Pagina 4 van 9

Geplaatst: 19 sep 2006, 18:26
door Steven
ah ja op die manier bedoel je, tja weinig aan te doen vrees ik, is nu eenmaal de toekomst he

Geplaatst: 21 sep 2006, 17:53
door 't Seinerke
Ter info,

vanavond (do 21/09) komt er een ploeg van Merelbeke naar Brugge om de motorstellen 261 & 270 rijvaardig te maken.

Deze gaan dan vannacht (+- 00.25H) tesamen met motorstellen 708 & 668 (die dienen als tractie) als E16931 naar Muizen.

Snelheid: heel laag... :)

Ligt er een depot in Muizen waar ze kunnen hersteld worden misschien?

Geplaatst: 21 sep 2006, 18:01
door Elgar
In Muizen (Mechelen) ligt de centrale werkplaats van de NMBS voor rijtuigen en motorstellen.
Alle grote herstellingen en de renovaties van de stelletetjes en M4-rijtuigen worden daar gedaan.

Geplaatst: 21 sep 2006, 18:06
door 't Seinerke
Hahaa,

das het toffe van deze site:

ik leer elke dag bij!
:lol: 8)

Geplaatst: 21 sep 2006, 18:32
door poyaud
en maar te hopen dat ze daar niet aan kant worden gezet buiten ...

Geplaatst: 21 sep 2006, 18:39
door 't Seinerke
Lijkt me niet,

ben na botsing eens gaan kijken naar deze stellen,

enkel onderstel ferm beschadigt, de kassen zelf blijken bij eerste zich niet serieus geraakt,

den dubbeldekker heeft zich meer pijn gedaan aan deze "groentjes" dan omgekeerd
:lol:

en tzou zonde zijn,
deze oudjes met horizontale lichten hebben een mooiere snoet !

Geplaatst: 21 sep 2006, 19:23
door adminn
fotos fotos fotos?

Geplaatst: 21 sep 2006, 19:55
door 't Seinerke
...das het werk van de spotters é...

ikzelf heb gene kodak :?

Geplaatst: 21 sep 2006, 20:03
door Jonathan
't Seinerke schreef:Lijkt me niet,

ben na botsing eens gaan kijken naar deze stellen,

enkel onderstel ferm beschadigt, de kassen zelf blijken bij eerste zich niet serieus geraakt,

den dubbeldekker heeft zich meer pijn gedaan aan deze "groentjes" dan omgekeerd
:lol:

en tzou zonde zijn,
deze oudjes met horizontale lichten hebben een mooiere snoet !
Ja, er zit toch maar eentje met horizontale lichten bij. De 261 heeft er verticale. Die 261 kon zelf nog rijden, maar niet op eigen kracht!

Geplaatst: 22 sep 2006, 11:58
door ThomSten
De 261 in betere tijden:
Afbeelding

Geplaatst: 22 sep 2006, 14:24
door Bart
poyaud schreef:en maar te hopen dat ze daar niet aan kant worden gezet buiten ...
Dat zou best kunnen.
Als de kosten te groot zijn, zullen die waarschijnlijk niet hersteld worden.
De reeks 153 tot 270 zouden de eerste moterstellen zijn, die buiten dienst worden geplaatst.

Geplaatst: 22 sep 2006, 14:42
door ThomSten
Ja, den AM 194 is gewoon buiten dienst gesleld wegens ouderdom, hij had geen mankementen of zo (stond eens in ODB).

Geplaatst: 24 sep 2006, 14:22
door Bert
't Seinerke schreef:Ter info,

met motorstellen 708 & 668 (die dienen als tractie) als E16931 naar Muizen.
Die twee moterstellen staan ondertussen terug in Brugge!

Die twee M6'en die nu nog altijd in de bundel staan, zijn dat er ook die bij het ongeval betrokken waren?
Ze hebben een enkele rode strepen bij gekregen.

Geplaatst: 24 sep 2006, 17:18
door overweg13
Bert schreef:
't Seinerke schreef:Ter info,

met motorstellen 708 & 668 (die dienen als tractie) als E16931 naar Muizen.
Die twee moterstellen staan ondertussen terug in Brugge!

Die twee M6'en die nu nog altijd in de bundel staan, zijn dat er ook die bij het ongeval betrokken waren?
Ze hebben een enkele rode strepen bij gekregen.
Dag,

Heeft iemand toevallig de nummers van deze rijtuigen?

Geplaatst: 25 sep 2006, 10:17
door 't Seinerke
Kga eens kijken deze middag,
heb toch de laten.

Hopelijk voor jou staan ze er nog!