Pagina 4 van 4

Geplaatst: 07 feb 2007, 19:28
door Steven
vermoedelijk wel aangezien ze er baat bij hebben de lijn al te kennen he, vermoedelijk zullen zij het ook zijn die nadien met de stellen zullen rijden aan 250 km/u

Geplaatst: 08 feb 2007, 14:27
door pietmol
bobby schreef:Weet er iemand wat er zal gebeuren met de Benelux trein na 1 april 2007?

Heb gelezen dat de Benelux in de toekomst van Brussel via Roosendaal, Breda,Den Bosch en Utrecht naar Amsterdam zou rijden. Kan iemand dit bevestigen?
zou wel interessante verbinding zijn...

Geplaatst: 08 feb 2007, 14:45
door Steven
Dit is wat HSA er wil van maken in de toekomst (de opvolger dus van wat wij heden kennen onder DE BENELUX

http://www.highspeedalliance.nl/static/ ... ecten.html

Geplaatst: 08 feb 2007, 14:55
door Shrek
de 1185 stond gisteren naast de 1188 en de 1189 stil in schaarbeek.
Ik wist ni da ze er zoveel konden missen :P

Geplaatst: 08 feb 2007, 15:37
door Steven
Shrek schreef:de 1185 stond gisteren naast de 1188 en de 1189 stil in schaarbeek.
Ik wist ni da ze er zoveel konden missen :P
er zijn er normaal elke dag drie binnen voor normaal onderhoud, die gaan diezelfde avond terug in dienst en worden dus gewisseld voor drie andere die de volgende dag hun nazicht krijgen.

Geplaatst: 08 feb 2007, 16:36
door Accelerat
pietmol schreef:
bobby schreef:Weet er iemand wat er zal gebeuren met de Benelux trein na 1 april 2007?

Heb gelezen dat de Benelux in de toekomst van Brussel via Roosendaal, Breda,Den Bosch en Utrecht naar Amsterdam zou rijden. Kan iemand dit bevestigen?
zou wel interessante verbinding zijn...
Ha dat zou leuk zijn, beneluxtreinen langs het dichtstbijzijnde spoor van hier, ik zou heel het weekend naast het spoor staan! :P
EDIT:
Op die HSA site staat een allinea dat de geplande datum niet kan worden behaald:
De oorspronkelijke planning om op 1 april 2007 te starten op de HSL-Zuid kan niet worden gehaald. Over de oorzaak van de vertraging verschillen HSA en de Staat van mening. Daarom zal binnenkort in lijn met de concessieovereenkomst tussen HSA en de Staat een ‘bindend adviesprocedure’ worden gestart.

Geplaatst: 08 feb 2007, 16:42
door Steven
lees mijn link is :-) aub dat is wat de benelux zal worden :-)

Geplaatst: 08 feb 2007, 18:40
door FLV-FGSP
Even voor de duidelijkheid de planning:

* Vanaf 10 juni gaat de huidige Benelux door de Antwerpse NZV; voor de drgl door de week maakt dat niet uit, de weekenddienst wordt hetzelfde als de weekdienst

* Op 1 september start de Brechtshuttle

* Vanaf 9 december gaat de Benelux via de L4/HSL Zuid rijden; volgens de geruchten zal die treinserie worden verkocht als "PRIO".

Geplaatst: 08 feb 2007, 21:01
door Accelerat
Dat duurt dus nog allemaal even! :lol:

Geplaatst: 08 feb 2007, 21:44
door Sander
FLV-FGSP schreef:* Op 1 september start de Brechtshuttle
Mits de locs toegelaten zijn.

Geplaatst: 09 feb 2007, 09:07
door Steven
Sander schreef:
FLV-FGSP schreef:* Op 1 september start de Brechtshuttle
Mits de locs toegelaten zijn.
de proeven zijn zeker al gebeurd in belgie, hoe de resultaten waren is iets anders (tot op heden nog niets gehoord van de resultaten)

Geplaatst: 09 feb 2007, 14:22
door Shrek
Steven schreef: de proeven zijn zeker al gebeurd in belgie, hoe de resultaten waren is iets anders (tot op heden nog niets gehoord van de resultaten)
zijn dat deze locs? Afbeelding

Geplaatst: 09 feb 2007, 14:41
door Accelerat
Ja.

Geplaatst: 24 apr 2007, 09:27
door super1500
wat is er eigenlijk loos met loc 1185? deze staat blijkbaar veel vaker aan de werkplaats van schaarbeek dan de andere 11-jes

Geplaatst: 24 apr 2007, 10:45
door SteC
Vrijdag ben ik er nog mee terug gekomen uit Nederland, wegens halve tractie werd niet door de tunnel gereden. Het is nog maar de 2de keer dat ik hem tegen gekomen ben in de laatste 3-4 maanden, en dat terwijl ik iedere week op en neer rij.