Pagina 4 van 4
Geplaatst: 08 nov 2006, 18:18
door poyaud
Hier mijn bijdrage ; Ieper 02-11-2006
groeten Dieter

Geplaatst: 08 nov 2006, 19:23
door enrico
mooi mooi

Geplaatst: 10 nov 2006, 22:49
door Trainspotterke
Is het niet zo dat er in Poperinge twee treinen vertrekken die pas in Ieper samengevoegd worden?

Dit omwille van de beperkte capaciteit te Poperinge. Een machinist zei me dat, die in 2004 en er voor vele bietentreinen gedaan heeft!

Hij heeft zelfs de toen laatste officiële bietentrein bestuurd in 2004!

Geplaatst: 11 nov 2006, 00:06
door 5307
tof, ken ik hem?????
Geplaatst: 11 nov 2006, 13:03
door SIMPY.be
Trainspotterke schreef:Is het niet zo dat er in Poperinge twee treinen vertrekken die pas in Ieper samengevoegd worden?

Dit omwille van de beperkte capaciteit te Poperinge. Een machinist zei me dat, die in 2004 en er voor vele bietentreinen gedaan heeft!

Hij heeft zelfs de toen laatste officiële bietentrein bestuurd in 2004!

Vroeger wel, zelfs stonden er in Menen lege wagons te wachten, nu niet meer. Er is tevens maar één dienst meer, terwijl er vroeger 2 diensten waren.
Wat er nu gebeurt dat is dat er tussen Poperinge en Kortrijk (!) 2 diensten zijn en dan tussen Gent en Moerbeke ook 2 diensten. En dan uiteindelijk één dienst tussen Kortrijk en Gent!
Maw Kortrijk en Genst worden als tussenstations gebruikt, in Ieper en Menen is er niets meer te zien.
Geplaatst: 11 nov 2006, 19:21
door 5307
ik hoop dat er iemand van het patrimoniumgedoe eens een oude bekende inschakeld voor een dagje (kunnen we eens weer een unieke foto maken van hoe het vroeger ging) meteen 51 of zo
die HLR77/78 zijn afgezaagd geworden
Geplaatst: 11 nov 2006, 19:28
door trainfreak
5307 schreef:ik hoop dat er iemand van het patrimoniumgedoe eens een oude bekende inschakeld voor een dagje (kunnen we eens weer een unieke foto maken van hoe het vroeger ging) meteen 51 of zo
die HLR77/78 zijn afgezaagd geworden
Stel het eens voor he

Mischien een tip voor TSP? Met de 5941

Geplaatst: 11 nov 2006, 20:04
door 5307
ik ken er niemand...

Geplaatst: 12 nov 2006, 20:11
door Trainspotterke
5307 schreef:ik hoop dat er iemand van het patrimoniumgedoe eens een oude bekende inschakeld voor een dagje (kunnen we eens weer een unieke foto maken van hoe het vroeger ging) meteen 51 of zo
die HLR77/78 zijn afgezaagd geworden
In de haven van Antwerpen gebeurd het wel eens dat historische dieselloc's goederentreintjes slepen, kwestie van in goede conditie te blijven!

Geplaatst: 12 nov 2006, 20:49
door TBbart
ja, zo eens voor één dag alle oudjes laten bollen op alle lijnen,
en alle 13's met I11 aan de kant
moet zalig zijn ... dan gaan alle belgische lijnen vol spoorwegfotografen staan

Geplaatst: 13 nov 2006, 04:59
door 1607
vergeet gewoon het verleden jongens. eletriek is de toekomst.

Geplaatst: 13 nov 2006, 09:48
door Tommy
Om de 5941 te laten rijden moet je natuurlijk veel geld neertellen en ik denk dat de NMBS dat niet graag zou hebben, hoe spijtig het ook is. Het is inderdaad een zalig machien....

Geplaatst: 13 nov 2006, 12:18
door trainfreak
1607 schreef:vergeet gewoon het verleden jongens. eletriek is de toekomst.

Ik denk van niet hoor.
Binnenkort rijden de treinen op waterstof ofzo

Geplaatst: 13 nov 2006, 14:21
door SIMPY.be
Héla, vroeger werd de bietentrein met een 51'er én een 23'er gereden, dus elektriek waar mogelijk!!! Nu met 2 77/78, dus de stelling klopt helaas niet helemaal. (nmbs en logica hé)