken geweest waarbij voor Amsterdam - Londen een veiligheidsprocedure in Lille in beeld kwam. Ik ben ook benieuwd hoe die verbouwing van Brussel-Zuid eruit zou kunnen zien.

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Geplaatst: 10 jan 2015, 14:15
door Asterix
Tijgernoot schreef:Het gaat toch Brussel-Zuid worden? Want er zijn ook een aantal uitspraken geweest waarbij voor Amsterdam - Londen een veiligheidsprocedure in Lille in beeld kwam. Ik ben ook benieuwd hoe die verbouwing van Brussel-Zuid eruit zou kunnen zien.
Het zou inderdaad Brussel-Zuid worden. Men heeft daar blijkbaar nog een grote ruimte die men tot hub kan ombouwen.

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Geplaatst: 10 jan 2015, 14:18
door dentheo
Het kan eventueel ook in Essen en Roosendaal die zijn ooit voor dat doel "groot" ontworpen en gebouwd, want daar moest ook iedereen uit de trein... :D :D

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Geplaatst: 10 jan 2015, 16:08
door Henk
dentheo schreef:Het kan eventueel ook in Essen en Roosendaal die zijn ooit voor dat doel "groot" ontworpen en gebouwd, want daar moest ook iedereen uit de trein...
Ik neem aan dat Eurostar via lijn 4 gaat rijden en niet via Roosendaal...

Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd

Geplaatst: 10 jan 2015, 16:55
door dentheo
Jaja eerst 300kmh, om dan een uur stil te gaan staan.....